کد خبر: 882254
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
ویژه‌های جوان:
محمدرضا عارف اخيراً در گفت‌وگويي با يك سايت خبري گفته كه در معرفي وزراي كابينه وارد مصاديق نشده، اما در عين حال خبر از گزارش محرمانه‌اي داده كه در مورد ارزيابي عملكرد وزرا به رئيس‌جمهور داده‌اند. رئيس فراكسيون اميد تأكيد   مي‌كند كه قرار نيست اين ارزيابي كه در آن برخي وزرا نمره قابل قبول نگرفته‌اند، به شكل عمومي منتشر شود. عارف مي‌گويد: «همه وزرا را در سه سطح مورد بررسي قرار داديم كه عده‌اي نمره خوب گرفتند و عده‌اي هم نمره قابل قبول نگرفتند. نتيجه آن ارزيابي را در گزارشي محرمانه به رئيس‌جمهور ارائه كرديم و هيچ‌گاه هم منتشر نشد و قرار هم نيست نمره وزرا را منتشر كنيم.» به نظر مي‌رسد اينجا دانستن حق مردم نبوده است. 

او مي‌گويد كه در بررسي وزراي پيشنهادي دولت دوازدهم با يك وزير مخالف بوده و قرار شده فراكسيوني به او رأي ندهند، اما در نهايت او رأي مي‌آورد و وزير مي‌شود: «سه وزير را دو فراكسيون ديگر نمي‌خواستند رأي بياورند كه ما تلاش كرديم و رأي آوردند و يك وزير را هم ما نمي‌خواستيم رأي بياورد كه دو فراكسيون ديگر تلاش كردند و او هم رأي آورد.» و به قول خبرنگاري كه با عارف مصاحبه مي‌كرده «چه معادله چند مجهولي‌اي شد!»

او البته باز هم از عدم همكاري دولت گله مي‌كند: «انتظار همراهي و همفكري بيشتري داشتيم؛ حداقل انتظارمان اين بود كه به توصيه‌هايي كه مطرح شد، بيشتر توجه كنند.»

توصيه ساده لوحانه براي آغاز برجام منطقه‌اي
در جشن پيروزي بر داعش و پايان دولت كذايي تكفيري‌ها برخي داخلي‌ها از موقعيت سوءاستفاده كرده كه بهتر است سراغ برجام منطقه‌اي برويم. روزنامه همدلي در اين مورد نوشته است: «آخرين پايگاه داعش در سوريه هم برچيده شد. يك‌شنبه گذشته الميادين گزارش كرد كه ارتش سوريه به همراه هم‌پيمانانش توانستند بيش از ۸۰ درصد از شهر البوكمال سوريه را از دست داعش آزاد كنند. اين رسانه مي‌گويد سردار قاسم سليماني، فرمانده نيروي قدس سپاه پاسداران، شخصاً فرماندهي اين عمليات را برعهده داشت. پيش‌ترها نيز با مشاركت ايران، ارتش و نيروهاي مردمي عراق موفق شده بودند داعش را در عراق شكست دهند... حال با نظرداشت تفوق ايران در منطقه به مدد نيروي نظامي، آيا زمان آن نرسيده است كه اين داشته‌ها در عرصه نظامي، به مدد ديپلمات‌هاي وزارت امور خارجه و با پيروي از مدل مذاكرات برجام، به امنيت پايدار و روابط دوستانه ايران با همه همسايگانش منجر شود؟»

روزنامه همدلي حتي صبر نمي‌كند پيكر آخرين شهداي ايران به كشور برسد و بعد پاي مذاكره وسط بيايد. اين گزاره البته شايد كمي احساسي! به نظر برسد، اما از جهت عقلي‌اش هم كسي كه پيروز جنگ است، پيشنهاد مذاكره نمي‌دهد. ما نبايد تن به برجام منطقه‌اي بدهيم، بلكه كشورهاي منطقه كه تروريسم داعش را رهبري مادي و معنوي كردند، حال كه شكست خورده اند، بايد دنبال مذاكره باشند. از طرفي، بسياري در جريان متبوع اين روزنامه از ابتدا هم با حضور ايران در نبرد سوريه مخالف بودند و اينكه مي‌گويند حالا كه داعش تمام شد، برويم سراغ مذاكره، امتداد همان نظري است كه از ابتدا داشتند؛ گويي مشكل از ايران بوده است. برخلاف نظر روزنامه همدلي، اين روزها وقت خوبي براي پيشنهاد برجام منطقه‌اي نيست؛ روزهايي كه برجام هسته‌اي روي مرز شكستن است و از سويي مقاومت مسلحانه مقابل تروريسم تكفيري به پيروزي منجر شده، كمي ساده لوحي مي‌خواهد كه موضوع برجام منطقه‌اي مطرح شود. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار