کد خبر: 891791
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷
معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران گفت: روزانه در استان تهران ۳ کودک با اختلال شنوایی به دنیا می‌آیند.
باشگاه خبرنگاران جوان: محمدرضا اسدی معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران، در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی ؛ اظهار کرد: پیگیری طرح غربالگری شنوایی در بهزیستی استان تهران، توسط حوزه توسعه و پیشگیری این مجموعه انجام می‌شود.

اسدی ادامه داد: طرح غربالگری شنوایی به صورت اجباری در تمام بیمارستان‌ها از بدو تولد کودکان و تا چند روزگی آن‌ها اجرا می‌شود و کودکان مبتلا به اختلالات شنوایی، پس از شناسایی موارد مشکوک به مراکز توانبخشی بهزیستی معرفی می‌شوند.

وی اضافه کرد: حوزه توسعه و پیشگیری بهزیستی استان تهران، پس از شناسایی کودکان مبتلا به اختلالات شنوایی و تایید مشکل آن‌ها توسط پزشکان متخصص، آن‌ها را به عنوان اولویت نخست توانبخشی به مراکز درمانی معرفی می‌کنند.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران خاطرنشان کرد: ارائه خدمات توانبخشی و همچنین ارائه واگذاری تجهیزات مربوط به اختلالات شنوایی از جمله کار‌هایی است که برای کودکان مبتلا به اختلالات شنوایی انجام می‌شود.
سهم ۱۰ درصدی خانواده‌ها در کاشت حلزون برای کودکان دارای اختلال شنوایی

اسدی یادآور شد: در حال حاضر هزینه نهایی کاشت حلزون برای کودکانی که دچار اختلال شنوایی هستند، بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان تمام می‌شود که بر اساس یک همکاری ۳ جانبه و مشارکت خانواده کودکان فوق به انجام می‌رسد.

وی تاکید کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، نماینده یکی از سمن‌ها و موسسات خیریه و سازمان بهزیستی کشور، سه دستگاهی هستند که هزینه کاشت حلزون توسط آن‌ها و به صورت سهم ۳۰ درصدی برای هر دستگاه، پرداخت می‌شود و سهم خانواده کودک دچار اختلال شنوایی نیز سهمی ۱۰ درصدی است.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران اظهار کرد: سن مناسب برای کاشت حلزون و کاندید شدن آن‌ها برای پیگیری مراحل درمانی ۵ سالگی به بعد است.

اسدی افزود: در حال حاضر ۸۴۴ کودک دارای اختلال شنوایی هستند و اختلال شنوایی آن‌ها نسبتا شدید است و از این تعداد حدود ۴۰ درصد کاندید کاشت حلزون هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار