کد خبر: 885578
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۴


در نظرسنجي دانشگاه «کوئيني پياک» آمده است كه اكثريت مردم آمريكا براي ترامپ از لفظ «احمق» استفاده مي كنند. اما واقعيت اين است كه دونالد ترامپ انتخاب شده مردم آمريكا است و آنها مي توانستند شخص ديگري را انتخاب كنند. حال چه شده است كه آنها در فاصله كوتاهي به اين نتيجه رسيده اند. تصميمات خاص و عقب نشيني از برخي رويكردها در كاخ سفيد شايد تاثير فراواني در اين زمينه داشته باشد.

در هر صورت نتايج يک نظرسنجي در آمريکا نشان مي‌دهد که اولين واژه‌اي که اکثر آمريکايي‌ها بعد از شنيدن نام دونالد ترامپ به ذهنشان خطور مي‌کند، کلمه احمق است. با توجه به گزينه‌هاي باز براي انتخاب اولين کلمه‌اي که بعد از شنيدن نام «دونالد ترامپ» رئيس‌جمهور آمريکا به ذهن خطور مي‌کند، اکثر شرکت‌کنندگان در نظرسنجي دانشگاه «کوئيني پياک» از لفظ «احمق» براي وي استفاده کردند.

اين نظرسنجي نشان مي‌دهد که 53 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجي معتقدند که اولين کلمه‌اي که بعد از شنيدن نام ترامپ به ذهنشان مي‌آيد، احمق است و 44 درصد نيز گفتند اولين کلمه‌اي که به ذهنشان خطور مي‌کند، «دروغگو» است و 36 درصد نيز گفتند که اولين واژه اي که بعد از شنيدن نام ترامپ به ذهن آنها خطور مي‌کند، «بي‌کفايت» است.

35 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجي نيز اعلام کردند که بعد از شنيدن نام ترامپ، واژه «رهبر» به ذهنشان خطور مي‌کند و همين درصد نيز مي‌گويند که کلمه «قوي» به ذهنشان خطور مي‌کند. طبق اين نظرسنجي، 30 واژه از 48 واژه‌اي که توسط پنج يا بيشتر شرکت‌کنندگان در نظرسنجي استفاده شد، منفي بود.

اين نظرسنجي همچنين به اين نتيجه رسيد که اکثر شرکت‌کنندگان در نظرسنجي (57 درصد) از عملکرد ترامپ ناراضي هستند و تنها 37 درصد از عملکرد وي راضي هستند. اين نظرسنجي در بين تاريخ‌هاي 6 تا 11 دسامبر در ميان يکهزار و 211 آمريکايي‌ برگزار شد و درصد خطاي آن 3.5 درصد مي‌باشد.

تغييرات خاصي كه دونالد ترامپ در سياست هاي داخلي آمريكا داده و همچنين تعويض سياست هاي كلان آمريكا در جهان در فاصله بسيار كوتاه بخصوص در قبال مخالفان سبب شده تا ديدگاه شهروندان آمريكايي نسبت به رئيس جمهورشان تغيير كند. به عنوان مثال مي توان از عقب نشيني از جنگ با كره شمالي مثال آورد. در حالي كه روزهاي اول بحران ترامپ با تندروي حتي پيونگ يانگ را تهديد به جنگ كرد حال حرفي از آن به ميان نمي آورد. حتي مقامات روسيه به طعنه يا حقيقت از عقب نشيني ترامپ در شرق آسيا استقبال كرده اند.

در اين زمينه معاون وزیر خارجه روسیه روز چهارشنبه گفت، مسکو از اظهارات وزیر خارجه آمریکا مبنی بر آمادگی برای آغاز مذاکرات مستقیم با کره‌شمالی استقبال می‌کند. این اظهارات سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه در واکنش به سخنان رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا بود که تاکید داشت کشورش حاضر است بدون پیش‌شرط با کره‌شمالی وارد مذاکره شود تا این بحران هسته‌ای و موشکی حل و فصل شود. این اظهارات تیلرسون در واقع عقب‌نشینی از موضع دیرینه آمریکاست که تاکید داشت کره‌شمالی باید در ابتدا بپذیرد که برای شروع هرگونه مذاکره‌ای باید دست از تسلیحات هسته‌ای بکشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار