کد خبر: 891833
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲
هماي گردشگري روي سر ايران است
هنوز "تبريز 2018" کارهاي اصلي خود را آغاز نکرده است که میزبانی «اجلاس وزرای گردشگری کشورهای آسیایی» آزمونی برای همدان است تا بتواند از این رهگذر ضمن معرفی جاذبه‌های گردشگری، در مسیر جذب توریست از چهارگوشه جهان گام بردارد.

نويسنده: محمدرضا هاديلو

چند ماه پيش يعني شهریورماه سال جاري بود که با پیگیری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری میزبانی نشست مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری در سال ۲۰۱۸ در استان همدان قطعی شد.

البته اين پيگيري ها از يکسال قبل آغاز شده بود. دهم مهرماه 1395 و در نشست اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری که در ارمنستان آغاز شد و گروه اعزامی از همدان در این نشست از فرصت خود برای پخش فیلم معرفی ایران، همدان و غار منحصربه‌فرد علیصدر استفاده کرد که این گزارش با استقبال و تشویق اعضای حاضر مواجه شد.

همدان و پتانسيل هاي گردشگري

گردشگری تنها صنعتی است که برای همه اقشار جامعه از طیف محروم گرفته تا دانش‌آموختگان و نیز سرمایه‌گذاران ایجاد شغل و درآمد می‌کند و ازاین‌رو می‌توان از فرصت طلایی رویداد همدان ۲۰۱۸ که توسط جمهوری اسلامی ایران در اجلاس وزرای گردشگری کشورهای آسیایی مطرح و تائید شد، با توجه به ظرفیت‌های بالقوه موجود، بهترین بهره‌برداری را داشت.

بعد از انتخاب همدان، عضو وابسته جمهوری اسلامی ایران در سازمان جهانی گردشگری با اشاره به اين موضوع و بابیان اینکه میزبانی همدان از ۱۳۰ کشور جهان به‌صورت ویژه به همدان واگذارشده است، گفت: این اجلاس برای نخستین بار در همدان برگزار خواهد شد.

حمیدرضا یاری با تأکید بر اینکه تمام دستگاه‌ها و به‌طورکلی استان همدان از این برنامه منتفع خواهد شد، گفت: اجلاس جهانی گردشگری یک رویداد بزرگ بین‌المللی است و حضور بیشتر گردشگران داخلی و خارجی در ایران و به‌خصوص همدان را رقم خواهد زد. بر اساس پیش‌بینی‌ها ۴۰۰ شرکت عضو سازمان جهانی گردشگری در این اجلاس در همدان حضور می‌یابند.

وی با بيان اینکه برگزاری جلسات تخصصی اجلاسیه طبق برنامه‌ریزی سازمان جهانی گردشگری خواهد بود، اضافه کرد: برای این اجلاس دو دبیرخانه استانی و ملی و دفتری در تهران برای مکاتبات ملی و بین‌المللی ایجاد خواهد شد.

هماي گردشگري روي سر ايران

معاون عمرانی استاندار همدان بابیان اینکه در استان همدان پس از تعریف استراتژی‌ها و تعیین اولویت‌ها، گردشگری در استان محور توسعه قرار گرفت، عنوان کرد: پس از تعیین این محور باید در وهله اول در بخش توسعه زیرساخت‌ها اقدام کنیم که تا حدودی نیز این توسعه ایجادشده است.

محمود رضا عراقی با تأکید بر اینکه توجه به آموزش‌های لازم از اقدامات مؤثر در حوزه گردشگری است، عنوان کرد: همدان باید از راه صنعت گردشگری ثروت ایجاد کند که لازمه این امر معرفی ظرفیت‌های همدان است.

وي بابیان اینکه از رویدادهای بسیار مهمی که پیگیری‌های لازم برای آن انجام شد و خیلی زود به آن دست پیدا کردیم انتخاب همدان به‌عنوان پایتخت گردشگری آسیا بود، گفت: با اطلاع‌رسانی‌های انجام‌شده از ظرفیت‌های همدان انتظار ما این بود که همدان در سال ۲۰۱۹ پذیرای رویداد پایتخت گردشگری آسیا باشد، اما با توجه به تلاش‌های انجام‌شده و معرفی ظرفیت‌های همدان بین بسیاری از شهرهای آسیایی همدان به‌عنوان پایتخت گردشگری در سال ۲۰۱۸ انتخاب شد.

معاون امور عمرانی استاندار همدان با تأکید بر اینکه انتخاب همدان در سال ۲۰۱۸ و حضور مسئولان و وزرای گردشگری ۳۴ کشور آسیایی تنها در حد یک رویداد یا کنگره نیست، افزود: این رویداد بازه زمانی یک‌ساله دارد و همدان در طول یک سال پایتخت گردشگری آسیا است.

عراقی با اشاره به اینکه همدان در بین کشورهایی نظیر چین، ژاپن، تایلند، فیلیپین و مالزی به‌عنوان پایتخت گردشگری آسیا انتخاب‌شده است، عنوان کرد: همدان با داشتن ظرفیت‌های مناسب به‌عنوان پایتخت گردشگری آسیا انتخاب شد که باید از این بازه زمانی بهترین بهره را برد.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار