کد خبر: 890732
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۷
گرشاسبی در نشست خبری باشگاه پرسپولیس‌: ماندن طارمی جایز نبود
منتظر بهترین فرصت بود تا با دست پر مقابل اصحاب رسانه بنشیند و چه زمانی بهتر از حالا که نه فقط مشکل طارمی با ریزه اسپور حل شده، که...
دنیا حیدری

منتظر بهترین فرصت بود تا با دست پر مقابل اصحاب رسانه بنشیند و چه زمانی بهتر از حالا که نه فقط مشکل طارمی با ریزه اسپور حل شده، که پرسپولیس نیز از فروش او پول خوبی به جیب خواهد زد و قرارداد برانکو هم به امضا رسیده، برانکویی که از روزهای خوب آینده می‌گوید  و گرشاسبی می‌توانست با دست پر پاسخگوی سؤالات باشد.

کمتر از دو ماه از نشستن گرشاسبی بر صندلی مدیریت باشگاه پرسپولیس می‌گذرد. اما در همین مدت کوتاه، او با مسائل و مشکلات قابل توجهی رو به رو بوده که شاید مهم‌‌ترین آن داستان طارمی بود: «طارمی نمی‌خواست بماند، با وجود تمام تلاشی که کردیم و گفتیم بماند تا دل هواداران را بابت ضربه‌‌هایی که به تیم زده به دست بیاورد، او خواهان جدایی بود و این را کتباً هم از طریق وکیلش گفته بود. بیش از این نمی‌توانستیم شأن پرسپولیس را به‌خاطر یک بازیکن پایین بیاوریم. پس تصمیم گرفتیم با فروش او، اندکی از ضرر‌‌هایی را که به باشگاه زده بود جبران کنیم. وقتی پیشنهاد الغرافه رسید، آن را بررسی کردیم. این خواسته خود او هم بود. می‌گفت می‌خواهم خارج از ایران بازی کنم. بعد از مشکلاتی که در بحث قرارداد او با باشگاه ریزه اسپور به وجود آمد، باشگاه آسیب‌های زیادی دید، عدم راهیابی به فینال لیگ قهرمانان آسیا، چهار ماه محرومیت برای خود طارمی، جریمه 800 هزار یورویی که به نوعی برای طارمی و باشگاه مشترک بود و همچنین محرومیت از دو پنجره نقل و انتقالات که همه به خاطر‌ آن انتقال بود که امیدواریم حل شود. البته با کمک وزیر ورزش توانستیم جریمه را لغو کنیم اما دیگر ماندن طارمی جایز نبود. پس شرایطمان را به الغرافه گفتیم. علاوه بر مبلغی که الغرافه بابت رضایتنامه او می‌دهد، بخشی از قرارداد خود طارمی و تمام پاداشی که فیفا بابت حضور او در جام جهانی می‌دهد، باید به پرسپولیس برسد تا به این شکل اندکی از ضررهای تیم جبران شود. طارمی در تماسی که داشت گفت قراردادش را امضا کرده اما تا نامه او به دست ما نرسد، نمی‌توان حرفی زد.»

حالا باشگاه امیدوار است با پول فروش او، بتواند مشکلات دیگر را حل کند. هرچند که گرشاسبی می‌گوید که خطری دیگر در خصوص بدهی‌‌ها باشگاه را تهدید نمی‌کند: «پرسپولیس طی این مدت 17 میلیارد و 200 میلیون تومان بدهی که بسیاری از آنها ناحق بود را پرداخت کرده و حالا دیگر هیچ پرونده‌ای در فیفا نیست که پرسپولیس را تهدید کند. حتی مسئله گابریل هم حل شده. ما همه بدهی‌‌ها را به وکیل رسمی او پرداختیم و فیفا نیز این مسئله را استعلام کرد و توضیح ما را پذیرفت و اگر چه پرونده به دادگاه CAS رفته اما مسئله بین او و وکیلش است. در خصوص پرونده ژوزه هم با صفر شدن طلب او بسته شد تا پرسپولیس نفس راحت بکشد. می‌ماند 130میلیارد بدهی مالیاتی که با کمک وزیر نامه زده‌ایم که این باشگاه درآمدی ندارد که مالیات بدهد و این نامه در دست بررسی است.»
   
دلم با پرسپولیس بود که تمدید کردم

برانکو که بعد از تمرین به باشگاه آمده بود برای پاسخگویی به سؤالات خبرنگاران، قبل از هر چیز از تمدید قراردادش گفت و اینکه به درازا کشیدن این مسئله ارتباطی به تیم ملی نداشته: «توافقات لازم انجام شد. اینکه تمدید قرارداد اندکی طولانی شد به این دلیل بود که گرشاسبی تازه آمده بود و باید با شرایط آشنا‌‌ می‌شد. از سوی دیگر به دلیل بازی‌های تیم فرصتی برای مذاکره نبود. اما بعد از گفت‌وگوهای فراوان، به این نتیجه رسیدیم که قرارداد برای دو سال دیگر تمدید شود و با همین کادر به کارمان ادامه می‌دهیم، مگر آنکه حوادث غیرمترقبه باعث جدایی شود. بحث تیم ملی ایران هم مطرح نبود. از تیم ملی کشورهای دیگر پیشنهاد داشتم اما تیم ملی ایران سرمربی دارد که با آن خوب نتیجه گرفته و به جام جهانی خواهد رفت و ما نیز هر کمکی از دستمان بربیاید در این راستا به او می‌کنیم» البته آنطور که گرشاسبی می‌گوید و برانکو نیز به‌رغم میلش تأیید می‌کند، در قرارداد او بند‌‌هایی گنجانده شده که در صورت رسیدن پیشنهاد ملی یا یک پیشنهاد باشگاهی خاص یا حتی مشکل خانوادگی، او اجازه فسخ قراردادش را دارد. هرچند که برانکو می‌گوید دلش با پرسپولیس است: «از این همکاری راضی هستم. اما فراموش نکنیم که اول راه هستیم و چیزی که مرا خوشحال می‌کند این است که یک چالش جدید و یک انگیزه مضاعف برای اینکه پرسپولیس روزبه‌روز پیشرفت کند به وجود آمده است. هدف ما خوشحالی هوادار است و کسب جام‌هاي بیشتر در هر فصل نه فقط در ایران که در آسیا. اما اجازه نمی‌دهیم موفقیت‌‌ها ما را به خواب ببرد. چون کار سختی داریم. خصوصاً که از پنجره نقل و انتقالات هم محروم هستیم و باید بیشتر از قبل تلاش کنیم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار