کد خبر: 885608
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
باند راهزنان خانوادگي كه با حمله به محموله‌هاي بار در بزرگراه‌هاي پايتخت، دست به سرقت و آدم‌ربايي مي‌زدند سرانجام بازداشت شدند.
به گزارش خبرنگار ما، 23 شهريورماه امسال بود كه مردي وارد كلانتري 179 خليج‌فارس شد و اولين گزارش سرقت را مطرح كرد. او گفت كه راننده نيسان آبي‌رنگ است كه محموله ماشينش كه بيش از 50 تخته فرش بود به سرقت رفته است. او همچنين گفت كه سارقان وي را با ضربات چاقو مجروح كرده و بعد از بستن دست و پايش او را در بيابان‌هاي واوان رها كرده و گريخته‌اند. با مطرح شدن شكايت، پرونده به دستور بازپرس شعبه نهم دادسراي ناحيه 27 در اختيار تيمي از كارآگاهان اداره پنجم پليس آگاهي تهران قرار گرفت. راننده نيسان در توضيح بيشتر ماجرا گفت: ساعت يك و نيم بامداد روز حادثه بود كه با نيسان آبي‌رنگ حامل بار قالي راهي شهرستان آمل شدم. حدود ساعت چهار صبح بود كه به سه راه تهرانپارس رسيدم. ابتداي جاده دماوند براي خوردن چاي توقف كردم. در حال خوردن چاي بودم كه ناگهان در سمت راننده باز شد و سه مرد چاقو به دست را مقابلم ديدم. درحالي كه ترسيده بودم همزمان در سمت شاگرد هم باز شد و سه مرد چاقو به دست ديگر از آن سمت وارد شدند. آنها كه از 20 تا 30 ساله بودند به من حمله كرده و به شدت كتكم زدند. يك‌نفر دست انداخت به گردنم و داشت خفه‌ام مي‌كرد. يك نفرشان هم به صورتم گاز فلفل زد. بعد من را از ماشين بيرون كشيده و به يك خودروي پژو 405 تيره‌رنگ بردند. آنها دست و پا و چشمانم را بسته و حركت كردند. ساعتي بعد من را در بياباني كه بعداً فهميدم بيابان‌هاي شهرستان واوان است رها كرده و گريختند. 
    
رد پاي مجرم سابقه‌دار

بعد از مطرح شدن شكايت كارآگاهان پليس با مشخصاتي كه شاكي در اختيارشان گذاشته بود در اين باره تحقيق كردند. آنها متوجه شدند كه يكي از اعضاي باند، مجرم سابقه‌داري به نام صالح.‌ز است. متهم 32‌ساله مدتي قبل به همين اتهام تحت تعقيب پليس قرار گرفته بود. مأموران پليس پايگاه نهم پليس آگاهي تهران همدستان او را بازداشت كرده‌بودند، اما صالح موفق به فرار از دست پليس شده بود. در بررسي سوابق صالح آمده بود كه او از سال 85 تاكنون 15‌بار به اتهام جرائم مختلف به ويژه سرقت بازداشت شده و به زندان افتاده است. او همچنين برادر مجرم سابقه‌داري به نام اژدر دارد كه در حال حاضر در زندان به سر مي‌برد. او دو برادر ديگر به نام‌هاي بهروز و راسم داشت كه با همدستي آنها و چند نفر ديگر از بستگانش شبكه راهزني را راه‌اندازي كرده بود. 
   
طرح شكايت مشابه

بررسي‌هاي پليس براي شناسايي اعضاي شبكه در جريان بود تا اينكه شكايت مشابهي به پليس گزارش شد. شاكي كه راننده يك دستگاه كاميون بود، گفت كه محموله 11تني برنج به همان شيوه از او سرقت شده است. او توضيح داد: با كاميون در حال عبور از بزرگراه شهيد ياسيني بودم كه ناگهان يك دستگاه پژو 405 راهم را سد كرد. سرنشينان پژو پياده شده و با چاقو و قمه حمله كردند. آنها با تهديد دست و پايم را بسته و من را به پشت صندلي راننده كشاندند. يكي از آنها پشت فرمان نشست و حركت كرد. ساعتي بعد من را در تاريكي شب در بيابان‌هاي اسلامشهر رها کرده و گريختند. 
   
عمليات بازداشت

در شاخه ديگري از تحقيقات كارآگاهان پليس موفق شدند مخفيگاه اعضاي باند را در شهرستان بهارستان، رباط‌كريم، اسلامشهر، گلستان و شهريار شناسايي كنند. كارآگاهان در جريان عمليات همزمان در ساعت 5 بامداد روز دوشنبه، بيستم آذرماه متهمان را در خواب بازداشت كردند. در بازرسي از مخفيگاه‌هاي متهمان به ويژه انبار‌ متروكه‌اي در خيرآباد اسلامشهر، مقدار زيادي از اموال مسروقه از جمله لاستيك خودروهاي سنگين، برنج، احشام، آهن آلات و... كشف و به پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل شد. اعضاي باند در بازجويي‌ها به سرقت‌هاي مشابه در ورودي و خروجي تهران به‌ويژه در بزرگراه‌هاي آزادگان، ياسيني، رجايي و همچنين محدوده مناطق فرديس، جاجرود، چيتگر و خاورشهر اعتراف كردند. 
سرهنگ حميدرضا ياراحمدي، سرپرست پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: «در حال حاضر رسيدگي به پرونده در مراحل ابتدايي است و اقدامات پليسي براي شناسايي سرقت‌هاي مشابه و دعوت از شكات و مالباختگان در دستور كار اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته است.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار