کد خبر: 896308
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶
همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا(س) مراسم تشییع 34 شهید دوران دفاع مقدس و 4 شهید مدافع حرم در اصفهان برگزار مي شود.

از این تعداد شهدا 30 شهید گمنام ؛ 4 شهید شناسایی شده و 4 شهید مدافع حرم می باشد که با حضور پرشور مردم ولایی اصفهان پیکرهای مطهرشهدا تشییع خواهد شد.

شهیدان؛ محمدحسن جبلی از لنجان، اسداله خدادادی از نجف‌آباد، حسن پوربافرانی از نایین و حمزه نعمتی از زرین‌شهراز شهدای تازه تفحص شده‌ای هستند که امروز در کنار شهدای مدافع حرم شهید پرویز بانی‌زاده از اصفهان، احمد عظیمی از نجف‌آباد، محمدعلی سلطانی و شعبان محمدی که در سوریه به شهادت رسیده‌اند نیز میان خیل پرشور مردم اصفهان بدرقه خواهند شد و در قطعه مدافعان حرم گلستان شهدا به خاک سپرده می‌شوند.

شهدای تازه تفحص شده که شناسایی شده‌اند هم هر کدام در شهرستان خود تدفین می‌شوند و شهدای گمنام هم در سراسر استان اصفهان هم زمان با ایام فاطمیه به خاک سپرده خواهند شد.

از میان 30 شهید گمنامی که از در باغ موزه دفاع مقدس مراسم وداع با آن‌ها برگزار شد، 6 تن در دانشگاه فرهنگیان ، دانشکده شهید مهاجر و پالایشگاه صنعت نفت اصفهان و مابقی در شهرهای اژیه، تودشک، نایین، مرکز پدافند هاشم‌آباد، افوس، سمیرم، زرین‌شهر و فولادشهر تدفین خواهند شد.

در این رابطه سردار مهدی معصوم بیگی فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه در کشور موضوعی سخت‌تر از دفاع مقدس نداریم، اظهار داشت: در آن زمان بیش از 50 کشور به صورت مستقیم و غیرمستقیم به دشمن ما که صدام بود کمک کردند اما به سبب وحدت و اتحاد مردم و تبعیت از رهبری با جانفشانی رزمندگان که دلاورانه و مردانه پای کار ایستادند، دفاع مقدس با پیروزی ایران تمام شد.

وی با تاکید بر اینکه باید به‌گونه‌ای رفتار و عمل کنیم که مدیون خون شهدا نباشیم، خاطرنشان کرد: شهدا برای نسل ما پیام‌های بسیاری دارند چراکه این افراد زنده و جاویدند و تا دنیا دنیاست می‌درخشند و از خودشان به جامعه نور می‌دهند.

سید محمد صادق نماینده سابق ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان(عج) اصفهان نیز ‌اظهار داشت: خداوند در قرآن از شهدا بسیار تجلیل کرده و درجایی می‌فرماید کسانی که در راه خدا کشته شدند را مرده نپندارید چرا که آن‌ها زنده‌اند و در نزد خدا روزی می‌خورند و شما درک این موضوع را ندارید. وظیفه ما دفاع از نظام و اسلام و اطاعت از امام(ره) و حفظ امنیت کشور است و در این راه بیشترین جانفشانی را شهدایی کردند که بیش از 30 بدن‌هایشان در عراق مانده بود و اکنون بازگشته است.

وی افزود: برخی گلایه می‌کنند که چرا پیکر شهدا پس از این همه سال به میهن بازمی‌گردد. باید گفت شهدا گل‌هایی هستند که هرجا وارد شوند فضای آنجا را معطر می‌کنند. احیای نام شهدا و تجلیل از خانواده شهدا یک وظیفه بزرگ است، برخی امروز در تلاشند یاد و نام شهادت و شهیدان به فراموشی سپرده شود.

صادق با بیان اینکه وظیفه ماست با اطاعت از ولایت فقیه ‌‌‌این راه را استمرار بخشیم، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در دهه فجر فرمودند مردم سختی‌ها را به جان می‌خرند اما تحمل فساد را ندارند. مردم از مسئولان گله‌مند هستند و حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن را باید پای نظام گذاشت چرا که مردم به رسم شهیدانشان در راه امام(ره) برای لبیک به رهبرشان در این مراسم حضور پیدا کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار