کد خبر: 883241
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۸
سخنگوي دستگاه قضا:
حجت‌الاسلام و‌المسلمين محسني‌اژه‌اي در صد و بيست و يكمين نشست خبري سخنگوي دستگاه قضا در پاسخ به سؤال خبرنگاري مبني بر اينكه اخيراً محمود احمدي‌نژاد در سخنان خود حملات شديدي را عليه قوه‌قضائيه ابراز داشته، چرا دادستان با عناوين اتهامي تشويش اذهان و نشر اكاذيب اين موضوع را پيگيري نمي‌كند...
نيره ساري
حجت‌الاسلام و‌المسلمين محسني‌اژه‌اي در صد و بيست و يكمين نشست خبري سخنگوي دستگاه قضا در پاسخ به سؤال خبرنگاري مبني بر اينكه اخيراً محمود احمدي‌نژاد در سخنان خود حملات شديدي را عليه قوه‌قضائيه ابراز داشته، چرا دادستان با عناوين اتهامي تشويش اذهان و نشر اكاذيب اين موضوع را پيگيري نمي‌كند، گفت: اين موضوع و اين سؤال مرا ياد يك حكايتي انداخت. يك زمان يك لاتي از چشم‌ها افتاده بود، روزي براي اينكه بخواهد دوباره خودي نشان بدهد در يكي از ميادين داد و فرياد مي‌كرد و مثل كسي كه عقده‌اي داشته باشد به اين كار ادامه داد. حكيمي با اطرافيانش از آن ميدان عبور مي‌كردند، همراهان حكيم از او خواستند كه در اين ميدان بمانند تا ببينند او چه مي‌گويد. حكيم به آنها گفت: اين فرد براي ديده شدن اين كارها را انجام مي‌هد، اگر بايستيد، خواسته او را اجابت كرديد. 

حجت‌الاسلام و‌المسلمين محسني اژه‌اي تصريح كرد: در جلسه سخنگويي شايد نتوان پاسخ قانع‌كننده‌اي به اين سؤال و مسائل پيراموني آن داد، اما بايد عرض كنم كه بعضي افراد مثل اينكه زبانشان به خلاف‌گويي، دروغگويي و به اصطلاح خلاف واقع گفتن عادت كرده و به قول معروف اين زبان هرز شده است و هر آنچه به زبان برسد، مي‌گويند. اين مصاحبه حدوداً 40 دقيقه زمان داشت كه در اين مقدار زمان حقيقتاً دهها دروغ، توهين و خلاف واقع وجود داشت، عادت كرده كه اينگونه صحبت كند. بي‌پايه حرف زدن ايشان شهره عام و خاص است. 

اژه‌اي تصريح كرد: اين فرد مي‌گويد يك روزي قوه‌قضائيه خوب عمل مي‌كرد و كسي به آن انتقاد نمي‌كرد يا عملكردش قابل‌قبول بود، حالا خراب شده است. در پاسخ بايد پرسيد: حالا چگونه شده است؟ حالا كه شما و بعضي از افراد منتسب به شما تحت تعقيب قرار گرفته‌ايد، قوه‌قضائيه خراب شد؟ چرا مسائل شخصي خود را با مسائل عمومي و مملكتي گره مي‌زنيد؟ بايد براي مردم شعور قائل شويد. 
وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا نبايد احمدي‌نژاد دستگير و با وي برخورد شود كه دروغ و نشر اكاذيب مي‌كند و افترا مي‌زند، گفت: فقط يك جمله مي‌گويم. حكمت صبر قوه‌قضائيه ان‌شاء‌الله در آينده نه‌چندان دور برايتان روشن مي‌شود.

بالاي 98 درصد سپرده‌گذاران تسويه مي‌شوند

اژه‌اي درباره آخرين وضعيت رسيدگي‌هاي قضايي در پرونده كاسپين گفت: قرار شده به افراد مرتبط با كاسپين 200 ميليون و در مورد افضل توس، البرز و وحدت 100 ميليون داده شود. بر اساس آمار بانك مركزي با توجه به پرداخت 200 ميليون در خصوص كاسپين و موضوع 100 ميليون تعاوني‌هاي ديگر، بالاي 98درصد سپرده‌گذاران تسويه مي‌شوند، البته به معناي 98درصد سپرده‌ها نيست به معني 98درصد از سپرده‌گذاران است. 

سخنگوي قوه‌قضائيه در خصوص آخرين وضعيت پرونده پيمانكاران متخلف در حادثه زلزله كرمانشاه اظهار كرد: بازرسي كل كشور به اين مورد ورود داشته و نتيجه نهايي آن هنوز مشخص نيست. در خصوص بيمارستان اسلام‌آباد كه به اشتباه بيمارستان سرپل ذهاب گفته شده بود نيز افراد مختلفي آمده بودند و تقريباً همه آنها گفته‌اند احتمالاً محرز است كه كوتاهي صورت گرفته و پرونده قضايي تشكيل شده است. فرد را خواستند و براي آن قرار صادر شد. 
سخنگوي قوه‌قضائيه درباره مسكن مهر نيز گفت: در ارتباط با زلزله كرمانشاه فقط در مورد بيمارستان اسلام‌آباد غرب پرونده تشكيل شده است و فعلاً گزارشي از سازمان بازرسي يا ساير دستگاه‌ها در اين زمينه نيامده است. 
  
توضيحات سخنگو درباره پرونده مرتضوي

سخنگوي قوه‌قضائيه درباره نامه مرتضوي و مسائلي كه درباره قاضي شعبه 22 تجديدنظر مطرح كرده است، نيز گفت: من در جريان اين موضوع نيستم. آقاي مرتضوي سه پرونده داشت. يك پرونده در رابطه با قتل‌هايي بود كه شكات شكايت كردند و بعد دادگاه قتل عمد تشخيص داد و مباشران را محكوم كرد، اما چون رضايت دادند، قصاص انجام نشد و از باب جنبه عمومي تحمل كيفر كردند. اژه‌اي گفت: آقاي مرتضوي در آن پرونده به معاونت در قتل عمد متهم شد. نهايتاً دادگاه بدوي، آقاي مرتضوي را به پنج سال حبس محكوم كرد و دادگاه تجديدنظر به خاطر اظهار ندامت به دو سال تخفيف داد. 

سخنگوي قوه‌قضائيه افزود: يك پرونده ديگر هم درباره سازمان تأمين اجتماعي و رأي ديوان عدالت اداري بود و بحث اين بود كه آقاي مرتضوي در آن مقطع مي‌تواند به عنوان رئيس سازمان باشد يا خير. اين پرونده در دادگاه رسيدگي شد كه دادگاه بدوي به مجرميت و شش ماه حبس رأي داد، اما دادگاه تجديدنظر نپذيرفت و ايشان از اين اتهام تبرئه شد.  وي ادامه داد: يك پرونده ديگر درباره تحقيق و تفحص از سازمان تأمين اجتماعي است كه در ارتباط با آن پرونده هنوز حكم صادر نشده و بخشي را نقص گرفتند و بازگشته است. حجت‌الاسلام محسني اژه‌اي در پاسخ به اين سؤال كه چرا براي رحيم مشايي كه اتهام تبليغ عليه نظام دارد، قرار كفالت صادر شده است و براي ديگران با همين اتهام وثيقه چند ميلياردي صادر شده گفت: اينكه مي‌گويند براي كسان ديگر به اتهام تبليغ عليه نظام وثيقه چند ميلياردي صادر شده است، سراغ ندارم. 

وي ادامه داد: اينكه قرار صادره، كفالت باشد ايراد ندارد. البته نمي‌دانم وجه الكفاله چقدر است؟ و اطلاعي ندارم و نمي‌دانم چه اتهامي به آقاي مشايي تفهيم شده است. 
سخنگوي قوه‌قضائيه همچنين درخصوص پرونده صندوق ذخيره فرهنگيان گفت: پرونده صندق ذخيره و بانك سرمايه مشترك است. تا الان حدود 37 نفر تحت تعقيب قرار گرفتند و هشت نفرشان بازداشت هستند و بقيه با قرار آزاد شدند و پرونده هنوز به دادگاه نرفته و گزارش تحقيق و تفحص هم هنوز واصل نشده است. وي درباره متواري بودن يكي از متهمان پرونده صندوق ذخيره و بانك سرمايه گفت: آقاي امامي نامي بود كه يك مدتي بازداشت بود و با قرار آزاد شد و يك مدتي به خارج رفت و بعد هم برگشت، اما يك فردي كه از بدهكاران اين پرونده است، قبل از اينكه تحقيق شود رفته خارج از كشور و برنگشته است. 
   
تهيه و ضبط گزارش مخفيانه جلسات 1+5 توسط دري‌اصفهاني

وي درباره فيلم منتشر شده از نحوه جاسوسي دري‌اصفهاني گفت: ايشان يك اتهامي داشته و اين اتهام در دادسرا رسيدگي شد، رفت دادگاه، محكوم شد و تجديدنظر تأييد كرد، اما از جزئيات پرونده، ساعت و اينها اطلاع ندارم، اما يك مطلب را مي‌دانم. ايشان در  جلساتي كه شركت مي‌كرده و هيئت 1+5 بوده، به صورت مخفيانه گزارش تهيه و ضبط كرده است. 
حجت‌الاسلام محسني اژه‌اي درباره نرم‌افزار ويز نيز گفت: هنوز دستگاه‌هاي امنيتي ما نظر واحد و قاطعي ندادند كه از اينها دشمن چه سوء‌استفاده‌اي مي‌تواند بكند و اصلاً مي‌تواند سوء‌استفاده بكند يا خير. 
   
مهريه، نفقه و خانواده در صدر آمار تماس‌هاي تلفني مردمي با قوه‌قضاييه

سخنگوي دستگاه قضا همچنين با ارائه آماري از كشفيات مواد‌مخدر، عفو و آزادي زندانيان و نيز تماس‌هاي تلفني مردمي با قوه‌قضائيه گفت: از ابتداي سال تا پايان آبان‌ماه بيش از 221 هزار كيلوگرم مواد‌مخدر مختلف كشف شده است كه البته همه اينها كشف نمي‌شود. آمار عفو و آزادي مشروط از اول سال تا پايان آبان ماه 10 هزار و 9 نفر بوده كه از زندان آزاد شدند. 10 هزار و 74 نفر هم با عفو، مجازات‌شان تقليل يافت، 3 هزار و 41 نفر هم با عفو آزاد شدند. همچنين در طول آبان‌ماه بيش از 136 هزار تماس تلفني گويا و وب داشتيم كه بيشتر مربوط به موضوع مهريه، نفقه و خانواده است كه اين نشان مي‌دهد در مورد مسائل خانواده بايد بيشتر توجه شود. 
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
0
0
چطور اون برخی که به رهبری کنایه کنار منقل زده بوده و یا اون برخی که حالا مرده ولی با توهین نامه نگاری می کرد باهاشون این طور برخورد نمی شه و لات نبودند حالا این برخی ها لات شدند!!!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار