کد خبر: 896319
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان از تلاش براي به‌کارگیری از انرژی‌های پاک و تجدید پذیر همچون انرژی بادی و خورشیدی براي توليد برق استان خبر داد.

عظیم بلبل آبادی گفت: در ارتباط با افزایش ضریب اطمینان و پایداری شبکه انتقال و‌ فوق توزیع، اصولاً صحبت از سطوح ولتاژی 63 کیلوولت، 132 ‌کیلوولت، 230 و 400 کیلوولت است.

وي با بیان اینکه چرخه صنعت برق به سه محور اصلی و اساسی تولید، انتقال و فوق توزیع و توزیع نیروی برق دسته‌بندی می‌شود افزود: تولید محور اساسی این چرخه است و میزان تولید انرژی برق در سطح استان گیلان بیش از نیاز مصرف استان است.

بلبل آبادی با اشاره به اینکه گیلان از شش نیروگاه بزرگ و کوچک بهره می‌برد گفت: مجموع ظرفیت نامی تولید انرژی برق این شش نیروگاه حدود دو هزار و 818 مگاوات است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان با اشاره به میزان پیک‌بار غیرهمزمان استان گیلان در ایام فصل گرم سال بیان کرد: میزان پیک‌بار غیرهمزمان استان گیلان در 19 مرداد سال جاری حدود یک هزار و 720 مگاوات بود این یعنی میزان تولید انرژی برق بیش از حداکثر مصرف استان گیلان است.

بلبل آبادی با بیان اینکه در ایام پاییز و‌ زمستان امسال میزان مصرف استان به مقدار حدود 700 تا 800 ‌مگاوات در نوسان محدود شد افزود: مازاد انرژی تولیدی گیلان به استان‌های هم‌جوار مازندران، تهران، زنجان و‌ آذربایجان ترانزیت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امکان تبادل انرژی با کشور جمهوری آذربایجان از طریق یک خط ارتباطی 230 کیلو‌وات فراهم است تصریح کرد: در صورت اعلام نیاز کشور آذربایجان و ضرورت، امکان تبادل نیز وجود دارد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان گفت: با توجه به اینکه سوخت‌های فسیلی از نظر آلودگی‌های زیست‌محیطی، مشکلاتی را برای سامانه‌های آب‌وهوایی ایجاد می‌کنند، بنابراین رویکرد اساسی شرکت برق منطقه‌ای گیلان به‌کارگیری از نیروگاه‌های سوخت‌های فسیلی نیست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار