کد خبر: 891828
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹
رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر از ایجاد اداره مبارزه با پولشویی در پلیس مبارزه با مواد مخدر خبر داد.
ایسنا: رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر از ایجاد اداره مبارزه با پولشویی در پلیس مبارزه با مواد مخدر خبر داد.

سردار محمد مسعود زاهدیان در حاشیه نخستین روز از نشست سراسری روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر که پیش از ظهر امروز در مقر مرکزی ناجا برگزار شد، با بیان اینکه در این جلسه اقدامات انجام شده و اولویت‌های پیش‌روی پلیس مبارزه با مواد مخدر بررسی شد، گفت: برخورد با سرشبکه‌های قاچاق موادمخدر و پاکسازی شهر‌ها از خرده فروشان ازجمله اولویت‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر در سال آینده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره فعالیت یقه سفید‌ها در قاچاق مواد مخدر در کشور، اظهار کرد: در دستگاه‌های دولتی یقه سفید به آن معنا که در سایر کشور‌ها وجود دارد وجود نداشته است. در جمهوری اسلامی خوشبختانه عزم جدی برای مبارزه با مواد مخدر وجود دارد.

وی در عین حال به گردش مالی مواد مخدر در کشور اشاره کرد و گفت: گردش مالی مواد مخدر به واسطه حجمی که دارد، افراد زیادی را در حوزه‌های مختلف جذب کرده که بخشی در رصد پلیس هستند و بخشی دیگر نیز با اشراف اطلاعاتی مطمئن باشند از سوی پلیس شناسایی و دستگیر خواهند شد.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر در پاسخ به سوالی در خصوص پولشویی، اظهار کرد: اموال قاچاقچیانی که دستگیر می‌شوند توقیف می‌شود که در بررسی آن‌ها به مواردی از پولشویی برخورد کرده‌ایم. در همین راستا پلیس برای سازماندهی و مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر اقدامات زیادی انجام داده و اداره مبارزه با پولشویی نیز ایجاد شده است.

وی در مورد برخورد پلیس با دانه درشت‌ها اظهار کرد: موضوع دانه درشت‌ها در حال پیگیری است و بخشنامه قوه قضاییه در مورد افرادیست که بار اول مقدار کمی مواد مخدر حمل می‌کردند نه دانه‌درشت‌ها و این افراد مجازات اعدام شاملشان خواهد شد.

زاهدیان در پاسخ به سوالی درباره برخورد با کمپ‌های غیر مجاز گفت: مسئولیت کمپ‌ها با سازمان بهزیستی است و ما نیز برخورد می‌کنیم.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر درباره سرنوشت برخی از قاچاقچیان دانه‌درشت همچون تمساح خلیج و ...، اظهار کرد: این پرونده‌ها روند خود را طی می‌کند و دوست داریم که این روند زود طی شود و ممکن است گره‌هایی وجود داشته که نیاز به تحقیق بیشتری از سوی کارشناسان باشند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار