کد خبر: 896321
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اعلام اینکه طرح "نظام مراقبت سندرومیک" در استان اجرا می‌شود گفت: اجرای طرح "نظام مراقبت سندرومیک" یکی از مهم‌ترین اقدامات دانشگاه علوم پزشکی در این حوزه است.

شاهرخ یوسف‌زاده چابک گفت: طرح "نظام مراقبت سندرومیک" برای نخستین بار در کشور توسط دانشگاه علوم پزشکی گیلان اجرا شده و کارشناسان سازمان بهداشت جهانی از آن بازدید به عمل آورده‌اند.

وی با اعلام اینکه این طرح توسط سازمان بهداشت جهانی به‌عنوان طرح نمونه در سطح خاورمیانه انتخاب شده است افزود: براساس دستور این سازمان این طرح در سراسر کشور و حتی خاورمیانه اجرا می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با بیان اینکه این طرح تاکنون در دو شهرستان آستارا و سیاهکل اجرا شده است تصریح کرد: طرح "نظام مراقبت سندرومیک" با هدف جلوگیری از شیوع بیماری‌های "اِپیدمی" در استان گیلان اجرا می‌شود.

یوسف‌زاده چابک افزود: بیماری‌های عفونی و اپیدمی عمدتاً زمانی شناسایی می‌شوند که مدت زیادی از شیوع آن‌ها گذشته است اما اجرای طرح "نظام مراقبت سندرومیک" سبب می‌شود تا بروز نخستین نشانه‌ها این بیماری شناسایی و کنترل شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: بیماری‌های اپیدمی به بیماری‌هایی گفته می‌شود که در صورت ابتلای فرد به آن به سرعت می‌تواند در میان جمع کثیری از مردم شیوع پیدا کند و بیماری "وبا" نمونه‌ای از این بیماری است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار