کد خبر: 891939
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۳
رهبران جنوبي يمن و «شوراي انتقالي جنوب» تحت حمايت امارات روز يك‌شنبه نشستي را برگزار و با هدف براندازي دولت مستعفي وابسته به عربستان، در شهر عدن اعلام حالت فوق العاده كردند. 
«رهبران جنوبي يمن» و «شوراي انتقالي جنوب» كه تحت حمايت امارات قرار دارند، در اعتراض به فساد مسئولان دولت مستعفي وابسته به عربستان و همچنين در اعتراض به حضور نظامي نيروهاي شمال يمن (انصارالله) در استان‎هاي جنوبي اين كشور، نشستي در عدن برگزار و در اين شهر اعلام حالت فوق‌العاده كردند.  به گزارش العربي الجديد، سران جنوبي در اين جلسه خواستار براندازي دولت عبدربه منصور هادي رئيس‌جمهور مستعفي يمن شدند كه اكنون مقيم عربستان است. نشست عدن به دعوت «عيدروس الزبيدي» رئيس شوراي انتقالي جنوب يمن تحت حمايت امارات و رهبران مقاومت جنوبي، تشكيل شد. در اين نشست بيانيه‎اي با عنوان حالت فوق العاده در عدن و آغاز تدابير براي براندازي دولت قانوني به رياست احمد بن دغر پس از متهم كردن او به فساد صادر شد. شركت‌كنندگان در نشست، در پي انتشار اخباري مبني بر حضور طارق صالح، برادرزاده علي عبدالله صالح در عدن، با هرگونه حضور نيروهاي نظامي يا فرماندهان و رهبران استان‎هاي شمالي يمن در جنوب اين كشور مخالفت كردند. 
الزبيدي طي سخناني در اين نشست تأكيد كرد كه هرگونه حضور نيروهاي شمالي به منزله تحريك احساسات مردم جنوب است.  بنا بر گزارش‌هاي خبري، زياده‌خواهي‌هاي امارات و عربستان در يمن اكنون منجر به اختلافات گسترده‌اي در ميان ساكنان جنوب يمن شده است و مردم اين منطقه را به دو طيف هوادار براندازي دولت مستعفي به رياست عبدربه منصور هادي يا ادامه حمايت‎ها از آن تقسيم كرده است.  شوراي انتقالي جنوبي به رياست عيدروس الزبيدي، استاندار بركنارشده عدن در مي‌گذشته با حمايت امارات و با هدف جدايي جنوب يمن از شمال آن تشكيل شده است كه به گفته كارشناسان، اختلافات امارات و عربستان بر سر جنوب يمن با تشكيل اين شورا افزايش پيدا كرده است.  شوراي انتقالي جنوب  يمن در واقع پس از بركناري الزبيدي و معاون وي از استانداري عدن به عنوان دو مقام پرقدرت وابسته به امارات توسط عبدربه منصور هادي تشكيل شده است و الزبيدي استاندار سابق عدن چند روز بعد با عصبانيت از عربستان و منصور هادي، تشكيل شوراي انتقالي جنوب را اعلام كرد.  عبدربه منصور هادي كه در رياض به سر مي‌برد، به دليل اختلافاتي كه با امارات داشت، الزبيدي را از منصبش بركنار و «عبدالعزيز عبدالحميد المفلحي» را به جاي وي تعيين كرد كه اين مسئله باعث آغاز تظاهرات‌ها و اعتراض‌هاي هواداران الزبيدي شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار