کد خبر: 891908
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۴
درحالي‌كه رئيس شوراي شهر تهران، ري و تجريش گفته است طرح ترافيك جديد تهران اگر تا 15بهمن تعيين تكليف نشود، همان طرح قديم را اجرايي مي‌كنيم، سخنگوي شورا از برگزاري جلسات فشرده تصويب جزئيات طرح خبر مي‌دهد. براين اساس شتاب‌زدگي در تصويب و اجراي طرح بر ايرادات و مشكلات طرح جديد خواهد افزود و شورا و شهرداري بايد پيشاپيش پاسخگوي مشكلات ترافيكي و زيست‌محيطي سال آينده باشند. 
هاشمي رئيس شوراي شهر تهران در حاشيه جلسه علني روز گذشته شوراي شهر تهران با اشاره به اينكه هنوز مصوبه شوراي ترافيك تهران به صورت مكتوب به شوراي شهر ارسال نشده است، اظهار كرد: تا وقتي متن مكتوب را نديده‌ايم، نمي‌توانيم در خصوص آن اظهارنظر كنيم. 
وي افزود:  اگر اين مصوبه در مهلت قانوني در صحن شورا بررسي نشود، ملاك عمل در خصوص ورود به طرح ترافيك، همان طرح گذشته است. 
رئيس شوراي شهر تهران اظهار اميدواري كرد در صورتي كه اين مصوبه به شورا ارائه شود، پيش از مهلت قانوني در شورا تعيين تكليف شود. 
همچنين سخنگوي شوراي شهر تهران گفت: جلسات فشرده‌اي براي بررسي طرح ترافيك در شوراي شهر تهران برگزار شده است و براي اجراي آن در سال ۹۷ بايد تا ۱۵ بهمن در صحن به تصويب برسد. 
علي اعطا در خصوص سرانجام طرح ترافيك جديد نيز با بيان اينكه لايحه طرح ترافيك به شورا ارائه شده و جلسات فشرده‌اي را براي بررسي طرح جديد برگزار كرديم، گفت: بر اساس قانون ماليات بر ارزش افزوده بايد تا ۱۵ بهمن ماه عوارض تصويب شود كه در حال بررسي هستيم. 
وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا پليس راهور موافق اجراي اين طرح است يا نه؟ گفت: پليس يكي از اعضاي شوراي ترافيك است و اين طرح در شوراي ترافيك به تصويب رسيده است. هر چند كه طرح فعلي با طرح اوليه‌اي كه شهرداري ارائه كرده تغيير كرده است، اما همچنان شهرداري از آن دفاع مي‌كند و موردنظر آنهاست. 
 شتاب شهرداري به‌رغم مخالفت‌هاي كارشناسان نشان از جا انداختن طرح جديد ترافيك به هر قيمت دارد كه اين امر از دقت در بررسي جزئيات اين طرح خواهد كاست و در اين زمينه شهرداري و شورا بايد پاسخگوی شهروندان و همچنين تبعات اين طرح يعني افزايش ترافيك و آلودگي هوا بايد باشند. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار