کد خبر: 882200
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۴
انتخاب ملي‌پوشان اعزامي به انتخابي جام جهاني 2019
اشرف رامین

نفرات اعزامي به اولين ديدار انتخابي تيم ملي بسکتبال در جام‌جهاني 2019 معرفي شدند. آخرين تمرين بسکتباليست‌هاي ايراني در حالي روز گذشته به پايان رسيد که مهران حاتمي، سرمربي اين تيم اوشين ساهاکيان، فريد اصلاني، فريد دليرزهان، نويد نيکتاش، محمد جمشيدي، امير صديقي، سجاد مشايخي، ارسلان کاظمي، آرمان زنگنه، کيوان رياحي، روزبه ارغوان و محمد حسن‌زاده را براي رويارويي با عراق انتخاب کرد. در بين نفرات اعزامي به اردن جاي حامد حدادي و بهنام يخچالي خالي است. اين تيم بامداد امروز راهي اردن شد تا به مصاف عراق برود. سرمربي تيم ملي بسکتبال از شاگردانش خواست تا به هيچ وجه عراق را دست‌کم نگيرند: «زمان زيادي براي تمرين کردن نداشتيم و بيشتر سعي شد که بچه‌‌ها دور هم جمع شوند. تلاشمان بر اين بود که رقابت‌هاي ليگ يادشان برود و بدانند بازيکن ملي هستند و بايد براي تيم ملي‌ کشورشان بجنگند.

فکر مي‌کنم تنها کاري که در اين مدت انجام داديم همين بود، به علاوه مرور سيستم‌هايي که از قبل داشتيم و کار کردن روي سيستم‌هاي جديدمان. در نبود چند بازيکن کليدي‌ اميدوارم که جوان‌ترها نشان دهند که رشد کرده‌اند و بسکتبال ايران پوياست. اميدوارم اين بازيکنان از فرصت به دست آمده استفاده کنند و نشان دهند که شرايط خوبي دارند و مي‌توان به آنها هم اعتماد کرد. به عنوان مربي يادم نمي‌رود چه کساني به تيم ملي کمک کردند. عراق را دست‌کم نگيريد. همين عراق چين را در کاپ‌آسيا آزار داد.

آنها شرايط رو به رشدي دارند و کاملاً آماده‌ هستند. هيچ تيمي در حاشيه امنيت نيست و در آسيا همه تيم‌ها رقيب هستند. به جز ما همه کشورها بازيکن خارجي مي‌آورند، بازيکن آماده جذب مي‌کنند و قطعاً رقابت با آنها سخت است. عراق دو بازيکن خارجي دارد و کارمان سخت است.» اوشين ساهاکيان، بازيکن باتجربه تيم ملي نيز به حضور بازيکنان خارجي در ترکيب عراق اشاره کرد: «اين بازيکنان چندين سال است که کنار هم هستند و به خوبي از يکديگر شناخت دارند. هماهنگي خوبي داريم و فکر مي‌کنم هماهنگي 80 درصدي را به دست آورده‌ايم. تک‌بازي‌ها يک مقدار خطرناک است، بنابراين بايد همه اين تک‌بازي‌ها را سفت بگيريم و برنده شويم. نبايد اجازه دهيم که تيم مقابل فکر کند كه مي‌تواند برنده شود يا حتي دقايقي صاحب توپ و ميدان شود. عراق بازيکن خارجي آورده‌ است. اين اتفاق‌ها براي ما انگيزه مي‌شود که بهتر تلاش کنيم و ببريم. آنها نباشند انگيزه کمتر است چون هميشه آنها را برده‌ايم. فراموش نکنيم که بازي سنگين است و براي برد تلاش زياد و تمرکز لازم داريم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار