کد خبر: 882199
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۴
اتلتيکومادريد به ناکامي‌هايش پايان مي‌دهد؟
هفته پنجم مرحله گروهي ليگ قهرمانان اروپا امشب در حالي به پايان مي‌رسد که چند تيم مدعي اين فرصت را دارند تا صعودشان به مرحله حذفي را قطعي كنند.
شيوا نوروزي

هفته پنجم مرحله گروهي ليگ قهرمانان اروپا امشب در حالي به پايان مي‌رسد که چند تيم مدعي اين فرصت را دارند تا صعودشان به مرحله حذفي را قطعي كنند. از يک سو شياطين سرخ به فکر تداوم بخشيدن به درخشش‌هاي خود هستند و از سوي ديگر رقابت بين پي‌اس‌جي با بايرن، رم با چلسي و بارسا با يوونتوس براي تصاحب صدرنشيني همچنان ادامه دارد. 
   
نبرد در تورين
جدال يوونتوس و بارسلونا حساس‌ترين بازي امشب است. بدون شک راه‌راه‌پوشان جز انتقام به چيز ديگري فکر نمي‌کنند. از آنجا که بازي رفت را کاتالان‌ها 3 بر صفر برده‌اند، تيم ميزبان در مقابل هواداران خود در تورين به دنبال جبران شکست است. در صورتي که يوونتوس بتواند هر سه امتياز را از خود کند به بارساي صدرنشين نزديک‌تر مي‌شود، هرچند که احتمالاً تفاضل گل بهتر، بارسا را در صدر جدول گروهD حفظ مي‌کند، منتها تيم سوم سري آ اين هفته به سمپدوريا باخت تا با روحيه‌اي نه‌چندان خوب به استقبال اين بازي سخت برود. شاگردان ماسيمو آلگري در مقابل آبي و اناري‌ها کار بسيار سختي در پيش دارند، چراکه در آن سوي ميدان ليونل مسي و هم‌تيمي‌هايش همچنان صدرنشين لاليگا هستند و اختلاف‌شان با رئال هر روز بيشتر مي‌شود. بارسلونا از ابتداي فصل تاکنون هيچ شکستي را متحمل نشده و همين مسئله نشان مي‌دهد که والورده خيالش از بابت مدافعان راحت است. از سوي ديگر ليونل مسي نيز در شرايط خوبي قرار دارد و 12 گل نيز به ثمر رسانده است. در اين بين از فرصت‌طلبي‌هاي لوئيز سوارز نيز نبايد غافل شد. البته آخرين باري که مسي در يک بازي خارج از خانه موفق به گلزني شد به يک سال قبل برمي‌گردد، حالا مهاجم آرژانتيني تلاش مي‌کند تا در تورين طلسم گل نزدن در خانه حريفان را بشکند. نکته جالب اينکه خوسپ ماريا بارتومئو پيش از رويارويي با يووه حرف از خريد بازيکنان جديد در نقل و انتقالات زمستاني زده است: «از تيم خيلي راضي هستم، اما اگر در زمستان گزينه‌اي وجود داشته باشد مانند هميشه براي بهتر شدن بارسلونا تلاش خواهيم کرد. براي قهرمان شدن در ليگ قهرمانان اروپا شايد نياز به تقويت تيم داشته باشيم.» اسپورتينگ نيز در پرتغال پذيراي المپياکوس قعرنشين است. 
   
جنگ اسپانيايي – ايتاليايي
با اينکه تيم ملي ايتاليا از صعود به جام جهاني روسيه بازماند، اما تيم‌هاي باشگاهي اين کشور به آب و آتش مي‌زنند تا خودي نشان دهند و از ساير رقباي اروپايي جا نمانند. اتلتيکومادريد صدرنشين گروه C در ويسنته کالدرون به استقبال آ.اس رم مي‌رود. دو تيم در بازي اول به تساوي بدون گل رضايت دادند، اما با پيچيده شدن شرايط گروه حالا هر دو تيم به برد فکر مي‌کنند. ميزبان در فاصله يک هفته مانده تا پايان مرحله گروهي فقط چهار امتياز گرفته و در رده سوم قرار دارد. ادامه اين روند به حذف تيم سيمئونه از ليگ قهرمانان منجر مي‌شود. رمي‌ها با اينکه در کالچو رتبه‌اي بهتر از چهارمي به دست نياورده‌اند، اما در اروپا فعلاً صدرنشين گروه سوم هستند و با هزار و يک اميد پا به ميدان مي‌گذارند. از آخرين شکست آ.اس رم هفت بازي مي‌گذرد. ديگر بازي گروه از حساسيت کمتري برخوردار است، چراکه قره‌باغ قطعاً در مصاف با چلسي حرف زيادي براي گفتن ندارد. آبي‌هاي استمفوردبريج هفت امتيازي‌ و در تعقيب رم هستند. تيم آنتونيو کونته در بازي رفت شش گل به قره‌باغ زد. سرمربي ايتاليايي معتقد است چلسي راهش را پيدا کرده است: «تيم ما هميشه انگيزه بسيار بالايي نشان داده و در تلاش بوده که به اهدافش برسد. مقابل رم نتوانستيم اين انگيزه بالا را نشان دهيم. در ابتداي فصل مشکلات زيادي داشتيم و حالا به دنبال تغييري تاکتيکي هستيم تا راه‌حلي مناسب پيدا کنيم.»
   
ساير بازي‌ها
در گروه اول منچستريونايتد صدرنشين بلامنازع است. تيم آقاي خاص همه بازي‌هايش را با برد پشت سر گذاشته و با 12 امتياز هيچ نگراني بابت صعود ندارد. بازل که بازي رفت را 3 بر صفر باخته، اين‌بار در سوئيس رودرروي شياطين سرخ قرار مي‌گيرد. بازل شش امتيازي است و رقابت تنگانگي با زسکاي مسکو دارد. زسکا هم با بنفيکا رودررو مي‌شود. در گروه B پاري‌سن‌ژرمن اوضاع خوبي دارد و در پاريس مقابل تيم سلتيک صف‌آرايي مي‌کند به اين اميد که با بردي ديگر صعودش را قطعي کند. اندرلخت هم در شرايطي ميزبان بايرن است که باواريايي‌ها با سه امتياز کمتر در رده دوم قرار گرفته‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار