کد خبر: 895323
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با رئیس‌جمهور روسیه پیشنهاد داد مکانیزمی مانند مذاکرات هسته‌ای ایران برای پیشبرد مذاکرات سازش با رژیم صهیونیستی ایجاد شود. 
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین كه برای یافتن راه‌حلی بین‌المللی برای پایان دادن به مناقشه فلسطین و اسرائیل به مسکو سفر كرده است، روز سه‌‌‌‌شنبه با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه دیدار کرد. به گزارش رویترز، عباس در گفت‌وگو با پوتین تأکید کرد که دیگر نمی‌توان نقش امریکا را به عنوان میانجی در مذاکرات سازش با اسرائیل پذیرفت. وی با اشاره به تصمیم امریکا علیه قدس، گفت:«تأکید می‌کنیم که از همین اکنون به بعد، به هیچ شکلی با امریکا در موضوع میانجیگری (برای مذاکرات سازش) همکاری نخواهیم کرد زیرا ما با اقداماتش مخالف هستیم». رئیس تشکیلات خودگردان با بیان اینکه فلسطینی‌‌‌‌ها مکانیزم میانجیگری جدیدی برای جایگزین کردن با گروه چهارجانبه موسوم به صلح خاورمیانه می‌خواهند، توضیح داد:«برای مثال، گروه چهارجانبه به اضافه کشورهای دیگر، مانند مدلی که برای دستیابی به توافق هسته‌ای ایران انجام شد». رئیس‌جمهور روسیه نیز با بیان اینکه وضعیت در موضوع صلح فلسطین- اسرائیل، بسیار از نقطه مطلوب دور است، گفت كه در گفت‌وگوی تلفنی‌اش با ترامپ درباره ضرورت پایان دادن به چند دهه درگیری‌ میان اسرائیل و فلسطین گفت‌وگو کرده است. وی گفت که روسیه دائماً از ملت فلسطین حمایت می‌کند. از سوی دیگر، هیئت جنبش حماس که به ریاست اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی این جنبش به قاهره سفر کرده است، دیدارهای خود را با مسئولان سازمان اطلاعات مصر آغاز کرد. به گزارش روزنامه فلسطین الیوم، منابع آگاه اعلام کردند که این دیدار‌‌‌ها بیشتر بر اوضاع انسانی وخیم نوار غزه و مسئولیت انسانی و تاریخی مصر در حل این مشکلات در سایه ترس و نگرانی از انفجار اوضاع در نوارغزه و عدم امکان کنترل آن متمرکز شده است. این منابع تأکید کردند که در جریان دیدارهای برگزارشده میان هیئت حماس و مسئولان مصری، پرونده آشتی ملی و راه‌های اجرای تفاهمات اخیر در کنار مسائل و تحولات سیاسی و میدانی روزهای اخیر مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. 
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فرهاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
0
0
عجب بازی رو این 6کشورتوی دنیاراه انداختن یک طرف امریکاباانگلیس وفرانسه ایستاده طرف دیگرهم روسیه وچین .المان هم نقش یارنخودی روداره.وقتی هم قراردادی که امضامیشه همه سودمیرسه به این 6کشور.فقط تنها سودی راکه برای کشوراصلی قائلندمیگویندمابودیم که توانستیم خطرجنگ ازکنارگوشتان ردشده
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار