کد خبر: 895358
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۷
رئيس‌جمهور امريكا در پيش‌نويس بودجه سال مالي ۲۰۱۹ خواستار افزايش بودجه يكي از نهادهاي وزارت خزانه‌داري با هدف افزايش فشار تحريم‌ها عليه ايران شده است. 
در صفحه 90 اين سند كه روي وب‌سايت كاخ سفيد قرار گرفته آمده است: «اين بودجه درخواست 159 ميليون دلار افزايش بودجه را براي «معاونت خزانه‌داري در امور تروريسم و اطلاعات مالي» دارد كه به‌منزله 36 ميليون دلار افزايش نسبت به رقم اجراشده در سال 2017 است».
ترامپ با يادآوري اينكه اين بودجه براي محافظت از نظام مالي امريكا در برابر سوءاستفاده و مقابله با ساير تهديدهاي امنيتي عليه امريكا ضروري است، درباره اينكه اين منابع مالي در كجا هزينه خواهد شد توضيح داده است.  اين منابع اضافي براي منزوي كردن كره شمالي از لحاظ اقتصادي، تكميل مركز مبارزه با تأمين مالي تروريسم در عربستان و افزايش فشار تحريم‌ها عليه ايران با روش‌هاي مختلف از جمله از طريق اجراي قانون مقابله با دشمنان از طريق تحريم‌ها به‌كار گرفته خواهد شد.  در اين سند آمده است: اين بودجه، از حضور نظامي امريكا در خاورميانه كه براي محافظت از ايالات متحده و متحدانش در برابر حملات تروريستي و حفظ توازن قدرت مطلوب در منطقه ضروري هستند، حمايت مي‌كند.  اين سند، در بخش‌هاي ديگر ايران را به تلاش براي بر هم زدن ثبات در خاورميانه متهم كرده و خواستار تخصيص منابعي براي مقابله با آنها شده است.  دونالد ترامپ از زمان ورود به كاخ سفيد تحريم‌هاي زيادي را عليه ايران اعمال كرده است و مدعي شده اگر تا ماه مي‌برجام اصلاح نشود، لغو تحريم‌ها را دوباره تعليق نخواهد كرد. ترامپ مدعي است كه توافق هسته‌اي ايران، بدترين توافق تاريخ است كه به ضرر منافع امريكا و اسرائيل نوشته شده است و بايد اصلاح شود اما مقامات روسيه و ايران بارها هشدار داده‌اند كه اين توافق بين المللي است و امريكا نمي‌تواند يكجانبه آن را لغو كند.  
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار