کد خبر: 888878
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
يك شنبه شب از حدود ساعت 11 و در حالي كه ناآرامي‌هاي ايذه با دستگيري آشوبگران تقريباً آرام شده بود، يك موج خبري در توئيتر و برخي رسانه‌هاي زرد سياسي ضدانقلاب آغاز شد كه ...
يك شنبه شب از حدود ساعت 11 و در حالي كه ناآرامي‌هاي ايذه با دستگيري آشوبگران تقريباً آرام شده بود، يك موج خبري در توئيتر و برخي رسانه‌هاي زرد سياسي ضدانقلاب آغاز شد كه «ايذه شهر خون و قيام آزاد شد» (چند علامت تعجب براي چنين جمله‌اي مي‌تواند كافي باشد؟) توئيت  شاهين نجفي خواننده مرتد و مبتذل كه با توهين به ائمه اطهار (عليهم السلام) یک‌شبه به منفورترین ضدانقلاب تبدیل شد، از جمله اولين توئيت‌‌ها در اين زمينه بود. آنها از سنگربندي در شهر و آتش زدن دفتر امام جمعه و مركز سپاه قصه‌هاي بامزه مي‌گفتند. معتقد بودند كنترل شهر را در دست گرفته‌اند و بايد مقاومت كنند و اگر همين طور در خيابان بمانند، پيروز خواهند بود. ادبيات مشابه سمپات‌ها و نيروهاي گروهك مسعود رجوي اولين ويژگي توئيت‌هاي آنان بود. نكته جالب در اين توئيت  متن صد در صد مشابه برخي از اين توئيت‌ها بود كه از حضور خانواده‌شان در ايذه گفته بودند و اين يكساني كامل و حرف به حرف توئيت‌‌ها با اكانت‌هاي متفاوت نشان مي‌داد كه چگونه متن ديكته شده را بي كم و كاست بازتاب مي‌دهند و در واقع هيچ‌كدام آنها خانواده‌هايشان در ايذه نيست.  آنها در فضاي مجازي ايذه را به خيال خودشان فتح كردند، اما ايذه آرام و قوي به بودنش ادامه مي‌دهد و خبرهای رسيده از ايذه مي‌گويد كه درگيري‌ها گرچه شديد بوده و گويا دو نفر هم كشته شده‌اند، اما صبح فرداي اين شب، روال عادي زندگي در شهر جريان داشته و يكي از كاربران تأكيد كرده بود كه حتي مدارس هم به روال عادي كار خود ادامه داده‌اند. 

تبرئه احمد توكلي از يك اتهام جالب توجه
احمد توكلي، نماينده سابق مجلس و رئيس هيئت مديره ديده بان شفافيت و عدالت از شكايت محمدرضا نعمت زاده، وزير صنعت و معدن دولت اول حسن روحاني تبرئه شد. توكلي سال گذشته به عنوان رئيس هيئت مديره ديده بان شفافيت و عدالت طي نامه‌اي با عنوان «وزير ميلياردي ويژه خوار را عزل كنيد» از جهانگيري معاون اول رئيس جمهور درخواست كرده بود كه وزير صنعت وقت را به جرم رانت خواري بركنار كند. نعمت‌زاده به همين دليل از او شكايت كرده بود، اما دادگاه پس از شنيدن دفاعيت توكلي او را مجرم ندانست و شكايت نعمت‌زاده را رد كرد. احمد توكلي در دادگاه از هيئت منصفه پرسيد كه چطور ممكن است يك نفر ظرف چهار سال ميلياردر شود؟ ‌ 
ديده بان شفافيت و عدالت نهاد مردمي مبارزه با فساد اقتصادي است كه از سوي جمعي از فعالان سياسي و كارشناسان اقتصادي و جوانان عدالتخواه راه اندازي شده است. 

مصاحبه نماينده مجلس با من و تو!
يك عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، در يك گاف امنيتي و رسانه‌اي در مورد تجمعات اخیر در برخی شهرها با شبكه سلطنت طلب من و تو مصاحبه كرده است. اردشير نوريان در ابتداي اين مصاحبه اصلاً نمي‌داند و نپرسيده كه خبرنگار از كجا تماس مي‌گيرد! حتي وقتي مجري من و تو راهپيمايي 9 دي را حكومتي مي‌نامد، او واكنشي نشان نمي‌دهد و گويا متوجه موضوع نمي‌شود. در پايان مصاحبه او تازه مي‌پرسد كه از كجا تماس مي‌گيرد و وقتي نام «من و تو» را مي‌شنود، به نظر مي‌رسد جا مي‌خورد! و بعد توضيح مي‌دهد كه ما براي گفتن حقايق ابايي نداريم و ... در پايان نيز مجري كه به هدف خود رسيده، از اين عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس مي‌پرسد كه آيا شما فكر مي‌كنيد كه من مأموريت خاصي دارم كه خدمت شما تماس گرفته‌ام و او به طور تأمل برانگيزي پاسخ مي‌دهد كه «من چنين قضاوتي در مورد سؤال جنابعالي ندارم، نه. »
‌ نكته ‌ اينجاست از كسي كه عضو كميسيون امنيت ملي است، تيزبيني و هوشياري بيشتري توقع است و با رسانه‌هايي كه مأموريت ويژه براي تشديد ناآرامي‌ها در ايران دارند، مصاحبه نكند. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار