کد خبر: 896318
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳
هرساله با نزدیک شدن به ماه های پایانی سال شاهد افزایش روز افزون برخی کالاها از جمله مواد غذایی در استان ایلام هستیم که بی شک این امر مشکلات بسیاری را برای اقشار کم درامد ایجاد خواهد کرد . هر چند هر سال مي شنويم که یکی از مصوبات قانونی مجلس اینست که دولت موظف است هر ساله متناسب با نرخ تورم حقوق کارمندان و ... را افزایش دهد و یا بصورت موردی دولت با هاهنگی مجلس تصمیم می گیرد قیمت بعضی از اقلامی را که قیمت گذاری آنرا بعهده دارد افزیش دهد.همزمانی این موضوعات با ایام عید و آغاز سال نو باعث هم افزایی بهانه شده و این بهانه قوی تری بدست فروشندگانی که بدلیل افزایش تقاضا سعی در افزایش قیمت های خود دارند ، می دهد و باعث افزایش بیشتر قیمت ها می شود. در روزهاي پاياني سال بازار ايلام هم از گزند اين افزايش هاي ناگهاني دور نمانده و صعود قيمت برخي اقلام نارضايتي شهروندان را در پي داشته است .

نويسنده: عاطفه آزادپور

هرساله با نزدیکی به ماه های پایانی سال نرخ برخی کالاها به و یژه مواد غذایی در استان ایلام افزایش چشمگیری پیدا می کند. وضعيتي که قدرت خرید اقشار کم درآمد را کم مي کند . یکی از شهروندان ایلامی در این باره به " جوان" گفت: نیاز است مسئولان برای جلوگیری از تضییع حقوق مردم در کنترل و نظارت بر بازار نهایت دقت و حساسیت را داشته باشند .

فرهاد ضیایی افزود : باید مسئولین زیربط با بررسی و بازدیدهای مداوم از افزایش قیمت ها جلوگیری کنند تا اقشار کم درامد در ماه های پایانی سال با مشکل مواجه نشوند وقدرت خرید کالاهای اساسی از جمله مواد غذایی را داشته باشند .

فرماندار ایلام در این باره گفت : در این ایام بازار باید به طور مستمر پایش شود و برای تامین و توزیع به‌ موقع اقلام مورد نیاز مردم برنامه‌ ریزی صورت گیرد و بر عرضه کالا نظارت شود.
معروف بسطامی با بیان اینکه مایحتاج عمومی مردم برای ایام پایان سال و تعطیلات نوروز باید به اندازه کافی تامین شود، افزود: سیاست دولت کاهش هزینه‌های تولید و افزایش کیفیت در محصولات و فرآورده‌های غذایی است

وی اظهار کرد: مسئولان ستاد تنظیم بازار باید به گونه ای کنترل بازار را در دست گیرند که مردم با احساس آرامش و اعتماد در روزهای پایانی سال مایحتاج خود را تهیه کنند. وی افزود: در این ایام بازار باید به طور مستمر پایش شود و برای تامین و توزیع به‌ موقع اقلام برنامه‌ ریزی صورت گیرد و بر عرضه کالا نظارت شود.

فرماندار ایلام بر لزوم جلوگیری از افزایش غیرمنطقی کالاها تاکید کرد و یادآور شد: مسئولان شهرستان تلاش کنند تا اقلام مورد نیاز مردم از جمله گوشت، مرغ، برنج و میوه در زمان مناسب و متناسب با نیاز مردم تهیه و در دسترس عموم قرار گیرد .

تثبیت قیمت ها در دستور کار قرار گیرد

بسطامی به روزهای پایان سال اشاره کرد و گفت: تثبیت قیمت باید اولویت عرضه مایحتاج مردم باشد و با ارائه مواد غذایی و تره بار با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب توسط دولت و نظارت بر عرضه محصولات به صورت شبانه ‌روزی علاوه بر حذف واسطه ‌گری و دلالی بر قیمت میوه از وارد آمدن شوک به بازار میوه و افزایش ناگهانی قیمت میوه در این ایام جلوگیری شود.

فرماندار ایلام در ادامه با بیان اینکه وجود دلالان سبب افزایش بیش از پیش قیمت کالاها خواهد شد گفت :باید دست واسطه ها و دلالان از بازار کوتاه شود تا از افزایش قیمت ها جلوگیری شود . بسطامی خاطرنشان کرد : مسئولان شهرستان تلاش کنند تا میوه‌های مورد نیاز مردم در زمان مناسب و متناسب با نیاز مردم تهیه و در دسترس عموم قرار گیرد.

این مسئول تصریح کرد : عمده ترین مشکل استان در حوزه تنظیم بازار و تره بار نبود میدان عمده تره بار است که بخشی از عدم کیفیت میوه و اختلاف قیمت ها مربوط به این مساله استوی افزود : ایجاد میدان میوه و تره بار در مناطق مختلف استان از جمله مهمترین راهکارها جهت تثبیت قیمت میوه در استان می باشد .

همکاری نهادهای زیربط ضروری است

بسطامی با بیان اینکه تثبیت قیمت باید اولویت عرضه میوه در ایام نوروز برای مردم باشد، گفت: با ارائه میوه با کیفیت مطلوب و با قیمت مناسب توسط دولت و نظارت بر عرضه محصولات به صورت شبانه ‌روزی علاوه بر حذف واسطه‌گری و دلالی بر قیمت میوه از وارد آمدن شوک به بازار میوه و افزایش ناگهانی قیمت میوه در ایام عید جلوگیری خواهد نمود.

این مسئول در ادامه افزود : باید با همکاری و تعامل همه دستگاه های اجرایی از جمله نیروی انتظامی، صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی فضای بازار را مدیریت و از التهاب و افزایش قیمت ها در بازار جلوگیری کرد.

وی یادآور شد: تاکنون با همراهی و هم فکری همه دستگاه ها اقدامات خوبی در این زمینه از جمله اجرای طرح جلوگیری از کشتار غیرمجاز دام صورت گرفته و پیشرفت خوبی داشته و بطور جدی در حال پیگیری و نظارت است.

لزوم تامین کالاهای نهادهای حمایتی

بسطامی افزود: درک صحیح از وضعیت حاکم بر کشور، شفاف سازی و اطلاع رسانی بموقع، در تصمیم گیری مناسب و تثبیت بازار و آرام سازی بی تاثیر نیست و با رفع کمبودهای موجود از ناامن کردن و افزایش قیمت در بازار از سوی دلالان جلوگیری می شود.

فرماندار ایلام تاکید کرد: تامین کالاهای اساسی نهادهای حمایتی از جمله بهزیستی و کمیته امداد برای اقشار کم درآمد و آسیب پذیر، برگزاری نمایشگاه های فصلی و نظارت بر آنها از طریق اصناف و صنعت، معدن و تجارت و ذخیره سازی اقلام مورد نیاز و دسترسی آسان مردم در دستور کار قرار دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار