کد خبر: 885613
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
مرد ميانجي كه سه‌سال قبل در جريان نزاع مرتكب قتل شده بود روز گذشته در دادگاه كيفري يك استان تهران محاكمه شد.
به گزارش خبرنگار ما، بيست و هشتم شهريور ماه سال ۹۳، مأموران كلانتري 152خاني‌آباد از قتل پسر جواني در جريان درگيري باخبر و راهي محل شدند. جسد متعلق به نصير 25‌ساله بود كه بر اثر ضربه چاقو به سينه‌اش كشته شده بود. بعد از انتقال جسد به پزشكي قانوني، مأموران در تحقيقات ميداني خود دريافتند درگيري بين مقتول و دوستش عباس اتفاق افتاده بود. در ادامه شاهدان به مأموران گفتند: حين درگيري بود كه دوست عباس – سعيد – نيز وارد درگيري شد و مقتول با ضربه او كشته شد. 

به اين ترتيب عباس 28‌ساله و سعيد 27‌ساله بازداشت شدند. عباس در بازجويي‌ها با انكار قتل گفت: «حين درگيري مقتول مرا هل داد و روي زمين افتادم. آنجا بود كه چاقو را به سعيد دادم، اما نمي‌دانم چه كسي به مقتول ضربه زد.‌» سعيد نيز در بازجويي‌ها جرمش را انكار كرد و گفت: «به قصد ميانجيگري وارد درگيري شده بودم كه ناخواسته چاقو به سينه مقتول خورد، اما آن ضربه كشنده نبود.‌» با اقرارهاي متهمان، مأموران بنا به شواهد و قرائن موجود عباس را به اتهام شركت در نزاع دسته جمعي با قرار وثيقه آزاد كردند، اما سعيد به اتهام قتل عمد روانه زندان شد. 

پرونده بعد از كامل شدن تحقيقات به شعبه هفتم دادگاه كيفري يك استان تهران فرستاده شد و صبح ديروز متهم از زندان اعزام شد و مقابل هيئت قضايي همان شعبه به رياست قاضي كيخواه قرار گرفت. او بعد از درخواست قصاص از سوي اولياي دم در شرح ماجرا گفت: «نصير را نمي‌شناختم به همين دليل خصومتي نداشتم كه بخواهم او را به قتل برسانم. آن روز وقتي آنها را حين درگيري ديدم به قصد ميانجيگري وارد درگيري شدم. خيلي التماس كردم آنها غائله را ختم کنند و دنبال كارشان بروند، اما مقتول مست بود و حال طبيعي نداشت از طرفي جوان‌هاي ديگري نيز در آن درگيري حضور داشتند به همين دليل آنها به خواهش‌هايم اهميتي ندادند. آنجا بود چاقو را برداشتم و به سمت آنها گرفتم تا از ترس متفرق شوند كه يكباره نصير به طرفتم آمد و ناگهان سرش را بالا گرفت. همان لحظه ناخواسته چاقو وارد سينه‌اش شد.‌» 
او در ادامه گفت: «بعد از دستگيري فهميدم پزشكي قانوني جهت ضربه را از پايين به قلب مقتول اعلام كرده است، اما يادم است كه من فقط يك ضربه از بالا به سينه مقتول زدم. احتمال مي‌دهم ضربه كشنده را شخص ديگري زده باشد.‌»

او در آخرين دفاع گفت: «ناخواسته پاي من به اين پرونده باز شد. عامل درگيري كه دوستم بود با وثيقه آزاد شد. بعد از آن از كشور متواري شده  و حالا در كشور آلمان است، اما من در زندان، بهترين ساعات عمرم در حال تلف شدن است و جواني‌ام در زندان مي‌گذرد.‌» سپس وكيل مدافع متهم در دفاع از موكلش گفت: «طبق نظريه پزشكي قانوني تيغه چاقويي كه منجر به كشته شدن مقتول شده حداقل 18 سانتي‌متر بوده است، اما بنا به گواهي شاهدان روز حادثه در دست سعيد، كارد ميوه خوري بود. بنابراين تقاضا دارم بار ديگر پرونده به پزشكي قانوني فرستاده شود.» در پايان هيئت قضايي با موافقت درخواست وكيل مدافع متهم، پرونده را جهت بررسي‌هاي بيشتر به پزشكي قانوني ارجاع داد. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار