کد خبر: 885664
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
ویژه‌های جوان:
ضددين، اروتيك و سخيف؛ اينها كمترين صفاتي است كه مي‌توان در مورد بخشي از برنامه روز دانشجوي دانشگاه علوم پزشكي ياسوج گفت.
ضددين، اروتيك و سخيف؛ اينها كمترين صفاتي است كه مي‌توان در مورد بخشي از برنامه روز دانشجوي دانشگاه علوم پزشكي ياسوج گفت. در حالي كه بسياري از دانشگاه‌ها كوشيدند روز دانشجو روز مباحثه و نشست سياسي و مناظره و روز پاسخگويي مسئولان به دانشجوها باشد، در دانشگاه علوم پزشكي ياسوج و در قسمتي از مراسم روز دانشجو با قرائت نوشتاري كه فرد پشت تريبون آن را شعر مي‌ناميد، حجمي از عبارات سخيف و مستهجن و كفرگويي‌هايي مبتذل منتشر شد. طبيعتاً شأن مخاطب و روزنامه جوان مانع انتشار عين متن عبارات مذكور است؛ اما فايل صوتي مراسم موجود است. دانشجوياني كه بايد نماد فرهيختگي و سواد و دانش جامعه باشند، پاي قرائت عباراتي نشستند كه كف خيابان هم در آن سطح نمي‌تواند مبتذل باشد! به نظر مي‌رسد مراسم‌هاي روز دانشجو در برخي دانشگاه‌ها بي هيچ نظارتي در جريان است و مديران دانشگاه‌ها بي اعتنا از آنچه در حيطه مسئوليت‌شان مي‌گذرند، نظارتي بر اين مراسم‌ها ندارند. در مراسم روز دانشجو دانشگاه آزاد نجف‌آباد هم مواردي از ابتذال روي داده بود كه رئيس دانشگاه مورد تذكر شديد و علني دكتر ولايتي، رئيس هيئت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامي قرار گرفت. بايد ديد واكنش مسئولان وزارت بهداشت نسبت به افتضاح پيش آمده در دانشگاه علوم پزشكي ياسوج چه خواهد بود. 
روز دانشجو يادبود شهادت سه دانشجوي دانشگاه تهران در اعتراض به سفر معاون رئيس‌جمهور امريكا به تهران است كه در جريان حمله مأموران حكومت پهلوي به اعتراضات دانشجويي كشته شدند. روزي براي مقابله با استكبار و براي تكريم دانشجوست. در مواردي، اين روز با برنامه‌هاي طنز سطحي و بي محتوا (اگر به ابتذال نكشد) همراه شده است. 

روزنامه اصلاح‌طلب خواستار استيضاح شهردار تهران شد
روزنامه قانون در گزارشي با تيتر «استيضاحش كنيد» و روتيتر «لزوم انجام وظيفه نظارتي اعضاي شوراي شهر به‌جاي بهانه‌گيري و اعتراض‌هاي زيرپوستي به‌ شهردار تهران» روي تصوير بزرگي از محمد علي نجفي خواستار استيضاح شهردار تهران شد. روزنامه قانون مي‌نويسد: «به نظر مي‌رسد چالش اعضاي شوراي شهر تهران و شهردار كمي پيچيده‌تر از اين است كه به نظر مي‌رسد. اتفاقي كه اگر از هم اكنون برايش تدبيري انديشيده نشود، مي‌تواند باعث بروز يأس و نا اميدي در بدنه راي شورا شود... سخن اين است كه يك پايان تلخ بهتر از تلخي بي‌پايان براي روابط شورا و شهرداري مي‌تواند باشد. شورا اگر معتقد به اين است كه شهردار تهران در پيشبرد برنامه‌هايش با شورا سر لجبازي دارد، مي‌تواند او را استيضاح كند تا تلخي سكوت در برابر تخلفات و ناملايمتي را به جان نخرد و مشروعيت خود و آن جرياني را كه از آنها دفاع كرده است، در بين مردم حفظ كند. مردم ديگر تاب و توان شنيدن گلايه‌ها و انتقادهاي درون‌گروهي را بعد از گذشت سال‌ها ندارند و مسئولان به‌جاي درگيري‌ها و تكذيب‌ها، دنبال خدمت به مردم باشند كه خير دنيا و آخرت‌شان در گرو اين رويكرد است.» 

كمي بيش از سه ماه از شهرداري نجفي مي‌گذرد و اصلاح‌طلبان گرچه در ابتدا با ذوق و شوق به شهردار شدن نجفي اصرار داشتند، اما با آغاز انتصابات شهردار جديد، اعتراضاتشان شروع شد كه چرا همه منصوبين شهردار جديد اصلاح طلب نيستند. اقدام نجفي در سياه‌نمايي از وضعيت شهرداري‌اي كه تحويل گرفته بود هم بازتابي منفي در افكار عمومي داشت. تجربه مي‌گويد مديريت اصلاح‌طلبانه بر شهر تهران همواره با خوابيدن پروژه‌هاي عمراني همراه بوده است. دو روز قبل هم، محمدجواد حق‌شناس رئيس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر تهران گفت: مردم نبايد از ما انتظار اجراي پروژه‌هايي از جمله تونل‌ و بزرگراه ‌را داشته باشند كه در گذشته افتتاح مي‌شد؛ چرا كه پولي براي احداث چنين پروژه‌هايي نداريم. 
گفتني است نجفي چهار سال قبل به خاطر ناراحتي قلبي و با توصيه پزشكان، از مديريت به مراتب سبك‌تر سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استعفا داد. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار