کد خبر: 896339
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه پیامک‌های مزاحم برای خود من هم آزاردهنده است، گفت: اگر به این نتیجه برسیم که اپراتورها شماره افراد را در اختیار قرار می‌دهند، حتما با آنها برخورد می کنیم.
ایسنا: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه پیامک‌های مزاحم برای خود من هم آزاردهنده است، گفت: اگر به این نتیجه برسیم که اپراتورها شماره افراد را در اختیار قرار می‌دهند، حتما با آنها برخورد می کنیم.
 
آذری جهرمی امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره اقدام وزارت ارتباطات برای مقابله با پیامک‌های تبلیغاتی با اشاره به اینکه این پیامک‌ها برای من آزاردهنده بوده و قطعا برای مردم هم این تبلیغات آزاردهنده است، اظهار کرد: یک سری از پیامک‌های مزاحم، پیامک‌هایی هستند که هدفشان تبلیغ کسب و کار‌هایی است که به صورت منطقه‌ای شکل می‌گیرد و به دلیل هزینه‌های بالای صداوسیما و هم اینکه صداوسیما وقتی برای تبلیغ همه آن‌ها ندارد، آن‌ها نمی‌توانند از صداوسیما استفاده کنند.

وی در ادامه افزود: هزینه‌های بیلبورد‌های شهری هم بالا بوده و تعداد آن‌ها هم کم است بنابراین این تبلیغات در فضای مجازی انجام می‌شود. این کسب و کار‌ها در فضای مجازی هزینه کرده و فالوور جذب می‌کنند و ممکن است در این راه از ابزار‌های غیرشرعی و غیراخلاقی هم استفاده کنند. برآورد ما این است که سه هزار میلیارد تومان، هزینه تبلیغ در فضای مجازی صرف می‌شود که باید برای آن کانال درست کنیم که این کار را هم انجام داده‌ایم.

آذری جهرمی با بیان اینکه طبق مصوبه اخیر کمیسیون تنظیم مقررات، شیوه قانونی تبلیغ کسب وکار‌ها مشخص شده است، گفت: امروز این مصوبه ابلاغ می‌شود تا اپراتور‌ها براساس آن کار خود را پیش ببرند و ما برخورد با کسانی که در خارج از این چارچوب تبلیغ می‌کنند، را تشدید می‌کنیم.

وی درباره کارآمدی سامانه ۱۹۵ تصریح کرد: با تبلیغاتی مزاحمی که مردم گزارش می‌دهند، برخورد شده و آن‌ها را مسدود کردیم، ولی آن‌ها دوباره مثل قارچ رشد کرده‌اند. زمانی ما این اخبار را داشتیم که اپراتور‌ها شماره‌های مردم را در اختیار قرار می‌دهند بنابراین نظارت‌ها را بالا بردیم اگر هم اکنون به این نتیجه برسیم که اپراتور‌ها شماره‌ها را در اختیار قرار می‌دهند، حتما با آن‌ها برخورد می‌کنیم.

وزیر ارتباطات ادامه داد: البته وقتی افراد برای دریافت خدمات مثل دریافت پروانه به مجموعه خدماتی در شهر مراجعه می‌کنند، این دفاتر شماره افراد را می‌گیرند و سپس بانک اطلاعاتی را رسما به مرکز تبلیغاتی می‌فروشند در این زمینه هم باید مقررات گذاری انجام شود. این سه هزار میلیارد تومان به هر عرصه‌ای برود اگر چارچوب نداشته باشد، ویرانگر است. البته در مورد این پیامک‌ها باید کار ایجابی نیز انجام دهیم.

آذری جهرمی در ادامه در پاسخ به پرسشی در مورد افزایش تعرفه‌های اینترنت خانگی و موبایل بیان کرد: در این زمینه نه مصوبه و نه گزارشی مبنی بر گران شدن داشته‌ایم. مصوبه‌ای در خصوص اینترنت خانگی داشته‌ایم که مودم را عوض کرده است و طبیعتا با کاهش درآمد شرکت‌های حوزه ارائه دهنده خدمات ثابت مواجهیم که معنای آن کاهش تعرفه و پرداختی مصرف کننده‌ها است. خبر گرانی تعرفه اینترنت و موبایل صحت ندارد. اگر شما گزارشی در این زمینه دارید ارائه کنید تا بررسی کنیم. اینکه دو بار قبض موبایل برای افراد فرستاده می‌شود هم به معنای گران شدن تعرفه موبایل نیست و اگر در این زمینه هم گزارشی دارید به ما بدهید تا آن را بررسی کنیم.

وی همچنین خبر داد: پیش‌نویس طرح اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی برای حمایت از کسب و کار‌های نوپا انجام شده و ما در حال نهایی کردن لیست‌ها هستیم و تلاش می‌کنیم تا پایان هفته آینده اعلام کنیم که چگونه و با چه شیوه‌ای این کسب و کار‌ها انجام شود.

وزیر ارتباطات درباره اقدامات این وزارتخانه برای حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی گفت: در زمینه مسئولیت‌های خود مرتب جلسه داریم و بر اساس گزارش‌ها به نحو قابل قبولی اقدامات ما در حال انجام است. مرکز ملی فضای مجازی نیز جلساتی را جداگانه برگزار کرده و به این موضوع پرداخته است و ما هم مکاتباتی با دستگاه‌های مسئول در این زمینه مثل وزارت ارشاد، آموزش و پرورش، صداوسیما و دادستانی کل کشور داشتیم. از بعد مسائل فنی، سخت افزاری و نرم افزاری، این دستگاه‌های اقدامات خوبی انجام داده و ظرفیت‌های خود را افزایش داده و به جد مشغول هستند.

آذری جهرمی در پایان با بیان اینکه وضعیت این دستگاه‌ها نسبت به یکی دو ماه گذشته بهبود یافته است، ابراز امیدواری کرد که هرچه سریعتر زیرساخت‌های لازم در این زمینه فراهم شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار