کد خبر: 882220
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
رئيس پليس پايتخت:
رئيس پليس پايتخت با بيان اينكه طرح‌هاي پليس تهران تا استقرار نظم و امنيت اجتماعي ادامه دارد. از بازداشت 320 نفر از اوباش شهر در مرحله‌ديگري از طرح امنيت اجتماعي پليس تهران خبر داد.
رئيس پليس پايتخت با بيان اينكه طرح‌هاي پليس تهران تا استقرار نظم و امنيت اجتماعي ادامه دارد. از بازداشت 320 نفر از اوباش شهر در مرحله‌ديگري از طرح امنيت اجتماعي پليس تهران خبر داد. 

به گزارش خبرنگار ما، سردار حسين رحيمي صبح ديروز در حاشيه اجراي طرح در جمع خبرنگاران حاضر شد و در توضيح طرح گفت: «اين عمليات كه طي 24 ساعت گذشته از سوي پليس اطلاعات و امنيت پايتخت اجرا شد، مزاحمان نواميس، عاملان عربده‌كشي، قمه‌كشي، معترض به اموال عمومي، شرارت و درگيري مسلحانه با انواع سلاح سرد و گرم بعد از دو هفته كار اطلاعاتي دستگير شدند. در اين عمليات 79 مخفيگاه، 142 قهوه‌خانه محل تجمع اراذل، 48 باشگاه بدنسازي و دو پاتوق مهم اراذل و اوباش نيز شناسايي و بيش از 320‌نفر از اراذل و اوباش دستگير شدند.‌» وي در ادامه گفت: « دو قبضه سلاح جنگي، 140 قبضه سلاح سرد از جمله شمشير و قمه نيز كشف و ضبط شد.‌»
   
دستگيري 75 مزاحم زير 20 سال
سردار رحيمي با اشاره به دستگيري 75 نفر از مزاحمان نواميس كه در گروه سني زير 20 سال بودند، گفت: «اين تعداد نيز دستگير و تحويل خانواده‌هايشان شدند كه عمدتاً مزاحمان معابر و پارك‌ها بودند.‌»
   
تداوم طرح‌هاي پليس براي استقرار نظم و امنيت 
رئيس پليس پايتخت تهران در اين خصوص گفت: «طرح‌هاي پليس با قاطعيت تمام براي استقرار نظم و امنيت و ارتقاي امنيت اجتماعي ادامه دارد. پليس با رفع كاستي‌ها در عمليات‌هاي قبلي، با قدرت و قاطعيت براي دستگيري مزاحمان نواميس، اراذل و اوباش، معتادان متجاهر، موادفروشان و. . . اقدام خواهد كرد.‌»
    
آمادگي پليس با تصويب قانون منع استفاده از سلاح سرد 
سردار رحيمي در خصوص تصويب قانون منع استفاده از سلاح سرد‌گفت: «اجراي اين قانون براي متنبه كردن افراد توسط دستگاه قضايي به مرحله اجرا در مي‌آيد و پليس تهران بزرگ آماده برخورد قانوني با حاملان سلاح سرد است.»
رئيس پليس پايتخت در پاسخ به سؤالي در خصوص بازداشتگاه‌ها و تحت نظرگاه‌هاي پليس گفت: «تمام بازداشتگاه‌ها و تحت‌نظرگاه‌هاي پليس با رعايت كامل حقوق شهروندي زير نظر قضات زندان‌ها هستند.‌»

وي در پايان به سؤالي در خصوص مراجعه اراذل و اوباش به كلانتري‌ها و امضا دادن آنها پاسخ داد و گفت: «اراذل و اوباش توسط پايگاه‌هاي پليس به طور مستمر كنترل مي‌شوند و بايد در بازه زماني مشخص امضا دهند تا تخلفي انجام ندهند. به اين ترتيب خيلي از آنها در ارتكاب به جرم متوقف مي‌شوند.‌»
  
فرار به مرز بازرگان
در طرح دستگيري اراذل و اوباش و مزاحمان نواميس، حدود 20 نفر به اتهام مشاركت در نزاع دسته جمعي دستگير شده بودند. يكي از آنها جوان 28 ساله‌اي بود كه در مرز بازرگان دستگير شده بود. متهم 32‌ساله كه از مجرمان سابقه‌دار است و در كار ساختمان‌سازي فعاليت می‌كند درباره علت بازداشتش گفت: از يك نفر 15 ميليون تومان طلب داشتم، اما او در پرداخت بدهي‌اش طفره مي‌رفت. به همين دليل با دوستانم چماق و قمه به دست سراغش رفتيم و او هم با چند نفر آمد و درگير شديم. وقتي دعواي ما بالا گرفت مأموران پليس از راه رسيدند و من و چند نفر ديگر را بازداشت كردند. متهم ادامه داد: وقتي مأموران پليس من را به دادسرا بردند پسر خاله‌ام از ماجرا با خبر شد و خودش را به دادسرا رساند. او موفق شد كه با اجراي يك نقشه من را از دادسرا فراري دهد. بعد از فرار به مرز بازرگان گريختم تا راهي تركيه شوم كه مرزبانان من را بازداشت كردند. 
  
شاكي به ناموسم ناسزا گفت
يكي ديگر از بازداشت شدگان ميوه فروش 29 ساله‌اي است كه با شمشير وارد نزاع شده بود. او مي‌گويد كه شش فقره سابقه تاكنون در كارنامه‌اش ثبت شده است. متهم درباره سوابق بالايش مي‌گويد: من در مسعوديه زندگي مي‌كنم. محل زندگي خوبي نداريم. آنجا درگيري زياد است. البته ناراحتي اعصاب دارم و دارو مصرف مي‌كنم. هشت سال است كه تحت كنترلم و ماهي يك‌بار به پايگاه پليس مي‌روم و اعلام حضور مي‌كنم. او درباره علت بازداشتش هم مي‌گويد: روز حادثه مشغول كار بودم كه با يك نفر دهان به دهان شدم. او به ناموسم فحاشي كرد من هم كه اعصابم خراب بود دست به شمشير بردم و دعواي مفصلي راه انداختم تا اينكه مأموران از راه رسيدند و من را بازداشت كردند. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار