کد خبر: 885597
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۳
تشديد اختلافات فدراسيون و بهداد سليمي پس از رقابت‌هاي جهاني امريکا
يک روز کيانوش رستمي ساز تنهايي تمرين کردن مي‌زند، روز ديگر سهراب مرادي در انتقاد به وضعيت نامناسب امکانات اردوي تيم ملي را ترک مي‌کند...
يک روز کيانوش رستمي ساز تنهايي تمرين کردن مي‌زند، روز ديگر سهراب مرادي در انتقاد به وضعيت نامناسب امکانات اردوي تيم ملي را ترک مي‌کند، امروز هم بهداد سليمي پس از بازگشت از مسابقات جهاني امريکا روبه‌روي فدراسيون قرار مي‌گيرد و پس از‌ حق‌خوري دوباره‌اش اين‌بار در مسابقات جهاني در مصاحبه‌هايش فدراسيون و مديريت آن را به دليل نداشتن لابي در فدراسيون جهاني و ضعف مديريت از زير تيغ مي‌گذراند تا حاشيه‌هاي هميشگي بر سر وزنه‌برداري سنگيني کند. 
   
علني شدن جنگ بهداد و فدراسيون

بهداد سليمي سومين ياغي وزنه‌برداري در کمتر از دو سال گذشته است. حالا رابطه قهرمان المپيک و جهان با فدراسيون شکرآب شده است. تکرار اتفاق المپيک ريو اين‌بار در مسابقات جهاني امريکا و حق‌خوري دوباره هيئت ژوري و داوران که سليمي را از رسيدن به مدال محروم کردند، سبب شده تا قهرمان المپيک لندن توپخانه انتقاداتش پس از پايان اين مسابقات، مديريت فدراسيون را هدف قرار دهد. او معتقد است که ضعف مديريت فدراسيون در جلوگيري از ناعدالتي‌ها مشهود است و بايد براي گرفتن حق‌مان در مسابقات جهاني و المپيک پول خرج کنيم. البته انگار اين انتقادها زياد به مذاق فدراسيون خوش نيامده، به‌طوري‌که آنها معتقدند که هيئت ژوري در اعلام خطاي سليمي اشتباه نکرده و تصميم درستي گرفته است. 
منوچهر رضاخاني، رئيس کميته داوران فدراسيون وزنه‌برداري ديروز در اين باره به فارس گفت: «حرکت اول دوضرب سليمي؛ دست چپ، دست راست را زد و به درستي خطا اعلام شد. حرکت دوم کاملاً درست بود، اما در حرکت سوم در آخرين مرحله بهداد وزنه را پِرس کرد و زماني که پاهايش را جمع کرد وزنه را به بالا هل داد و وزنه بالاتر رفت و قطعاً خطا بود. از سوي ديگر هنگامي که او مي‌خواست وزنه را رها کند بايد با دستش وزنه را همراهي مي‌کرد، اما به اصطلاح دراپ کرد، در حالي‌که نبايد وزنه را رها مي‌کرد. حرکت بهداد از نظر فني کاملاً خطا بود.»
رضاخاني در واکنش به صحبت‌هاي سليمي مبني بر اينکه براي گرفتن حق خود در فدراسيون جهاني بايد پول خرج مافياي قدرت کنيم هم افزود: «من که تا به حال چنين چيزي را نديدم و خبري هم ندارم. با اين تفاسير پس زماني هم که ما قوي‌ترين مرد جهان مي‌شديم يا وزنه‌برداران ما مانند مرادي و رستمي رکوردهاي جهاني را جابه‌جا مي‌کردند، پول مي‌داديم؟ مطرح کردن چنين مسائلي درست نيست.» 
    
سليمي تنها مي‌خواهد استراحت کند

واکنش مسئولان فدراسيون به صحبت‌هاي سليمي، سبب شده تا آتش اختلافات او و فدراسيون شعله‌ور‌تر شود، به خصوص که سليمي پس از جهاني امريکا گفته بود با توجه به اينکه با حق‌خوري نمي‌گذارند مدال بگيرد، شايد ديگر وزنه نزند و از ورزش خداحافظي کند!
بهداد ديروز در خصوص حواشي مسابقات جهاني امريکا به تسنيم گفت: «متأسفانه برخي‌ها که حتي 10 کيلوگرم هم بالاي سر خود نبرده‌اند در ارتباط با من اظهارنظر مي‌کنند. نمي‌دانم چرا همه مي‌خواهند خود را از اين طريق بزرگ کنند. همه چيز در خصوص مسابقات جهاني براي من تمام شده و ديگر خاطراتش به‌جا مانده است، خاطرات بدي كه هنوز هم براي من قابل هضم نيست.» 
قهرمان جهان و المپيک در ادامه افزود: «اگر حسين رضازاده، انوشيرواني، توکلي و از اين جنس افراد بخواهند اظهارنظر کنند، من قبول مي‌کنم چون آنها چنين وزنه‌هايي را بالاي سر برده‌اند، اما عده‌اي بزرگ‌ترين وزنه‌اي که زده‌اند، خريد خانه بوده است.» سليمي در پايان درباره تصميمش براي آينده هم اينطور توضيح داد: «فعلاً استراحت مي‌کنم و مي‌خواهم بيشتر به خانواده و دخترم برسم، چون در اين مدت روزهاي زيادي را کنار آنها نبودم و بايد جبران کنم. از آنهايي که کاري براي من نکرده‌اند، خواهش مي‌كنم حداقل اين آرامش را برهم نزنند.»
  
مرادي به دنبال منصرف کردن بهداد

با اين حال به نظر مي‌رسد رئيس فدراسيون به دنبال بازگشت سليمي و دلجويي از قهرمان المپيک لندن است، هرچند که انتقادات بهداد درباره ضعف ارتباطات بين‌المللي فدراسيون را رد مي‌کند. علي مرادي ديروز در گفت‌وگو با ايسنا در پاسخ به اين سؤال که فکر مي‌‌كند جلود با بهداد سليمي غرض‌ورزي دارد، مي‌گويد: «من به اين شخص خاص کاري ندارم، اما تعاملات فدراسيون بين‌المللي با ما خوب است و قبل از المپيک هم اين تعاملات وجود داشت و اين حمايت‌هاي شخص آيان و مسئولان داخلي بود که کمک کرد ويزاي ما صادر شود. تاماش آيان به شدت از وزنه‌برداري جهان از جمله وزنه‌برداري ايران حمايت مي‌کند.»
مرادي همچنين در ادامه از تصميمش براي منصرف کردن سليمي از خداحافظي خبر مي‌دهد: «وقتي به پشت صحنه رقابت دسته فوق‌سنگين مسابقات قهرماني جهان رفتم، ديدم سليمي کفش‌هايش را به دست گرفته و شرايط به گونه‌اي است که بوي خداحافظي مي‌دهد. سليمي يکي از افتخارات ملي ماست و ما او را برمي‌گردانيم.»  حالا بايد ديد آيا ماجراي بهداد هم مانند کيانوش و سهراب حل مي‌شود يا حاشيه‌هاي وزنه‌برداري ایران همچنان ادامه خواهد داشت، حاشيه‌هايي که مي‌تواند قهرماني ايران در جهان را تحت تأثير قرار دهد. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار