کد خبر: 891938
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۳
معاون رئيس‌جمهور امريكا در اردن گفت واشنگتن ديگر تلاش‌هاي ايران براي گسترش نفوذ در خاورميانه را تحمل نمي‌كند. 
به گزارش شبكه الميادين، مايك پنس، معاون رئيس‌جمهور امريكا روز يك‌شنبه با متهم كردن ايران به تلاش براي گسترش نفوذ در منطقه گفت: واشنگتن اين رفتار را تحمل نمي‌كند.  وي كه در جمع نظاميان امريكايي در اردن صحبت مي‌كرد، با بيان اينكه در عزم واشنگتن براي «مقابله» با ايران خللي به وجود نمي‌آيد، مدعي شد: «ايران اميدوار است با گسترش نفوذش در خرابه‌هاي به جا مانده در اراضي از دست رفته داعش، به قدرت مسلط منطقه تبديل شود.» پنس با متهم كردن ايران به تلاش براي «تهديد متحدان ايالات متحده در منطقه» ادامه داد: «رئيس‌جمهور [دونالد] ترامپ به ايران هشدار داده است. ايالات متحده ديگر تلاش‌هاي ايران براي گسترش نفوذ مخربش يا تقويت تروريست‌ها در اين منطقه را تحمل نخواهد كرد.»
معاون رئيس‌جمهور امريكا مدعي شد: «همانطور كه رئيس‌جمهور ترامپ تصريح كرده، ايالات متحده امريكا هرگز به ايران اجازه نخواهد داد يك سلاح هسته‌اي قابل‌استفاده به دست آورد. اين قول ما به متحدانمان و به جهان است.» پنس با بيان اينكه خلافت داعش فروريخته و اين گروه شكست خورده است، گفت: «كار ما با داعش به زودي به پايان مي‌رسد.»
وي با بيان اينكه «امنيت امريكا به ثبات در خاورميانه بستگي دارد»، گفت: امريكا به حضور نظامي در اين منطقه ادامه مي‌دهد. 
معاون رئيس‌جمهور امريكا كه به منطقه سفر كرده، روز شنبه به مصر رفت و ديروز وارد اردن شد. وي قرار است براي ديدار با مقامات اسرائيلي وارد فلسطين اشغالي شود. پايگاه صهيونيستي «دبكا» گزارش داده است كه ايران يكي از موضوعات مورد بحث ميان پنس و بنيامين نتانياهو نخست‌وزير رژيم صهيونيستي خواهد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار