کد خبر: 885594
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۲
بانك جهاني اعلام كرد: به منظور حمايت از انرژي‌هاي نو و تجديدپذير از سال ۲۰۱۹، از استخراج و كشف سوخت‌هاي فسيلي حمايت نخواهد كرد. 
به گزارش راشاتودي، بانك جهاني اعلام كرد كه حمايت مالي از كشف و استخراج نفت و گاز را از ابتداي سال ۲۰۱۹ انجام نخواهد داد، بانك جهاني اين اقدام را در جهت حمايت از تقويت اقتصاد جهاني با گرايش به سمت انرژي‌هاي نو اعلام كرد. 
نهاد مالي بين‌المللي در بيانيه‌اي در نشست آب‌وهوايي پاريس اعلام كرد: «بانك جهاني به عنوان نهاد با وظايف متفاوت به تشخيص سريع شرايط جهان در حال تغيير ادامه مي‌دهد و از سال ۲۰۱۹ ديگر براي صنايع بالادستي نفت و گاز حمايتي نخواهد كرد.»
بانك جهاني اين اقدام را با هدف كمك به كشورهايي كه به تعهدات كاهش گازهاي گلخانه‌اي عمل مي‌كنند، انجام مي‌دهد. اين توافق براي حمايت از توافق پاريس است كه در پايان سال ۲۰۱۵ منعقد شد. اين توافق قرار است به محدود كردن گرمايش جهاني كمك كند. 
بانك جهاني همچنين اضافه كرد كه در شرايط استثنايي براي حمايت از صنايع بالادستي نفت و گاز در فقيرترين كشورها اقدام خواهد كرد؛ چراكه بسيار بديهي است كه استخراج نفت و گاز و دسترسي به انرژي در اين كشورها به افراد فقير كمك خواهد كرد. 
اين نشست يك‌روزه براي جاري كردن سرمايه‌هاي ضروري و انتقال از سوخت‌هاي فسيلي به سمت انرژي‌هاي نو و تجديدپذير و همچنين تلاش براي مقابله با بحران‌هاي و تغييرات آب‌وهوايي انجام شد. 
توافق پاريس در نظر دارد تا پديده گرم شدن كره‌زمين را كنترل كند. اين پديده مي‌تواند دماي كره‌زمين را تا سال۲۱۰۰ تا ۲ درجه سانتيگراد بالا ببرد. در اين سطح دمايي بدترين شرايط تغييرات آب‌وهوايي اتفاق مي‌افتد. 
اين توافق توسط ۱۹۵ كشور حمايت شده و قرار است سوريه و نيكاراگوئه هم به اين توافق بپيوندند. در ماه ژوئن دونالد ترامپ، رئيس‌جمهور امريكا اعلام كرد كه قصد دارد از اين توافق خارج شود و سرمايه‌گذاري‌هاي خود را در پروژه‌هاي تغييرات آب و هوايي كاهش داد. اگر سوريه و نيكاراگوئه به اين توافق بپيوندند، امريكا تنها كشوري خواهد بود كه با توافق تغييرات آب‌وهوايي مخالف است. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار