کد خبر: 882209
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
وزير اقتصاد در نامه‌اي خطاب به محمد‌باقر نوبخت خواستار ايجاد زمينه تهاتر بدهي دولت به بخش خصوصي و بخش خصوصي به بانك‌ها از محل مطالبات دولت از بانك‌ها در بودجه 97شده است.
وزير اقتصاد در نامه‌اي خطاب به محمد‌باقر نوبخت خواستار ايجاد زمينه تهاتر بدهي دولت به بخش خصوصي و بخش خصوصي به بانك‌ها از محل مطالبات دولت از بانك‌ها در بودجه 97شده است. اين در حالي است كه دولت نه‌تنها طلبي از بانك‌ها ندارد بلكه بدهي‌ای بالغ بر 170هزار ميليارد تومان هم به بانك‌ها دارد، حال جا دارد وزير اقتصاد گره از كار فروبسته معادله تهاتري‌اش بگشايد.

در نامه كرباسيان به محمدباقر نوبخت آمده است: «همان‌گونه كه مستحضريد، بدهي دولت به فعالان بخش خصوصي و مطالبات بانك‌ها از اين افراد يكي از معضلات اشخاص مذكور است، به‌نحوي‌ كه در مواردي منجر به تعطيلي و ورشكستگي نيز شده است، بنابراين به‌منظور حل بخشي از مشكلات فعلي پيشنهاد مي‌شود حكم ذيل درخصوص تهاتر بدهي دولت به بخش خصوصي و بخش خصوصي به بانك‌ها با مطالبات دولت از بانك‌ها در لايحه بودجه سال 1397 ذيل حكم مربوط به اوراق تسويه خزانه پيش‌بيني شود. مطالبات اشخاص حقيقي و حقوقي خصوصي و تعاوني از دولت با بدهي اشخاص يادشده به بانك‌ها و مؤسسات اعتباري غيربانكي از طريق تسويه بدهي بانك‌ها و مؤسسات اعتباري غيربانكي به دولت با صدور اوراق تسويه خزانه قابل تهاتر است.»

عجيب بودن اين پيشنهاد در حالي است كه طبق آمارهاي بانك مركزي بدهي دولت به بانك‌ها در پايان شهريورماه به 171هزار و 910ميليارد تومان رسيده، حال اين ابهام قابل طرح است كه منظور كرباسيان از مطالبات دولت از بانك‌ها چيست؟ تنها مطالبات دولت از بانك‌ها، ماليات است كه طبق قانون ماليات‌هاي مستقيم هر سال هم پرداخت مي‌‌شود. از طرفي چون در پيشنهاد وزير اشاره‌اي به اوراق تسويه خزانه شده، بد نيست پيشنهادش را بيشتر توضيح دهد و مشخص شود مدل اقتصادي تهاتري وي به چه شكل است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار