کد خبر: 895338
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
كارشناس خاورميانه:
كارشناس مسائل سياسي درباره آخرين ساخته ابراهيم حاتمي‌كيا مي‌گويد: فيلم «به وقت شام» نگاه دقيقي به ديدگاه‌ها و جنايت‌هاي داعش دارد.
ابراهيم صميمي

كارشناس مسائل سياسي درباره آخرين ساخته ابراهيم حاتمي‌كيا مي‌گويد: فيلم «به وقت شام» نگاه دقيقي به ديدگاه‌ها و جنايت‌هاي داعش دارد.
 «مسعود اسداللهي» معتقد است متن گفت‌وگوها و ديالوگ‌ها در فيلم «به وقت شام» بسيار دقيق نوشته شده و ديدگاه‌ها و جنايت‌هاي داعش به دقت ترسيم شده است. وي مي‌نويسد: «از صحبت‌هاي برخي منتقدان سينمايي كاملاً مشخص است كه هيچ اطلاعي در مورد داعش و جنايت‌هاي آن ندارند يا اينكه مي‌دانند اما فرض را بر اين مي‌گذارند كه بسياري از مخاطبان از اين جزئيات و انواع اين جنايت‌ها اطلاعي ندارند. تمامي جنايت‌هايي كه در فيلم «به وقت شام» به تصوير كشيده شده است نه تنها توسط داعش اتفاق افتاده بلكه بخشي از جنايت‌هاي واقعي داعش است و حاتمي‌كيا هم به علت مدت زمان فيلم و هم به علت وحشتناك بودن بسياري از جنايت‌هاي داعش قادر نبوده كه همه جنايت‌هاي آنها را به تصوير بكشد. براي مثال آنجا كه برخي منتقدان صحنه حضور فرمانده داعشي‌ها سوار بر اسب و شمشير به دست روي باند فرودگاه را مسخره مي‌كنند، معلوم است كه از تصاويري كه خود داعش در شبكه اينترنت منتشر كرده، هيچ خبري ندارند زيرا عين اين صحنه بارها در عالم واقع توسط داعش ايجاد شده و به نمايش گذاشته شده است. 
آنجايي را كه خلبان هواپيما يك شبه موهاي جلوی پيشاني‌اش سفيد مي‌شود هم مسخره كرده‌اند زيرا خبر ندارند كه جنايت‌هاي داعش آنچنان وحشتناك بود كه اگر فردي از اين جنايت‌ها زنده باقي مي‌ماند، از شدت وحشت بخشي از موهايش سفيد مي‌شد. 
نكته آخر اينكه اين نوع مخالفت‌ها با فيلم حاتمي‌كيا سياسي است نه نقد هنري. خيلي‌ها در محافل سينمايي ما به هيچ عنوان مايل نيستند فيلمي در دفاع از مدافعان حرم ساخته شود و با استقبال گسترده مردمي روبه‌رو شود، لذا با روش‌هاي مختلف سعي در تخریب آن مي‌كنند و صرفاً خواهان فيلم هايي هستند كه سياه‌نمايي مي‌كنند. اين همان نكته‌اي است كه اعتراض حاتمي‌كيا را در پي داشت. 
درباره ربايش هواپيما در فيلم هم بايد به اين نكته اشاره كرد كه اين ماجرا توسط القاعده در حمله به نيويورك اتفاق افتاده و از آنجايي كه داعش از رحم القاعده خارج شده، آقاي حاتمي‌كيا آن را با جنايت‌هاي داعش به صورت جذاب و شوك آوري تلفيق كرده است به گونه‌اي كه مخاطب حتي يك لحظه مايل نيست پلك بزند و صحنه‌اي را از دست بدهد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار