کد خبر: 885601
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۷
سكوي قهرماني با تصوير پدربزرگ شهيد
فریدون حسن

فرهنگ شهادت در كشور ما از نسلي به نسل ديگر به ارث مي‌رسد. صحنه زيبايي است كه قهرمان آسيا با تصوير پدربزرگ شهيدش روي سكوي قهرماني مي‌رود و مدال‌هاي طلايش را كنار مي‌زند تا اين جمله مقابل ديد جهانيان قرار گيرد: «مظهر قدرت ايران شهدا هستند.»
مهزيار انصاري، نوجوان پاورليفتينگ‌كار روستاي بارده از توابع استان چهارمحال و بختياري است. نوجواني كه پدربزرگ شهيدش را نديده، پدربزرگي كه سال 63 و در عمليات بدر و جزيره مجنون شربت شهادت را نوشيده است و مهزيار هرچه در خصوص او شنيده از زبان پدرش بوده است، پدري كه به عنوان فرزند شهيد زحمت زيادي براي تربيت اين قهرمان بسيجي كشيده است. مهزيار انصاري از انگيزه‌اش براي اين كار مي‌گويد: «مي‌دانستم كه از طريق شبكه‌هاي اينترنتي مسابقات پخش مستقيم مي‌شود. بنابراين بهترين فرصت بود تا با اين كار هم پاسخ زحمات پدرم را بدهم و هم نام و ياد پدربزرگ شهيدم و ديگر شهدا را زنده كنم.» انصاري با اشاره به اينكه اين كار را به صورت خودجوش انجام داده، ادامه مي‌دهد: «مي‌خواستم در حين وزنه زدن با پيراهن منقش به تصوير پدربزرگ حاضر شوم، اما قوانين رقابت‌ها اجازه اين كار را نمي‌داد. بنابراين بعد از اينكه قهرماني‌ام مسجل شد، هنگام دريافت مدال و رفتن روي سكو، لباس گرمكنم را درآوردم و با لباس مخصوصم روي سكو رفتم. خوشحالم كه هم تصوير پدربزرگ به خوبي ديده شد، هم شعار زير آن و هم نام پايگاه بارده.»

قهرمان آسيا در ادامه گلايه‌هاي خود را هم مطرح مي‌كند و مي‌گويد: «پرچم ايران را بالا برديم، اما توجهي به آن نشد. البته قول‌هايي داده شده، اما هنوز اتفاق خاصي نيفتاده، حتي استقبال آنچناني هم نشده است، ولي بچه‌هاي بسيج خيلي رسيدگي مي‌كنند.» گلايه‌هاي انصاري را پدر اين قهرمان و مربي او نيز به نوع ديگري تكرار مي‌كنند. پدر انصاري مي‌گويد: «مسابقاتشان را بايد از طريق اينترنت تماشا مي‌كرديم در حالي كه آنها به نام ايران در مسابقات شركت كرده بودند.»  مصطفي يزداني، مربي مهزيار اما ريزتر به اين مسائل مي‌پردازد و عنوان مي‌كند: «با هزينه شخصي راهي اين قبيل مسابقات مي‌شويم، آن هم فقط به خاطر اختلافاتي است كه با فدراسيون وزنه‌برداري داريم. غرض‌ورزي مي‌كنند و مي‌خواهند به مسائل پشت پرده‌شان برسند. حرف ما هم به جايي نمي‌رسد. ما حتي يك‌ جاي ثابت براي تمرين نداريم.» يزداني با اشاره به اينكه چيني‌ها طي سال‌هاي گذشته روي اين رشته متمركز شده‌اند، ادامه مي‌دهد: «اين رشته در سال 2022 به بازي‌هاي آسيايي راه پيدا مي‌كند و به احتمال زياد در سال 2024 وارد المپيك مي‌شود. ضمن اينكه در سال 2019  نيز ما بايد به رقابت‌هاي دانشجويان جهان برويم. فقط اميدواريم مشكلاتمان حل شود.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار