کد خبر: 895313
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۸
معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش‌و‌پرورش با بيان اينكه بررسي‌ها نشان داده پيك‌هاي نوروزي در تثبيت و تعميق يادگيري چندان نقشي نداشتند، گفت: داستان‌خواني و داستان‌گويي جايگزين پيك‌هاي نوروزي مي‌شود. همچنين ويژگي‌هاي كتاب مناسب را به استان‌ها ابلاغ خواهيم كرد تا از معرفي كتب نامناسب خودداري شود. 
رضوان حكيم‌زاده در نشستي خبري با موضوع «تكليف نوروزي دانش‌آموزان ابتدايي» افزود: در سال‌هاي گذشته با توجه به فاصله گرفتن كودكان از محيط مدرسه، براي جلوگيري از اختلال در يادگيري، پيك نوروزي تهيه مي‌شود و در اختيارشان قرار مي‌گرفت. 
معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش‌و‌پرورش با بيان اينكه بررسي‌ها نشان داد پيك‌هاي نوروزي در تثبيت و تعميق يادگيري چندان نقشي نداشتند، گفت: دانش‌آموزان در طول تعطيلات درگير چالش‌هاي تكميل پيك بودند و معمولاً در آخرين ساعات تعطيلات با همراهي خانواده پيك را حل مي‌كردند. حكيم‌زاده افزود: تصميم گرفتيم براي آشتي دادن كودكان با قصه و داستان، قصه‌خواني، قصه شنيدن و قصه‌گويي را به عنوان تكليف نوروزي كودكانمان در ايام نوروز در نظر بگيريم. در ارزش‌هاي داستان به‌عنوان قالب اساسي شكي نيست و داستان زبان قرآن است. معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش‌و‌پرورش با اشاره به اينكه امروز بازي‌هاي كامپيوتري با تلفن همراه و يارانه فراوان شده و ما بزرگ‌ترها نيز وقت زيادي را به آن اختصاص مي‌دهيم و سرانه مطالعه پايين آمده است، گفت: «7/5 ميليون دانش‌آموز 7/5 ميليون كتاب» شعار ماست. وي درباره وظايف و تكليف دانش‌آموز در ايام نوروز طبق دستورالعمل جديد اظهار كرد: خواندن كتاب داستان و تهيه خلاصه كتاب، نوشتن قصه و روايت داستان خوانده شده در اين طرح از دانش‌آموز خواسته مي‌شود. همچنين مطالبه مي‌شود حتماً اطلاعات كتاب چون ناشر را در بالاي برگه‌هاي خود بنويسند كه مقدمه‌اي بر پژوهشگري است. وي افزود: روايت داستان‌گونه سفرهاي نوروزي نيز در اين دستورالعمل امكانپذير است. كودكان مي‌توانند داستان‌هايي را از پدر و‌ مادر يا بزرگ‌ترها بشنوند و آن را بنويسند يا كتابي را بخوانند و خانواده آن را ضبط كنند. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار