کد خبر: 891895
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۷
خالکوبی بهانه بود، دژاگه خودش به استقلال نیامد
انتقال يازالده گومز پينتو به استقلال نشان داد که بازيکنان خارجي بي‌کيفيت همچنان در ليگ برتر ايران جايگاه خود را از دست نداده‌اند...
شيوا نوروزي

انتقال يازالده گومز پينتو به استقلال نشان داد که بازيکنان خارجي بي‌کيفيت همچنان در ليگ برتر ايران جايگاه خود را از دست نداده‌اند و خبري از نظارت و بررسي پيش از قطعي شدن اين‌گونه انتقالات نيست. مهاجم پرتغالي در حالي قرار است به جمع آبي‌هاي تهران اضافه شود که آمار گلزني او به طرز عجيبي پايين‌تر از حد انتظار است. گومز در سال‌هاي اخير آمار وحشتناکي در گلزني از خود به جاي گذاشته و گفته مي‌شود قراردادي 300 هزار دلاري با استقلال در انتظار اوست! علاوه بر اين بحث پيشنهاد به اشکان دژاگه و علت به سرانجام نرسيدن اين پيشنهاد نيز حاشيه‌ساز شده است. 
يازالده 29 ساله است و اصالتي گينه‌بيسائويي دارد. قرارداد اين بازيكن با تيم ريوآوه به پايان رسيده و به عنوان بازيکن آزاد به ليگ برتر ايران آمده است. مهاجم مورد تأييد استقلال اگرچه سابقه زيادي در تيم‌هاي پرتغالي دارد، اما به عنوان بازيکني قرضي قرارداد امضا کرده است. گومز پينتو سه سال عضو تيم ريوآوه پرتغال بوده و در 42 بازي که به ميدان رفته تنها چهار گل زده است. مسئله ديگر اينکه اين بازيکن سيه‌چرده 25 بازي نيز در تيم‌هاي ملي زير 20 و 21 سال پرتغال انجام داده که در آنجا هم به عنوان مهاجم تنها هشت بار دروازه حريفان را باز کرده است. 
  
جاي خالي يك گلزن

انتقادها از خريد جديد استقلال آنقدر زياد است که آبي‌ها تلاش مي‌کنند تا با آرام کردن اوضاع شرايط را عادي جلوه دهند. عملکرد ضعيف گومز در اين سال‌ها نويد حضور يک بازيکن بي‌کيفيت در ليگ کشورمان را مي‌دهد، به ويژه اينكه شفر در به در به دنبال يک گلزن تمام‌عيار است تا بتواند جاي خالي بيت سعيد و شهباززاده را که به قطر رفته، پر کند. مسئولان استقلال براي جلب رضايت سرمربي آلماني ابتدا با کريستين باکامانگاي کامروني وارد مذاکره شدند که البته اين مذاکرات به نتيجه‌ نرسيد. پس از آن هم سراغ ويليامز جامائيکايي رفتند، اما اين بازيکن در ليگ امريکا بازي مي‌کرد و رقم قرارداد با ويليامز هم بسيار بالا بود. 
  
موافقان و مخالفان گومز

ماجراهاي جذب بازيکن جديد در استقلال تمامي ندارد. از يک‌سو سرپرست تيم از گومز تعريف و تمجيد مي‌کند و از سوي ديگر پيشکسوت استقلال از انتقال بازيکن بي‌کيفيت به اين تيم ناراحت است. نصرالله عبداللهي، سرپرست استقلال با رد همه شايعات در مورد گومز پرتغالي از اين بازيکن تعريف مي‌كند: «اينکه گفته مي‌شود اين بازيکن در چهار فصل چهار گل زده، صحت ندارد. او يکي از بهترين مهاجماني است که به ايران آمده و آقاي شفر نيز اعتقاد خاصي به او دارد.» علي جباري، پيشکسوت باشگاه استقلال اما در گفت‌وگو با ايلنا از تصميم گرفته شده در خصوص جذب يازالده ابراز نگراني كرده است: «قرار بود فيلم بازي‌هاي اين مهاجم را به ما نشان دهند تا ما هم در خصوص او اظهارنظر کنيم كه متأسفانه اين اتفاق نيفتاد. آنطور که من شنيدم اين مهاجم در چهار سال توانسته تنها چهار گل به ثمر برساند. من هم با اين سن و سال مي‌توانم در چهار سال هشت گل بزنم. قرار نيست هر چيزي که شفر مي‌خواهد باشگاه انجام دهد و آن را قبول کند. شفر روز اول قرار بود فقط دو نفر را با خود بياورد، اما الان چهار نفر ديگر هم اضافه شده‌اند. از جواد قراب، توفيقي و ملکي سؤالاتي در اين باره پرسيدم، اما هيچ‌کس پاسخگو نبود. به نظرم بايد باشگاه استقلال و منافع هوادار از بين نرود.»
   
دژاگه را نمي‌خواستيم

بحث انتقال اشکان دژاگه به استقلال به سرانجام نرسيد. ملي‌پوش ايراني پس از جدايي از وولفسبورگ با هيچ تيمي قرارداد نبسته و به نظر مي‌رسد با توجه به دستمزد بالايش و همچنين اعتقاد کرش به ليگ‌هاي خارجي منتظر پيشنهادات خارجي است، اما روز گذشته يکي از روزنامه‌ها مدعي شد آبي‌پوشان پايتخت قصد به خدمت گرفتن دژاگه را داشته‌اند، اما از آنجا که اين بازيکن خالکوبي‌هايي روي بدنش دارد از تصميم‌شان منصرف شده‌اند! توفيقي در ادامه تکذيب‌هايش اين‌بار به بحث به خدمت گرفتن اشكان دژاگه اشاره و آن را رد كرد: «اشکان دژاگه بازيکن بزرگ و قابل احترامي است و باشگاه استقلال به عنوان يک بازيکن ملي براي اين بازيکن ارزش خاصي قائل است، اما حقيقت ماجرا اين است که نام اين بازيکن اصلاً در ليست آقاي شفر قرار ندارد. من امسال در چند نوبت با مديربرنامه‌هاي اشکان دژاگه صحبت کردم؛ هم در ابتداي فصل و هم در نيم‌فصل، اما او اعلام کرد که دژاگه قصد دارد در فوتبال اروپا به کارش ادامه دهد، حتي اخيراً هم که با مدير برنامه‌هاي اين بازيکن صحبت کرده بودم، او باز تأکيد کرد که دژاگه قصد حضور در ايران را ندارد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار