کد خبر: 888890
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
اولين مرحله مسابقه ايده‌هاي برتر بازتعريف پلاسكو برگزار شد
رقابت 1485 طراح براي احيای پلاسكو
برگزيدگان طراحي اوليه پلاسكو براي ساخت آن مشخص شدند و از آنها تقدير به عمل آمد، به اين ترتيب مي‌توان پيش‌بيني كرد به زودي كلنگ آغاز به كار این طرح بر زمين بخورد. 
به گزارش «جوان» در مراسمي با حضور رئيس بنياد مستضعفان انقلاب اسلامي و جمعي از معاونان، دكتر مهدي حجت معاون شهردار تهران و جمعي از اساتيد و داوران مسابقه ضمن ارائه چشم‌اندازي روشن از جايگزين ارزش از دست‌رفته ساختمان پلاسكو از ايده‌هاي برتر مرحله اول «مسابقه بازتعريف مجموعه پلاسكو» و همچنين اعضاي اتاق‌فكر بازتعريف پلاسكو تقدير به عمل آمد.

روابط عمومي بنياد مستضعفان گزارش داده است كه در اين مراسم مهندس فرخ زنوزي مدير مسابقات گفت: پس از فراخوان پنجم مهر 1396تعداد هزار و 485 نفر در مسابقه ثبت‌نام و 365نفر كارهايي در انطباق با شرايط مسابقه ارائه داده و كدرهگيري دريافت كرده‌اند و در 14آذرماه گام نخست داوري 65 اثر با نظر مشترك همه داوران در ليست كوتاه قرار گرفت و از ميان آنها 10اثر در انطباق بيشتر با معيار‌هاي پايه مسابقه به عنوان ايده‌هاي برگزيده انتخاب شد و در نهايت در 21 آذرماه هيئت‌داوران از ميان آثار برگزيده چهار اثر به سبب انعكاس نسبي تعداد بيشتر از معيار‌هاي پايه به عنوان ايده اول تا سوم (دو اثر به عنوان مقام مشترك دوم انتخاب شد) و از شش كار ديگر قدرداني شد.

در ادامه مراسم دكتر مهدي حجت معاون شهر‌سازي و معماري شهردار تهران با اشاره به مشكلات شهري منطقه و ساختمان، گفت: همه حساسيت‌هاي موجود باعث شد شهرداري تهران و بنياد مستضعفان با دقت‌نظر با وجود همه فشار‌هاي موجود مذاكرات متعددي را با كارشناسان مختلف برگزار كند. در اين مسيرخوشبختانه با اقدام بنياد مستضعفان براي تخصيص پاركينگ همجوار ساختمان به مساحت 4 هزار و 200 مترمربع و با احتساب حقوق مكتسبه ساختمان قبلي پلاسكو موفق شديم ضوابط سطح اشتغال و كاربري مسبوق به سابقه مجموعه تراكم دو زمين را رعايت كرده و پروانه را صادر كنيم. 
   
مشاركت بنياد مستضعفان در ساخت خط LRT 

دكتر حجت در ادامه سخنان خود به همكاري قابل تقدير ديگري از بنياد براي مرمت، تجهيز و هوشمند‌سازي پاركينگ ضلع شمالي پلاسكو براي تأمين نياز پاركينگ مجتمع پلاسكو و همچنين قول بنياد مستضعفان براي همكاري و مشاركت در ساخت خط اتوبوس LRT اشاره كرد و گفت: خوشبختانه علاوه بر اينكه توافقنامه بين بنياد مستضعفان و شهرداري تهران مورد تأييد و امضاي نماينده قوه‌قضائيه نيزقرار گرفت براي حفظ حريم مدرسه ژاندارك نيز همكاري و تعامل بسيار ارزنده‌اي بين بنياد مستضعفان و سازمان ميراث فرهنگي شكل گرفت. 

مهندس سعيدي‌كيا در ادامه مراسم پس از تجليل و ياد‌آوري و از خودگذشتگي شهداي آتش‌نشان در حادثه تلخ پلاسكو گفت: معتقديم كه با حادثه پلاسكو يك ارزش بزرگ شهري را از دست داده‌ايم و بايد يك ارزش جديد بهتر جايگزين ارزش از دست رفته شود و با همين راهبرد اتاق فكر و گروه مشاوران را با صبر و حوصله و تدبير شكل داديم. وي تأكيد كرد: خوشبختانه جلسات متعددي صورت گرفت و نتايج بسيار خوبي به دست آمد و ان‌شاءالله مرحله دوم مسابقه يعني طراحي پلاسكو را به زودي برگزار خواهيم كرد تا ضمن همكاري با همه سازمان‌ها و نهاد‌هاي مرتبط هر چه زودتر منجر به ايجاد جايگزيني مناسب براي ارزش از دست‌رفته ساختمان پلاسكو و الگويي شايان توجه در همدلي و همكاري براي پروژه‌هاي كلانشهر‌ها محسوب شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار