کد خبر: 891830
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶
رئیس مرکز بودجه و پایش عملکرد وزارت بهداشت:
رئیس مرکز بودجه و پایش عملکرد وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت با تغيير رويكرد از روش حسابداري نقدي به روش حسابداري تعهدي و استقرار سيستم بهاي تمام شده خدمات و فعاليت ها؛ بودجه بندي مبتنی بر عملکرد را طراحی کرده است.

به گزارش روابط عمومی معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ دکتر مسعود ابوالحلاج، رئیس مرکز بودجه و پایش عملکرد وزارت بهداشت گفت: ضرورت اصلاح ساختار مالي اقتصادي موسسات دولتي از جمله دانشگاه هاي علوم پزشكي از طريق اصلاح نظام حسابداري طی سال های اخیر مورد تاكيد قرار گرفته است.

رئیس مرکز بودجه و پایش عملکرد وزارت بهداشت ادامه داد: براساس مطالعات انجام شده و بررسي روند عملكرد مديران بيمارستاني و بهداشتي درماني در سال هاي اخير لزوم تغيير بنيادي در ساختار مالي دانشگاه هاي علوم پزشكي و استقرار يك سيستم يكپارچه جامع مالي و عملياتي براي ارائه اطلاعات به مديريت جهت برنامه ريزي هاي خرد و كلان احساس و از اقبال گسترده اي برخوردار شده است.

دکتر ابوالحلاج تاکید کرد: پياده سازي سيستم هاي عملياتي از جمله سيستم بهاي تمام شده خدمات درماني و آموزشي بيمارستان ها و مراكز پزشكي مستلزم طراحي و بهينه سازي ساير سيستم هاي مرتبط است كه به عنوان پيش نياز و مقدمه كار الزامي است. از ضروري ترين اين نياز ها تدوين نظام مالي جديد و تغيير روش حسابداري از روش نقدي به روش تعهدي بود.

وی اضافه کرد: در این مرحله مراکز هزینه در سطح دانشگاه های علوم پزشکی و شاخص های تسهیم هزینه ها شناسایی و اولویت های تسهیم هزینه ها احصا شد و دستورالعمل احصاء بهای تمام شده تدوین و به صورت سیستمی عملیاتی شد.

رئیس مرکز بودجه و پایش عملکرد وزارت بهداشت با اشاره به اینکه 1175 مرکز هزینه در سطح هر دانشگاه علوم پزشکی شناسایی شد افزود: 70 شاخص تسهیم هزینه و تعیین اولویت تسهیم در سطح 1175 مرکز هزینه این مهم محقق شد و آماده ورود به مرحله نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد شدیم.

وی افزود: با استقرار حسابداری تعهدی و احصاء بهای تمام شده و با ابلاغ دستورالعمل بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد از سوی سازمان برنامه و بودجه در یک سیستم یکپارچه اقدام به استقرار نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد در دانشگاه های علوم پزشکی کردیم و در این راستا یکی از مهمترین اقدامات شناسایی فعالیت ها و استاندارد کردن سنجه های عملکرد از اقدامات اساسی است که هم‌اکنون فعالیت ها و سنجه ها به صورت دقیق احصاء و بر پایه بودجه بندی مبتنی بر عملکرد قرار گرفته و توانسته ایم با استفاده از زیرساخت های موجود و یکپارچه این مهم را به سرانجام برسانیم و قرار است در بودجه بندی سال ۹۷ وزارت بهداشت از این روش بهره ببریم.

دکتر ابوالحلاج تاکید کرد: وزارت بهداشت با تغيير رويكرد از روش حسابداري نقدي به روش حسابداري تعهدي و استقرار سيستم بهاي تمام شده خدمات و فعاليت ها؛ بودجه بندي مبتنی بر عملکرد را طراحی کرده است تا مجموعه وزارت بهداشت بتواند گام بزرگتر و دقیق تری را در جهت مديريت هزينه و بهره وري و تحليل نتايج داشته باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار