کد خبر: 885606
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۸
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در یازدهمین همایش ملی فرهنگ و مدیریت جهادی گفت: هدر دادن نیروی انسانی و منابع طبیعی و همچنین هدر دادن یافته‌های علمی برخلاف مدیریت و فرهنگ جهادی است.
 آیت‌الله حسن عالمی امروز در یازدهمین همایش ملی و دومین جشنواره فرهنگ و مدیریت جهادی در مشهد گفت: یکی از نعمت‌های الهی استفاده درست از استعدادهای انسانی و طبیعی است که شکر نعمت به این طریق انجام می‌شود.
 
وی افزود: فرهنگ و مدیریت جهادی با یک نگاه اجمالی به نهج‌البلاغه امام علی (ع) که در واقع روش مدیریت انسان و حکومت را نشان می‌دهد به دست می‌آید. حکومت بر مردم با مدیریت جهادی برگرفته از قرآن، سنتو فرمایشات امیرالمومنین (ع) است.
 
عالمی با اشاره به دوره ۵ ساله حکومت حضرت علی (ع) گفت: آن حضرت حکومت الهی را در بین بندگان خدا رایج کرد و در بسیاری از موارد برنامه‌ها، خطبه‌ها، وصیت‌نامه و کلمات قصار، روش حکومت کردن را برای همه مردم بیان کردند و نسبت به مدیریت جهادی، مواردی را اعلام کرده‌اند.
 
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی یکی از موارد مدیریت و فرهنگ جهادی را امانت‌داری دانست و گفت: برداشت من از سخنان امیرالمومنین (ع) این است که امانت‌داری باید در مدیران وجود داشته باشد و خیانت در امانت از بدترین انواع خیانت به شمار می‌رود.
 
وی افزود: امانت‌داری مدیران حکومت گستره‌ای دارد که باید در استعدادهای انسانی و طبیعی انجام شود و هدر دادن نیروی انسانی و منابع طبیعی و همچنین هدر دادن یافته‌های علمی برخلاف مدیریت و فرهنگ جهادی قلمداد می‌شود.
 
 عالمی با اشاره به اینکه امام خمینی به عنوان بنیانگذار انقلاب اسلامی دستور تشکیل نهاد انقلابی جهاد سازندگی دادند، گفت: بعد از امام، مقام معظم رهبری الگوی مدیریتی را همان الگوی مدیریت جهادی انتقال کردند.
 
وی با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) گفت: ادای امانت و امانت‌داری کلید افزایش رزق است و اگر کسی امانتدار نباشد نمی‌تواند مدیریت درستی داشته باشد.
 
وی افزود: جمع‌آوری مال و ثروت به هر روشی حتی خیانت در امانت باعث فقر می‌شود و اگر کسی امانت‌داری را رعایت نکند برای خود در دنیا و آخرت ذلت خریده است.
 
عالمی در پایان به نامه امام علی به پسرعمویش که کارگزار حکومت بود، گفت: من تو را شریک خود در امانت یعنی حکومت قرار دادم و باید امانت را به خوبی حفاظت کنیم.
 
به گزارش فارس، در این همایش از دانش‌نامه سند فرهنگی و هویت جهادی رونمایی شد.
 
در ادامه این نشست، پیمان فلسفی دبیر همایش مدیریت جهادی و مدیرکل دفتر نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: با توجه به اینکه مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام اعلام شده در شورای سیاست‌گذاری این همایش به ریاست آیت‌الله عالمی قرار شد همایش امسال با شعار امانت‌داری در فرهنگ و مدیریت جهادی و با رویکرد اقتصاد مقاومتی در مشهد برگزار شود.
 
وی افزود: محورهای همایش شامل سبک مدیریت جهادی، امانت‌داری و عدالتخواهی، اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و همچنین بررسی طرح‌ها موفق اقتصاد مقاومتی است.
 
فلسفی گفت: این همایش دارای کمیته‌های علمی، فرهنگی، اطلاع‌رسانی، آموزشی، پشتیبانی و اجرایی است و کمیته برگزاری این همایش در سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان فعال شده است.
 
دبیر همایش گفت: در بحث الگوی موفق جهادی ۲۸۰ طرح از دستگاه‌ها و بخش خصوصی دریافت شد و در بخش فرهنگی و هنری ۱۲۰ طرح شامل عکس و پوستر دریافت شد و تقریباً از همه سازمان‌های جهاد کشاورزی نمایندگانی در این همایش حضور دارند و ۱۸ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها حضور دارند.  
 
فلسفی همچنین به برگزاری نمایشگاه جانبی، الگوهای موفق اقتصاد مقاومتی در این همایش اشاره کرد و گفت: نمایشگاه دستاوردهای ۸۰ دستگاه دولتی و غیردولتی برگزار شده و در بخش آموزش ۱۰ هزار نفر خدمات آموزشی دریافت کرده و ۱۵۰۰ نیروی جدیدالاستخدام در وزارت جهاد کشاورزی آموزش‌های مدیریت جهادی در این همایش دریافت خواهند کرد.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار