کد خبر: 891871
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۰
مقام معظم رهبري در سيزدهمين اجلاس كشورهاي اسلامي اشاره داشتند...
زينب عامري
مقام معظم رهبري در سيزدهمين اجلاس كشورهاي اسلامي اشاره داشتند: «نبايد گذاشت كه امپراطوري خطرناك تبليغاتي غرب كه عمدتاً به دست صهيونيست‌ها اداره مي‌شود مسائل مهم دنياي اسلام را ناديده بگيرد و با توطئه سكوت مسائل اصلي امت اسلام را محو كند.» 
توطئه سكوت كه مي‌توان آن را مجموعه استراتژي‌هاي رسانه‌اي غرب جهت بايكوت خبري حقايق دانست، سال‌هاست بر اين رسانه‌ها سايه افكنده و آنها به يكي از بازوان اصلي جريان‌سازي سياسي و تك قطبي نمودن جهان تبديل كرده است. اين حقيقت مهم و نيز چگونگي«مسكوت‌سازي»در اين رسانه‌ها از متن سخنان چرخانندگان آنها و ساير آگاهان رسانه‌اي به خوبي قابل استخراج است:

۱- سرمايه‌گذاري جهت رسانه‌سازي با هدف انتشار مطالب غيرواقع و اخبار ساختگي و ازپيش‌طراحی‌شده به انحراف از اخبار اصلي و كتمان حقايق دامن مي‌زنند. nltimesنوشت:«تنها يك سايت جديد و پر بازديد امريكايي از سال۲۰۱۵، 104مقاله مرتبط با اسلام منتشر كرده كه با بررسي مركز نژاد و جنسيت دانشگاه بركلي كاليفرنيا فاقد مستندات و بار علمي تشخيص داده شده و تنها فوبيا و نفرت از اسلام را به خواننده منتقل مي‌كرده است.» اين شلوغ‌كاري و شانتاژ خبري يكي از روش‌هاي مسكوت گذاشتن حقايق و اهمات جهان اسلام است. حسين ياسا تحليلگر افغان طي گزارشي مستند در خبرگزاري افغانستان نگاشت:«تبليغات مكرر برخي رسانه‌هاي وابسته به غرب، تجهيزات و پوشش‌هاي خبري سريع و فوق مدرن مثل«شبكه فرقان» و انتشار اخبار و مصاحبه‌هايي كه براي هر اهل فني مشخص است كه يك سناريوي ازپيش‌نوشته‌شده است، همان روزهاي نخست اين گمانه را تقويت كرد كه داعش را خود غرب ساخته است. ساخت و تجهيز اين رسانه‌هاي تازه‌نفس هم اقدام حمايتي است؛ حقيقتي كه امروز خود به آن معترفند.»

۲- عدم پخش اخبار اصلي و مهم جهان اسلام و انتشار اخبار بَدلي و جايگزين يكي ديگر از استراتژي‌هاي همسو است كه«رمزي بارود»روزنامه‌نگار و فعال سياسي فلسطيني پرده از آن بر مي‌دارد: «ميزان آگاهي امريكايي‌ها از آنچه در فلسطين مي‌گذرد«نزديك به هيچ» است اما بالعكس آنچه از داعش مي‌دانند مي‌توان بسيار خوب ارزيابي كرد، به همين علت ترامپ هرچه مي‌خواهد درباره فلسطين مي‌گويد و شنوندگانش هم سرتأييد تكان مي‌دهند! البته آنها در اين بي‌توجهي مقصر اصلي نيستند. آنها و تمام مردم جهان به مسائلي بي‌توجه مي‌شوند كه رسانه‌هاي غالب مي‌خواهند كه بي‌توجه باشند. رسانه‌هاي امريكايي قابل اعتماد نيستند چون نه تنها حقايق را ارائه نمي‌كنند بلكه با پخش اخبار جايگزين يا گزارشات سفارشي يك جريان گمراه كننده از روايات اسرائيلي را منعكس مي‌كنند.»

۳- معكوس‌نمايي و برگرداندن حقايق نيز يكي ديگر از ترفندهاي به كار گرفته شده در توطئه سكوت پروپاگانداي غربي است كه منار موهاش روزنامه‌نگار امريكايي پس از بازگشت از رژيم صهيونيستي در يك اعتراض رسانه‌اي به افشاي آن دست مي‌زند:«آمار تلفات فلسطيني‌ها به هيچ عنوان بازتاب رسانه‌اي ندارد. خبرنگاراني داريم كه به علت ارعاب حاصل از خشونت‌هاي اسرائيل يا تهديد و تطميع به عارضه نديدن دچار شده‌اند يا به زور ساكت شده‌اند. من تمامي رسانه‌هاي آگاه را در وارونه‌سازي براي آنچه در جنگ فلسطين مي‌گذرد و دستكاري تيترها براي مقصرنمايي حماس در قتل‌عام‌هايي كه رژيم اسرائيل مسبب اصلي آن است و مخفي كردن اين حقايق، مقصر مي‌دانم و به عنوان يك امريكايي به اسرائيلي شدن امريكا اعتراض دارم و خواهان آنم كه اين خشونت تمام شود.»

۴- مسكوت‌سازي و ايجاد جو خفقان اطلاعاتي و خبري نسبت به مسائل مهم جهان اسلام به دروغ‌پراكني و شگردهاي عمليات رواني ختم نمي‌شود. تخريب رسانه‌هايي كه پوشش خبري فلسطينيان را برعهده داشته‌اند در سال‌هاي ۲۰۰۸ و۲۰۱۲ و۲۰۱۶ از غيرانساني‌ترین و وحشيانه‌ترين روش‌هايي است كه اربابان رسانه‌هاي غربي در راستاي همين توطئه سكوت اراده كرده‌اند. تنها در سال گذشته رژيم صهيونيستي دو مؤسسه بزرگ رسانه‌اي پال مديا و ترن مديا را در كرانه باختري مورد حمله و تخريب قرار داد و تجهيزات و توليدات خبري آنان را مصادره كرد؛ اتفاقي كه در هر جاي ديگر دنيا رخ مي‌داد صداي حقوق بشر را از گلوگاه خفته خود بيرون مي‌كشيد. 

قُرُق اطلاعاتي جهان توسط رسانه‌هاي وابسته به غرب دود برخاسته از همان آتش اسلام‌هراسي است كه سال‌هاست به جان امريكا و رژيم صهيونيستي و همقطارانش افتاده است. مبارزه با تمام قوا عليه اسلام در ميدان سخت‌افزاري و نرم‌افزاري و چنگ زدن به طرق خشونت‌بار، اعتراف ضمني اين دولت‌ها به ضعف آنها در مقابل گسترش اسلام در جهان است. همانگونه كه توطئه جنگ، حاشيه‌سازي، خودمشغول‌سازي، انحراف‌تراشي از داخل تفكر اسلامي و هزاران نقشه ديگر نتوانست بر دار اين قالي نقشي بزند، توطئه سكوت خبري نيز قادر نيست در مدت زمان زيادي مقابل اشاعه اسلام و رشد و استقلال ملل اسلامي را بگيرد. از همين روست كه رهبر انقلاب بر پيشرفت علمي سرزمين‌هاي اسلامي جهت هم‌افزايي قدرت و مقابله با اسلام‌ستيزي تأكيد مي‌نمايند و مسئله فلسطين را اولويت جهان اسلام مي‌دانند چراكه شكست قريب‌الوقوع غرب در ميدان فلسطين، ضامن بقا و امنيت كشورهاي اسلامي منطقه و جهان و فروپاشيدن جريان اسلام‌ستيزي با تمام قدرت و ابزار و امكانات و تدابير موجود است. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار