کد خبر: 883253
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۲
گزارش رئيس جمهور از صد روز اول دولت دوازدهم در برنامه تلويزيوني:
100 روز از آغاز كار دولت دوازدهم گذشت؛ رئيس‌جمهور به رسانه ملي آمد و با ارائه آمارهايي كوتاه در خصوص دستاوردهاي 100 روزه گفت و با تقديم چند تشكر به مردم و نيروهاي مسلح و گزارش خود را به پايان برد.
100 روز از آغاز كار دولت دوازدهم گذشت؛ رئيس‌جمهور به رسانه ملي آمد و با ارائه آمارهايي كوتاه در خصوص دستاوردهاي 100 روزه گفت و با تقديم چند تشكر به مردم و نيروهاي مسلح و گزارش خود را به پايان برد. برنامه‌اي كه بيشتر تشريح برنامه‌ها بود و البته كلي‌گويي، به‌ويژه لحظه‌اي كه گفته شد «دستاورد 100 روزه دولت دوازدهم در كتابي روي سايت دولت قرار داده شده است، مردم می‌توانند مراجعه كنند و بخوانند.» 

رئيس‌جمهور در گفت‌وگوي تلويزيوني ديشب، ابتداي صحبت‌هاي خود را به زلزله‌زدگان استان كرمانشاه اختصاص داد و با تشكر از مردم كه نقاط ضعف دولت در اين بحران را پوشش دادند، گفت: زلزله كرمانشاه بسيار شديد بود، درعين حال خود مردم به هم خيلي ياري كردند و امدادگران نيز خوب عمل كردند و حدود 2700 نفر از زير آوار نجات يافتند. 

حسن روحاني در بخش اقتصادي صحبت‌هاي خود آمارهايي ارائه داد كه در نوع خود جالب بود. وي گفت مردم نگران شاخص‌هاي كلان اقتصادي نباشند. وي بدون آنكه اشاره‌اي به نقش بانك مركزي در ماجراي مؤسسات مالي غيرمجاز كند، گفت: مشكل سپرده‌گذاري هم هست كه يكي از معضلات ما همين شركت‌ها و تعاوني‌هايي بود كه مردم را با سود بالا تشويق مي‌كردند يا براي كلاه گذاشتن سر مردم اقدام مي‌كردند، در اين موضوع با مؤسسات غيرمجازي مواجه شديم كه مجموع آنها چيزي حدود 3 ميليون و 400 هزار خانوار است. رئيس‌جمهور همچنين درباره مشكلات برجامي بانك‌ها گفت: برخي فكر مي‌كنند تنها مشكل بانك‌ها برجام است در حالي كه اين يكي از مشكلات است، درحوزه بانك نيازمند يك تحول هستيم.  

روحاني گفت: دولت تاكنون حقوق بازنشستگان را سه برابر افزايش داده و اين‌كار تا پنج برابر كردن اين حقوق تا پايان دولت ادامه خواهد يافت، همچنين بالا بردن درآمد مردم و توزيع عادلانه هدف اصلي اقتصادي دولت ما خواهد بود. روحاني موضع دولت دوازدهم را در بخش يارانه اينگونه بيان كرد: مبناي ما اين نيست كه يارانه نقدي را افزايش دهيم، البته ما در دولت در بخش‌هاي مختلف يارانه را افزايش داديم كه اين به مفهوم افزايش يارانه نقدي نيست. جز افرادي كه نيازمندند يا معلولند يا نياز به دريافت مستقيم دارند، مستمري‌هايي را كه دريافت مي‌كنند، افزايش مي‌دهيم.  

رئيس‌جمهور گفت: «از سال۹۳ تا تابستان ۹۶، ۶۸۵ هزار شغل سالانه ايجاد شده است كه بايد اين رقم افزايش يابد و به ۹۰۰ هزار نفر برسد. طبق گزارش وزارت ارتباطات در شش ماهه اول، ۵۰ هزار نفر مشغول به كار شدند.»روحاني درباره برنامه دولت درخصوص مبارزه با فساد گفت:  دولت و به‌ويژه بخش اقتصادي را براي مبارزه با فساد بايد در اتاق شيشه‌اي قرار دهيم.
روحاني باز هم بر طرح كوتاه‌مدت اشتغال خود تأكيد كرد و گفت: همه طرح‌هاي اشتغال در اين صد روزه عملياتي شده است و ادامه خواهد يافت. رئيس‌جمهور گريزي هم به تورم زد و تصريح كرد: هدف ما حفظ تورم يك رقمي است و اين به معناي ارزان شدن نيست، بلكه گران شدن 8درصدي است و ما از گراني 30 درصدي جلوگيري كرديم. 

روحاني، روي ايرانيان خارج از كشور و سرمايه‌هاي آنها حساب باز كرد: 1/23 ميليارد دلار موافقت فاينانس خارجي گرفتيم و در 100 روزه اول قراردادهاي بيش از 5 ميليارد دلار سرمايه‌گذاري داشتيم، حمايت همه جانبه سرمايه‌گذاري به ويژه از سوي ايرانيان خارج از كشور هدف ما است. اظهارات روحاني درباره دلار هم جالب بود: «اينكه مي‌گويند دولت پول كم آورده و دلار را گران مي‌كند درست نيست؛ ما براي افزايش درآمد خود تعمداً نرخ ارز را بالا نبرده و نمي‌بريم. نوسان شديد ارز نخواهيم داشت  و مردم نگران نباشند.»  بخشي از نكات مهم اظهارات اقتصادي رئيس‌جمهور از اين قرار است: 

ـ 25 هزار ميليارد تومان براي بودجه عمراني تخصيص و پرداخت شده است. 
ـ طي صحبت‌هايي كه با رهبري هم داشتيم ايشان موافق واگذاري بنگاه‌هاي اقتصادي به مردم بودند. 
ـ در مورد يارانه دولت و مجلس بايد تصميم بگيرند. ما براي يارانه‌ها باز هم با مجلس مشورت خواهيم كرد.
ـ صادرات ما در دو سال اخير از واردات بيشتر بود و امسال هم خوب خواهد بود. در زمينه سرمايه‌گذاري هميشه منفي بود اما در شش ماهه اول سال جاري مثبت 7 بود.
ـ در مورد صندوق‌ها وضع ما فعلاً سال به سال در حال بدتر شدن است. براي صندوق‌ها بايد فكري كرد، يكي از قدم‌هايي كه دولت در اين صد روزه برداشته، اين است كه به سازمان تأمين اجتماعي دستور دادم تمام بنگاه‌هاي اقتصادي خود را به بازار عرضه كنند و بفروشند. 
ـ تنها بخشي كه در فصول‌ قبلي رشد نداشتيم مسكن بود كه اين اواخر رشد داشتيم. 
ـ ظرفيت بندر چابهار در نهايت به 85 ميليون تن مي‌رسد. 
   
مذاكره نه رويارويي

رئيس‌جمهور كشورمان درباره سياست خارجي دولت يازدهم هم روي مذاكره تأكيد كرد و گفت: اساس سياست ما اين است كه مشكلات در منطقه را از طريق گفت‌وگو حل كنيم نه رويارويي. كمكي كه ايران به عراق كرد، همكاري براي ثبات منطقه بود. كشورهاي خط مقاومت پيروزي بزرگي را در منطقه به دست آوردند و پايگاه‌هاي اصلي داعش در منطقه با همكاري ايران، عراق، تركيه، روسيه و سوريه به هم ريخت. 

وي درباره عربستان هم اظهار داشت: مشكل با كشوري مثل عربستان به خاطر خودشان است. عربستان براي سرپوش گذاشتن مشكلاتش در منطقه مي‌خواهد با ايران مشكل ايجاد كند، آنها به خاطر مشكلات داخلي‌شان مي‌خواهند كشوري را به عنوان مقصر جلوه دهند؛ بايد از لحاظ سياسي از اين رفتارها عصباني باشيم، گرچه بايد حواسمان باشد.  وي توان نظامي و ديپلماسي را دو بال سياست خارجي دانست و گفت: دولت يازدهم با پدافند هوايي و ورود اس 300 به كشور تحول بسيار مهمي ايجاد كرد؛ قدرت اصلي ما مردم هستند اما بايد قدرت نظامي خود را هم افزايش دهيم. روحاني در پاسخ به تباني امريكا و اروپا در برجام و عقيم كردن آن هم گفت: چه كساني از موضع‌گيري امريكا در برجام حمايت كردند؟ اتحاديه اروپا، چين و روسيه در برابر موضع امريكا ايستادند. تا امروز بدخواهان برجام يعني اسرائيل و تندروهاي امريكا موفق نبوده‌اند اما اگر مشكلي براي برجام پيش بيايد، برنامه‌‌ريزي‌هاي لازم انجام شده است. ما پاي ميز مذاكره توانستيم پيروز شويم و نشان داديم كه آنها دروغ مي‌گويند. قطعنامه‌هايي بود كه آنها را لغو كرديم و اين موفقيتي است. اينكه در برجام چه اتفاقاتي خواهد افتاد، اين خيلي مهم است كه دولت جديد امريكا تلاش كرد كه برجام را از بين ببرد و تا امروز نتوانسته و اين يعني توافق بسيار مستحكمي انجام شده است. 

وي در بخش ديگري ازاظهارات خود درباره برجام افزود: اداره كشور بدون اين موفقيت‌ها كار بسيار سخت‌تري بود، نه اينكه بدون برجام نمي‌توانستيم كشور را اداره كنيم، بدون برجام اين كار سخت تر بود. رئيس‌جمهور به شايعاتي كه درباره فشار براي انتخاب وزرا وجود داشت، هم اشاره كرد: دولت دوازدهم را فراجناحي انتخاب كردم، برخلاف شايعات مبني بر فشارها روي رئيس‌جمهور، بنده بر اساس مصلحت‌ها عمل كردم. 

روحاني گفت كه با افزايش قيمت نان مخالف بوده است: « با افزايش قيمت نان مخالفت كردم زيرا كار كارشناسي درباره آن انجام نشده بود، تلاش ما ارائه آرد و نان باكيفيت تر و مغذي تر به مردم است تا مواد مغذي لازم را داشته باشد. هدف ما اين است كه مردم در نيازهاي روزمره خود با گراني ناگهاني مواجه نشوند.» وي درباره مشكلات بيمه سلامت اظهار داشت: طرح تحول سلامت در بخش بيمه مشكلاتي داشته است و افزايش تعداد بيمه شدگان به 11 ميليون نفر بار سنگيني به دوش دولت گذاشت كه رفع خواهد شد. طرح تحول سلامت براي ارائه خدمات ارزان‌تر، بيشتر و فراگيرتر ادامه خواهد يافت. 

وي با اشاره به اينترنت ارزان هم گفت: از 10 آذر ماه مردم با قيمت كمتري اينترنت را تهيه خواهند كرد. تصميم ما اين است كه همه دولت و به خصوص بخش اقتصادي در اتاق شيشه‌اي باشند و همه چيز براي مردم شفاف باشد. وي با اشاره به مسائل آسيب‌هاي اجتماعي گفت: رهبر معظم انقلاب دستگاه‌هاي مسئول را بسيج كردند و هر شش ماه يكبار جلساتي در اين باره برگزار مي‌شود. آمارها در بسياري از آسيب‌هاي اجتماعي كاهش را نشان مي‌دهد و اين پيشرفت است. در زمينه مواد مخدر كه ستاد مواد مخدر مسئوليت مستقيمي دارد ما هفته آينده جلسه خواهيم داشت و اين جلسات را ادامه مي‌دهيم. به نظر من شرايط يك سال گذشته ما را اميدوار كرده كه اولويت‌بندي كنيم و موضوعات ميان بخشي را با برنامه‌ريزي كه انجام شده هر دستگاه مسئوليتي را بر عهده گرفته است. 

رئيس هيئت دولت درباره روز دانشجو هم اظهار داشت: 16 آذر روز دانشجو است و اين روز در دولت يازدهم زنده شد. مدتي 16 آذر تعطيل بود اما در دولت يازدهم در همه دانشگاه‌هاي بزرگ مراسم داريم. ما نبايد بگذاريم به خاطر مسائل سياسي و جناحي بين دانشجويان فاصله باشد. همه جناح‌هاي سياسي بايد در دانشگاه‌ها احساس عدالت و برابري كنند. فضاي بازي بايد براي دانشجويان فراهم كنيم و نمي‌توانيم افكار دانشجويان را محصور كنيم. روحاني با تأكيد بر افزايش تعامل با ساير قوا و نهادهاي غيردولتي خاطرنشان كرد: هدف اصلي تسهيل امور كشور، حل مشكلات وهماهنگي بيشتر بين قوا است. من اين رابطه را با نيروهاي مسلح هم افزايش داده‌ام. در جلسه سران سه قوه قرار است مكتوب داشته باشيم كه اين كار را انجام داديم و اجراي مصوبات را هم پيگيري كرديم. درست است كه قوا از هم مستقل هستند اما بايد با هم كار و تعامل كنند. حل برخي از مسائل كه مردم در اجتماعات انتخاباتي مطرح كردند، نيازمند هماهنگي بيشتر در داخل حكومت است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
0
0
دروغ ها پایانی ندارند. همچنانکه این ها حیایی ندارند.
بازنشسته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
0
0
سلام
من نمی دانم این ادعاهای دروغین از کجا سرچشمه میگیره از ایمانشان یا....
کجا حقوق بازنشستگان سه برابر شده از 92 بازنشسته ام با بالاترین مدرک تحصیلی 25000000ریال حقوقم است دروغ تاکی اونهم در ان لباس
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
0
0
آقای روحانی این همه دروغ کویی جرا؟
نوسان ارز نداری اما دوبله سوبله افزایش قیمت ارز داریم واقعا خجالت آور نیست این صحبت شما!!!!!؟؟؟؟
برای اشتغال مردم که کاری نکردی یعنی برای رفاه مردم هیجکاری نکردی و سفره مردم را کوجک و کوجکتر کردید.
روحانی خودت و وزیرانت و مدیرانت جکونه شب ها راحت میخوابید؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
0
0
اینها مردم را چی فزض کردن یک شبه عوارض را 300درصد بالا میبرند نون راگران میکنند تمام مملکت راگرانی وبدبختی گرفته واینها میگویند شهردرامن وامان هست واقعا خجالت هم خوب چیزیه اگه بفهمند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار