کد خبر: 885605
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۷
عضو هیأت علمی همایش مدیریت و فرهنگ جهادی:
عضو هیأت علمی همایش مدیریت و فرهنگ جهادی،‌ گفت: امروز هم جامعه نیازمند یک سازمان برای مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی مانند سازمان جهاد سازندگی در دوران جنگ تحمیلی هستیم.
حسینعلی عظیمی از مدیران جهادگر سابق جهاد سازندگی در حاشیه همایش مدیریت و فرهنگ جهانی گفت: تعدادی از موکب‌داران که  در ایام اربعین در عراق به زائران امام حسین (ع) خدمت‌رسانی کردند با وقوع زلزله در کرمانشاه موکب‌های خود را به مناطق زلزله زده برده و به مردم خدمت کردند و آنها گفتند حدود 300 میلیارد تومان از کمک‌ها  و امکانات مردمی که برای زلزله‌زدگان جمع‌آوری شده بود به دلیل عدم مدیریت جهادی و متمرکز و نبود یک سازمان جهادی تقریبا از بین رفت و به هدف نرسید.  
 
عظیمی افزود: اگر یک سازمان متمرکز و جهادی برای کمک‌های مردم باشد هم اکنون هم می‌توان چندین برابر 300 میلیارد تومان کمک جمع‌آوری کرد و به مردم زلزله‌زده خدمت‌رسانی کرد.  
 
وی با اشاره به تجربه اداره جنگ تحمیلی گفت: در آن زمان سازمان جهاد سازندگی هم نیروهای مردمی و هم کمک‌ها را سازماندهی می‌کرد و کمک‌های مردمی به دست رزمندگان اسلام می‌رسید. مگر زلزله به اندازه جنگ است که الان نمی‌توانند کمک‌های مردمی را به زلزله‌زدگان برسانند و این نشان می‌دهند مدیریت و فرهنگ جهادی ضعیف شده است.  
 
عضو هیات علمی همایش مدیریت و فرهنگ جهادی، گفت: باید سازمان جهادی وجود داشته باشد و مردم آن را بشناسند، اجرای اقتصاد مقاومتی بدون مدیریت جهادی نمی‌شود و اگر اقتصاد مقاومتی نباشد یعنی در اقتصاد وابسته هستیم و اگر استقلال نباشد انقلاب معنا ندارد.  
 
عظیمی با بیان اینکه یکی از شعارهای اصلی انقلاب استقلال بود، گفت: سه جنبه استقلال سیاسی، فرهنگی و اقتصادی مدنظر است که اگر اقتصاد نباشد در بخش سیاسی وابسته و در بخش فرهنگی از فرهنگ اسلام دور می‌شویم و اگر استقلال نباشد از انقلاب چه چیز باقی می‌ماند؟ خون‌های جوانان به پای چه اهداف و آرمانی ریخته شده است؟اگر قرار بود ما نوکر و محتاج و فقیر باشیم پس عزت کجا رفته است؟
 
وی با بیان اینکه امام حسین (ع) برای عزت اسلام شهید شد، گفت: شعار امام حسین (ع) هیهات من الذله یعنی استقلال است و اگر وابستگی داشته باشیم یعنی ذلت را پذیرفته‌ایم. بنابراین مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی اگر نباشد در نسل‌های بعدی بدبخت می‌شویم.  
 
عظیمی افزود: همایش مدیریت و فرهنگ جهادی برای نسل‌های بعدی است و باید کسانی که در این همایش شرکت می‌کنند حداقل این را بدانند که مدیریت کنونی جهاد کشاورزی به صورت جهادی نیست.  
 
عضو هیات علمی همایش مدیریت و فرهنگ جهادی در پاسخ به این پرسش که مگر طبق فرمایش مقام معظم رهبری نباید در مباحث اقتصاد مقاومتی به همایش و بنرهای تبلیغاتی فقط اکتفا نکرد،‌گفت: این همایش‌ها اثر می‌گذارد، حداقل این است که مدیران بدانند وضعیت فعلی، مدیریت جهادی مطلوب نیست.  
 
وی تاکید کرد: در یک سازمان جهادی بین حقوق کارمندان و مدیران اختلاف 10 برابر و یا 20 برابر وجود نداشت بنده که مسئول ستاد کربلا در مهندسی جنگ بودم حقوقم کمتر از یک تکنسین جوشکار بود و اگر تفاوتی وجود داشت بسیار اندک و حداکثر حقوق 100 تومان بود اما الان تفاوت حقوق بالا و پایین به اندازه‌ای شده که آدم‌هایی هستند که می‌خواهند به هر طریق به مقام‌های بالا چنگ بیندازند و هدف آنها خدمت نیست. بلکه دنبال حقوق بالاتر و چند برابر هستند.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار