کد خبر: 882163
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۸
رئيس‌جمهور پايان داعش را به رهبری، ملت ایران و سردار سلیمانی تبریک گفت...
رئيس‌جمهور پايان داعش را به همه رزمندگان اسلام، ديپلمات‌هاي كشور، دولت، ملت، رهبري انقلاب، نيروهاي مسلح ايران، عراق و سوريه تبريك گفت. به گزارش ايسنا، حجت‌الاسلام والمسلمين حسن ‌روحاني صبح روز دوشنبه در پنجمين كنگره سراسري خانه كشاورز كه در اردوگاه شهيد باهنر تهران برگزار شد، با اشاره به اعلام پايان سيطره گروهك تروريستي داعش اظهار كرد: از همه رزمندگان اسلام، ديپلمات‌هاي كشور، دولت، ملت، مقام‌معظم‌رهبري و همچنين نيروهاي مسلح ايران، عراق، سوريه و لبنان به خاطر پايان گروهكي كه جز شر، نكبت، ويراني و آدمكشي و توحش چيزي به همراه نداشت، تشكر مي‌كنم. وي با اشاره به ماهيت گروهك تروريستي داعش و حمايت‌هاي غرب از اين گروهك اظهار كرد: اين گروهك توسط قدرت‌هاي بزرگ و برخي كشورهاي مرتجع منطقه مورد حمايت قرار گرفتند و مسلح شدند. آنچه در موزه‌هاي عراق و سوريه از سوي آنها به تاراج رفت، توسط همان دولت‌ها در بازار فروخته شد. 

رئيس‌جمهوري با بيان اينكه هيچ‌گاه كسي فكر نمي‌كرد در قرن 21 جنايتكاران اين چنين وحشي‌‌ای مورد حمايت قدرت‌هاي بزرگ، غربي‌ها به ويژه امريكا و رژيم‌غاصب‌صهيونيستي قرار بگيرند، اظهار كرد: اربابان آنها فكر مي‌كردند ساليان درازي در منطقه خواهند ماند و اختلاف‌افكني و غارت را براي سال‌ها در منطقه انجام خواهند داد، اما به لطف خدا و مجاهدت‌ ملت‌هاي منطقه امروز مي‌توان گفت شر اين گروهك تروريستي از سر مردم منطقه برداشته يا بسيار كمتر شده است. وي خاطر نشان كرد: گرچه آثار اين گروهك‌ها در برخي مناطق كوچك و روستاها همچنان ادامه خواهد داشت اما امروز اساس بنيان آنها از بين رفته است. 

رئيس‌جمهوري با اشاره به تلاش رزمندگان نيروهاي مسلح و همچنين ديپلمات‌هاي كشورمان در ريشه‌كن شدن داعش در منطقه گفت: اين پيروزي را به مقام معظم‌رهبري، نيروهاي مسلح از جمله ارتش، سپاه، نيروي قدس و همچنين برادر عزيزمان آقاي سليماني كه زحمت بسياري در اين راه كشيده‌اند و ديپلمات‌هايي كه تلاش‌هاي تأثيرگذاري در اين زمينه انجام داده‌اند، تبريك مي‌گويم. وي با تأكيد بر اهميت نقش‌آفريني ديپلمات‌ها در اجلاس‌هاي آستانه در بازگرداندن صلح و آرامش در منطقه به برگزاري نشستي سه‌جانبه با حضور رؤساي جمهوري ايران، روسيه و تركيه در زمينه مبارزه با تروريسم و ايجاد صلح در منطقه اشاره كرد و گفت: فردا در روسيه رؤساي جمهوري ايران، روسيه و تركيه در كنار يكديگر جمع خواهند شد و براي آينده سوريه و منطقه با يكديگر مشورت خواهند كرد. 
 
ريشه‌كن‌شدن بنيان داعش خبر بسيار خوبي براي مردم منطقه است
روحاني با تأكيد بر اينكه ريشه‌كن‌شدن بنيان داعش در منطقه خبر بسيار خوبي براي مردم منطقه از جمله مردم ايران است، خاطرنشان كرد: در اين راه كار اصلي را مردم و ارتش عراق و سوريه و مردم لبنان انجام دادند اما كشورهايي از جمله جمهوري اسلامي ايران نيز تلاش‌‌ها در اين زمينه را وظيفه خود مي‌دانستند. 
   
ابراز تأسف برای اتحادیه عرب
روحاني در ادامه صحبت‌هاي خود با انتقاد از برگزاري نشست وزراي خارجه كشورهاي عضو اتحاديه عرب با موضوع حمله موشكي يمن به رياض، اظهار كرد: جاي تأسف است در شرايطي كه مردم منطقه با ريشه‌كني داعش كار بزرگي انجام داده‌اند، وزراي خارجه يك تشكيلات پوسيده و بي‌رمق و بي‌اثر به نام اتحاديه عرب دور هم جمع شوند و تمام فكرشان اين باشد چرا مردم يمن بعد از دو سال در معرض بمباران قرار داشتند، يك موشك به سمت رياض پرتاب كردند و از اين موضوع اظهار تأسف كنند. وي با ابراز انزجار از مطالب مطرح شده در جلسه اخير وزراي خارجه اتحاديه عرب، گفت: آن زمان كه مردم عراق به دست داعش گرفتار شدند، آن زمان كه مردم سوريه در ديرالزور و حلب سرشان بريده شد، آن روز كه مردم يمن زير بمباران شديد بودند يا آن روز كه در ارتفاعات لبنان تروريست‌ها حاكم شدند و مردم لبنان را تهديد مي‌كردند، اتحاديه عرب كجا بود؟

رئيس‌جمهوري در ادامه تصريح كرد: جاي تأسف است عده‌اي كه خود را مسلمان و عرب مي‌دانند، دور هم جمع شوند و از يك پاسخ دندان‌شكن مردم مظلوم يمن اظهار تأسف كنند. آنها تمام غصه‌شان اين است كه چرا مردم، مبارزان و ارتش يمن موفق شدند برد موشك اسكادي را كه در انبار خود داشتند، افزايش دهند. روحانی همچنين با ابراز تأسف نسبت به عملكرد اتحاديه عرب گفت: آيا تنها مردم عربستان، عرب هستند و مردم يمن، سوريه، لبنان، عراق و نيز فلسطينيان عرب نيستند؟

روحاني در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با تأكيد بر اينكه حوادث و تحولات اخير منطقه بار ديگر نشان داد كه بايد روي پاي خود بايستيم و قدرت ملي، نظامي و امنيت غذايي‌مان توسط خودمان ايجاد شود، گفت: بسيار خوشحاليم كه كشاورزان از ابتداي دولت يازدهم تاكنون موفقيت‌هاي خوبي در زمينه توليد محصولات كسب كرده‌اند. 

رئیس‌جمهور در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با تقدير از حضور و كمك‌رساني مردم در امدادرساني به زلزله‌زدگان كرمانشاه، اظهار كرد: در زلزله غمبار كرمانشاه همه در كنار هم بودند و هستند و غم هموطنان، برادران و خواهران كرمانشاهی غم همه كشور محسوب مي‌شود و كمك به آنها وظيفه همه ماست. وي خاطر نشان كرد: نمي‌گوييم كه حركت ما در جريان اين زلزله بي‌نقص بوده اما در اين شرايط سخت حركت خوبي انجام شد و همه مقامات مسئول، ارگان‌هاي نظامي و مردم تلاش و كوشش بسيار كردند. رئيس‌جمهوري با زشت خواندن اقدام برخي رسانه‌هاي خارجي در انتشار برخي مطالب در جريان امدادرساني به حادثه‌ديدگان زلزله اخير گفت: بسيار زشت است برخي رسانه‌هاي خارجي كه گاهي مي‌خواهند خود را طرفدار مردم نشان دهند، در روز سخت مردم به جاي اينكه به فكر حمايت از آنها باشند، به فكر ايجاد اختلاف ميان مردم هستند. 
   
ملت ایران بیدار، هوشیار و متعهد است
وي با تأكيد بر اينكه ملت ايران ملتي بيدار و هوشيار است، تصريح كرد: دولت چيزي جز نمايندگي مردم در اختيار ندارد و منتخب آنهاست، به همين دليل نيز هيچ‌گاه ميان دولت و مردم فاصله‌اي وجود ندارد، هر آنچه دولت انجام مي‌دهد از پول ملت است. روحاني افزود: خزانه متعلق به مردم است و دولت به نمايندگي از سوي مردم تلاش مي‌كند. وي همچنين با بيان اينكه برخي مصيبت‌ها تنها با كمك خدا برطرف خواهند شد، بيان كرد: براي رفع برخي مصيبت‌ها از خداوند تقاضاي كمك داريم و همچنين از ايشان مي‌خواهيم برادري، ايثار، فداكاري و مهرباني ما را نسبت به يكديگر افزايش دهد تا با تلاش ملت و دولت غم از سيماي مردم داغديده بخش‌هايي از استان كرمانشاه زدوده شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار