کد خبر: 891900
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
اولياي دم مرد ميانسالي كه به خاطر بي‌توجهي مأموران شهرداري تهران هنگام تخريب خانه‌اي به كام مرگ رفته با حضور در دادسراي امور جنايي تهران از شهرداري تهران به اتهام قتل عمد شكايت كردند.
به گزارش خبرنگار ما، رسيدگي به اين پرونده از ساعت‌14 روز ‌‌شنبه 23 دي‌ماه امسال با مرگ مرد ميانسالي زير آوار خانه قديمي در جنوب تهران از سوي مأموران پليس به جريان افتاد. نخستين بررسي‌هاي مأموران پليس در محل حادثه كه ساختمان مخروبه‌اي در حوالي يافت‌آباد بود نشان داد ساعتي قبل لودر شهرداري منطقه‌18 پس از تخريب خانه قديمي متوجه مي‌شود صاحب خانه قبلي اين ساختمان داخل يكي از اتاق‌ها خواب بوده كه بر اثر ريزش آوار هنگام تخريب به كام مرگ رفته است. همچنين مشخص شد قبل از حادثه،  همسايه‌هاي ساختمان مخروبه به راننده لودر ‌عوامل شهرداري كه براي تخريب به محل آمده بودند هشدار داده بودند كه صاحب قبلي اين ساختمان هر شب در يكي از اتاق‌ها مي‌خوابد، اما راننده لودر و ‌ عوامل شهرداري با بي‌توجهي به هشدارهاي همسايه‌ها و بدون بازرسي اتاق‌ها اقدام به تخريب خانه مسكوني كرده كه در جريان آن علیرضا چارلی مرد 42‌ساله كه در يكي از اتاق‌ها خواب بوده‌است، كشته مي‌شود.

پس از اين حادثه قاضي مرادي، بازپرس ويژه قتل دادسراي امور جنايي تهران همراه تيمي از كارآگاهان پليس آگاهي در محل به تحقيق پرداختند. قاضي مرادي همزمان با ادامه تحقيقات دستور داد جسد مرد فوت شده براي مشخص شدن علت اصلي مرگ و آزمايش‌هاي لازم به پزشكي قانوني منتقل شود. وي همچنين براي بررسي حادثه پرونده را در اختيار كارشناسان رسمي دادگستري قرار داد و نماينده و عوامل شهرداري را براي تحقيق به دادسرا احضار كرد.  صبح ديروز نماينده حقوقي شهرداري براي ارائه توضيحات درباره اين حادثه به دادسراي امور جنايي آمد و از سوي بازپرس پرونده مورد بازجويي قرار گرفت.  همچنين سه خواهر و دو برادر مرد فوت شده هم براي تحقيقات و شكايت از شهرداري در دادسراي امور جنايي حاضر شدند.  يكي از اولياي‌دم درباره اين حادثه به خبرنگار ما گفت: اين خانه ارثیه خانوادگي ما بود و به خاطر اينكه در طرح بود حدود 7‌تا 8‌ماه قبل تصميم گرفتيم به شهرداري بفروشيم.

من و برادر و خواهرهايم به شهرداري فروختيم و امضا كرديم، اما برادرم كه در اين حادثه فوت كرد هرگز حاضر به فروش نشد و مدعي بود كه شهرداري خانه ما را ارزان خريده و قيمت واقعي آن خيلي بالاتر است. مدتي بعد ما خودمان قسمتي از آن خانه را تخريب كرديم، اما قسمتي هم سالم بود و برادرم كه مجرد بود در آن قسمت زندگي مي‌كرد و اين موضوع را همه ما و همسايه‌ها خبر داشتند. او كليد داشت و هر روز و شب به آن خانه رفت و آمد داشت و شب‌ها هم همانجا مي‌خوابيد و اينطور نبود كه به صورت مخفيانه رفت و آمد و داشته باشد. وي ادامه داد: ما موضوع زندگي برادرمان را به شهرداري هم اطلاع داده بوديم و آنها هم خبر داشتند كه برادرم آنجا زندگي مي‌كند و به همين دليل قرار شد هر زماني كه آنها تصميم به تخريب بگيرند به ما اطلاع دهند تا برادرمان راضي كنيم و خانه را تخليه كند. آنها حتي امضا دادند كه موضوع را به ما قبل از تخريب اطلاع دهند، اما آنها بدون اطلاع به ما دست به تخريب خانه زدند و برادرمان را زير آوار به قتل رساندند. آن روز لودر شهرداري همراه تعدادي از عوامل شهرداري در محل حاضر مي‌شود و همسايه‌ها به آنها هشدار مي‌دهند كه صاحب قبلي داخل خانه خواب است، اما آنها توجهي نمي‌كنند و اقدام به تخريب مي‌كنند كه پس از جمع آوري نخاله با جسد برادرم روبه‌رو مي‌شوند.

به گفته همسايه‌ها عوامل شهرداري نه تنها خانه را بازرسي نمي‌كنند بلكه آژير هم نمي‌كشند، اما بعد به دروغ مدعي مي‌شوند كه ما آژير كشيده‌ايم. وي گفت: شهرداري توجيه غير‌قابل قبول و خنده داري را در اين حادثه مطرح كرده كه بايد اول بگويم برادرم معتاد و كارتن‌خواب نبود بلكه در خانه خودش زندگي مي‌كرد. دوم اينكه آنها مدعي شده‌اند به گفته همسايه خانه قبلي ما محل تجمع افراد بي‌خانمان، كارتن‌خواب‌ها و افراد معتاد بوده حالا من اين سؤال دارم اگر واقعاً به اين نتيجه رسيده بوديد كه محل تجمع افراد بي‌خانمان بوده كه بايد بازرسي كامل انجام مي‌داديد چون امكان داشت با تخريب خانه به جاي برادرم افراد ديگري هم زير آوار جان خود را از دست بدهند.  وي در پايان گفت: ما الان به دادسراي امور جنايي آمده‌ايم و از شهرداري و عوامل آن به اتهام قتل عمد برادرمان شكايت كنيم و اميدواريم اين حادثه كامل بررسي شود و عاملان آن مجازات شوند. تحقيقات تا مشخص شدن علت اصلي مرگ مرد ميانسال از سوي مأموران ادامه دارد. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار