کد خبر: 882225
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۹


رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت:تا جایی که یادم می‌‌آید فغانی کنار من عکس یادگاری گرفته اما من عکسی کنار او نگرفتم.

فریدون اصفهانیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص اظهارات علیرضا فغانی و گلایه‌های این داو از شرایطی که پیش از حضور وی در جام جهانی مطرح شده است، اظهار داشت: فدراسیون فوتبال تا آنجا که توان داشته به آقای x یا gکمک کرده است. 

وی افزود: وقتی حق خود من را نمی‌دهند، آقایان چه انتظاری دارند. ما تا آنجا که توان داشتیم کمک کرده‌ایم و بضاعت ما همین است.

رئیس کمیته داوران در پاسخ به این سؤال که آیا حق و حقوق خودش هم عقب افتاده است، گفت: بله، حق و حقوق ما عقب افتاده، ولی ما اهل سر و صدا نیستیم. من هم قبول دارم حقوق داوران باید افزایش پیدا کند، ولی از طرف دیگر، فدراسیون مشکلات عدیده‌ای دارد. 

وی در خصوص اینکه فغانی مدعی شده بهتر است آقایان قبل از گرفتن عکس یادگاری درد دل‌های او را بشنوند، گفت: تا جایی که یادم است او(فغانی) کنار من عکس گرفته است،من کنار کسی عکس نگرفته‌ام که یادگاری باشد.زمانی که من داور بودم، آقایان در کنار ما عکس یادگاری می‌گرفتند، ولی من این مسائل را جایی عنوان نمی‌کنم. 

اصفهانیان تأکید کرد: من چند بار برای افزایش حقوق داوران در هیأت رئیسه فدراسیون صبحت کردم که نهایتاً منجر به افزایش ۳۰ درصدی برای لیگ برتر شد، همه جا هم گفته‌ام، تصمیم با ما نیست بلکه با هیأت رئیسه است، با این بضاعتی که فدراسیون دارد ۵۰ درصد برای بانوان، ۴۰ درصد برای فوتبال ساحلی و فوتسال بانوان و ۳۵ درصد برای فوتبال ساحلی و فوتسال آقایان در داوری افزایش دستمزد گرفتیم. یک‌بار هم در سال ۹۱ بود که چنین پیشنهادی را مطرح کردیم که افزایش حقوق اعمال شد. 

رئیس کمیته داوران در ادامه گفت‌وگو با فارس تأکید کرد: من از شما خواهش می‌کنم به جای پیگیری چنین موضوعاتی، به دنبال حق پخش تلویزیونی باشید، نه اینکه فلانی و فلانی چه گفته‌اند. فدراسیون فوتبال حق پخش بگیرد، خواه ناخواه افزایش دستمزد برای همه وجود دارد. مگر وقتی در تلویزیون سریال و فیلم سینمایی پخش می‌شود، حق و حقوق بازیگران داده نمی‌شود، چرا برای فوتبال حق پخش نمی‌دهند. آقایان تاج، ساکت و کفاشیان موافق افزایش دستمزد هستند، اما بودجه باید اجازه چنین کاری را به آنها بدهد. 

وی ادامه داد: بودجه سالانه فدراسیون فوتبال مثلاً ۶۰ میلیارد تومان است، اما ژاپن ۲۵۰ میلیارد تومان، آیا اینها با هم تفاوت ندارند؟ ما هم می‌دانیم حق داوران این نیست و دستمزد آنها باید افزایش پیدا کند، اما از آن سو باید این را هم بپذیریم اگر من فریدون اصفهانیان شده‌ام، خیلی‌ها مجانی کار کرده‌اند تا من بالا بیایم، باید اینها را هم دید، مگر مسعود مرادی پیش از این بهترین داور آسیا نشده است؟ مگر ما قبلاً در جام جهانی نماینده داوری نداشتیم؟ آنها هم امکانات نداشتند و با بضاعت‌شان جلو رفتند. من می‌پذیرم که باید به امثال فغانی احترام بیشتری گذاشت، حتی یک بار هم اعلام کردم که باید او را مثل یک مدال‌آور دید. اما از این طرف باید شرایط فدراسیون را هم درک کرد. وقتی فدراسیون مشکل عدیده دارد ما نمی‌توانیم کاری انجام بدهیم. خود من نظرم این است که داوران در رده‌های پایه که خودشان از جیب‌شان برای بلیت خریدن هزینه می‌کنند باید دیده شوند، فدراسیون هم دنبال کمک است، باید حق را هم در نظر گرفت. من زیاد اهل مصاحبه نیستم و دوست ندارم مرتب بگویم چه مشکلاتی وجود دارد، ولی چاره‌ای هم نداریم. 

وی در پایان گفت: فدراسیون تمام سعی و تلاشش را می‌کند که امکانات را فراهم کند، اما ما همه در یک کشتی هستیم و اگر موفقیتی باشد برای همه است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار