کد خبر: 895349
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۰
رهبر معظم انقلاب:
رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار دست‌اندركاران كنگره شهداي استان سيستان و بلوچستان گفتند: شيعه و سني در جمهوري اسلامي در دشوارترين ميدان‌ها كنار يكديگرند.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار دست‌اندركاران كنگره شهداي استان سيستان‌وبلوچستان كه در تاريخ 16 بهمن 96 برگزار شده بود، صبح امروز در محل اين همايش در زاهدان منتشر شد. 
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در اين ديدار با اشاره به علاقه عميق خود به مردم سيستان و بلوچستان، مردم بلوچ را گرم، صميمي، با صفا و با استعداد، و مردم سيستان را از لحاظ گذشته تاريخي در بين همه اقوام ايراني، كم‌نظير و درخشان توصيف و خاطرنشان كردند: با وجود اين استعدادهاي سرشار، در دوران قاجار و پهلوي به مردم سيستان و بلوچستان بي‌اعتنايي مي‌شد و همين موجب شد كه استعدادهاي مردم بروز نكند.  ايشان، خدمات انجام‌شده در اين منطقه در سال‌هاي پس از انقلاب را نشانه محبت دوطرفه مردم و نظام دانستند و با اشاره به نيازهاي مطرح‌شده از جانب استاندار در اين ديدار افزودند: نيازهاي مردم استان همچون آب‌شيرين‌كن و خط آهن را بايد از طريق مسئولان ارشد دولتي به‌طور جدي دنبال كنيد و با ميدان آوردن بخش خصوصي، استفاده از منابع صندوق توسعه ملي نيز امكان‌پذير خواهد شد. 
رهبر انقلاب اسلامي، سيستان‌وبلوچستان را همچون استان‌هاي كردستان و گلستان مظهر وحدت اسلامي و الگوي همكاري و زندگي برادرانه شيعه و سنّي براي دنيا دانستند و با تأكيد بر هوشياري در مقابل تفرقه‌افكني دشمن گفتند: شهادت يك نوجوان سنّي در دفاع مقدس و يا شهادت يك مولوي اهل سنت به علت دفاع از انقلاب اسلامي به‌دست ضدانقلاب، نشان مي‌دهد برادران شيعه و سني در جمهوري اسلامي در دشوارترين ميدان‌ها در كنار يكديگر حاضرند و بايد با كارهاي فرهنگي و هنري اين حقايق و وحدت واقعي را مجسم و نمايان كرد. 
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، ايستادگي جمهوري اسلامي در مقابل جاهليت مدرن با وجود تحريم و همه توطئه‌هاي نظامي و فرهنگي دشمنان را مرهون قدرت ايمان و فداكاري مردم خواندند و گفتند: مظهر كامل ايمان راسخ در زنجيره‌ بسيار مهم ايمان و مقاومت، شهيدان و ايثارگران هستند، بنابراين نظام اسلامي به تعظيم و تكريم شهدا نيازمند است. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار