کد خبر: 883910
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰
در سالروز صدور نامه‌هاي رهبر معظم انقلاب به جوانان در كشورهاي غربي، امروز همايشي با حضور شخصيت‌ها و فرهيختگان و با سخنراني حجت‌الاسلام والمسلمين گلپايگاني، محمدجواد ظريف و علي‌اكبر ولايتي برگزار مي‌شود.
به گزارش ستاد خبري همايش طلوع حقيقت، همايش گراميداشت سالروز صدور نامه‌هاي رهبر انقلاب به جوانان غربي با حضور حجت‌الاسلام محمدي گلپايگاني، دكتر محمد جواد ظريف و دكتر علي‌اكبر ولايتي در سالروز صدور دومين نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربي، با حضور جمعي از شخصيت‌هاي سياسي، علمي و فرهنگي برگزار مي‌شود.  در اين همايش كه به همت مؤسسه انقلاب اسلامي، دفتر حفظ و نشر آثار آيت‌الله خامنه‌اي و ستاد مردمي تبليغ و نشر نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربي برگزار مي‌شود، حجت‌الاسلام محمدي گلپايگاني مسئول دفتر مقام معظم رهبري، محمدجواد ظريف وزير امور خارجه كشورمان و همچنين علي‌اكبر ولايتي، مشاور مقام معظم رهبري در امور بين‌الملل سخنراني خواهند كرد. 
جعفر درونه، دبير برگزاري اين همايش گفت كه رونمايي از چند اثر فرهنگي و هنري و تجليل از پديدآورندگان آنها از ديگر برنامه‌هاي اين همايش خواهد بود. 

بنا بر اين گزارش، در پي حوادث تروريستي در سال‌هاي 93 و 94 از سوي گروهك تروريستي داعش كه در برخي كشورهاي اروپايي و به‌ويژه فرانسه رخ داد، رهبر معظم انقلاب اسلامي طي دو نامه كه اولين آنها در اول بهمن 93 و ديگري در هشتم آذر 94 صادر شد، به گفت‌وگو با جوانان غرب پرداخته و با آنها از پشت صحنه تفكرات وحشيانه و ماهيت به وجود آورندگان و حاميان تروريست‌هايي همچون داعش سخن گفتند و آنان را براي شناخت بي واسطه از اسلام به مآخذ و منابع اصيل و دست اول اسلام يعني قرآن كريم و زندگي پيامبر اعظم(ص) دعوت كردند. 

آصفي: نامه رهبر انقلاب سد غرب براي شست‌وشوي ذهن جوانان را شكست 

حميدرضا آصفي، سخنگوي وزارت امور خارجه دولت اصلاحات كه به‌مناسبت دومين سالگرد نامه رهبر معظم انقلاب اسلامي به جوانان اروپا و امريكاي شمالي با خبرگزاري تسنيم، گفت‌وگو مي‌كرد، با اشاره به تأثير اين نامه در حوزه ديپلماسي عمومي، گفت: نامه رهبر معظم انقلاب اسلامي به جوانان اروپا و امريكاي شمالي توسط شبكه‌هاي اجتماعي به جوانان اروپا منتقل‌شده و اين فرصت بزرگي بود كه مقام معظم رهبري در اختيار ديپلماسي عمومي جمهوري اسلامي ايران قرار داد. 

وي استفاده از واژه تروريزم را براي شست‌وشوي ذهن جوانان، محور و راهبرد استكبار جهاني دانست و افزود: جمهوري اسلامي بزرگ‌ترين قرباني تروريزم است اما رسانه‌هاي غربي مسئله را طور ديگري القا مي‌كنند، بنابراين رهبر معظم انقلاب در نامه خود خطاب به جوانان اروپا، تحقيق درباره خشونت و ماهيت آن را براي روشن شدن حقيقت از آنها مطالبه كرده است كه اين مهم، فضاي جديدي را در اختيار جمهوري اسلامي قرار مي‌دهد تا ضمن مبارزه با تروريزم، از كيان خود در مقابله توطئه‌هاي غربي‌ها دفاع كند. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار