کد خبر: 882155
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸
سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به تعبیر رهبر معظم انقلاب ، قرارگاه مقدم مقابله با جنگ نرم است. قرارگاهی که پاسداشت از فرهنگ و تمدن ایرانی ـ اسلامی را سرلوحه وظایف رسانه‌ای خود می‌بیند. این وظیفه خطیر علاوه بر شبکه‌های داخلی، رسالت مهم‌تری را برای شبکه‌های برونمرزی رسانه ملی تعریف و تبیین کرده است.
مهم‌ترین وظیفه شبکه‌های برونمرزی این است که ایران امروز را آن گونه که هست به جهان معرفی کنند و مقابل جریان ایران هراسی که دائما در رسانه‌های بیگانه تبلیغ می‌شود، گرفته شود. به جرات می توان گفت رسانه‌های برونمرزی تمام قد مقابل دسیسه های رقابت های معاند ایستاده‌اند.

روابط عمومی معاونت برون مرزی گفتگویی انجام داده است با داوود اسکندری مدیر دفتر نمایندگی صداوسیما در دهلی نو ..

اسکندری درباره سال تاسیس این دفتر می گوید دفتر نمایندگی صداوسیما در دهلی نو، یکی از قدیمی ترین دفاتر خارج از کشور سازمان است که در سال 1354 راه اندازی شد. این دفتر اوایل در داخل سفارت ایران در دهلی نو مستقر و فعالیت آن صرفا خبری بود اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی با انتقال محل استقرار از سفارت جمهوری اسلامی ایران به مکانی مستقل ، فعالیت دفتر نیز وارد مرحله جدیدی شد و از دفتر خبری به نمایندگی منطقه ای تبدیل گردید.

به گفته اسکندری، پوشش اخبار و تهیه برنامه مستند و گزارش از مناسبت های مختلف برای شبکه های داخلی و پشتیبانی شبکه های برونمرزی در تهیه و تولید خبر، گزارش و همچنین برنامه های مختلف تولیدی، زنده و دوبله فیلم ها و سریال ها از جمله وظایف دفتر نمایندگی صداوسیما در دهلی نو است.

مدیردفتر نمایندگی رسانه ملی در دهلی نو خاطرنشان کرد : در بخش پشتیبانی شبکه های داخلی، ضمن ارسال اخبار مکتوب منطقه شبه قاره (کشورهای هند، بنگلادش، نپال، بوتان و سریلانکا) به صورت روزانه، گزارش های تصویری نیز بنا به ضرورت از خبرهای ویژه تهیه و به تهران ارسال و در مواردی نیز با توجه به اشتراکات فرهنگی و ظرفیت های منحصر به فرد این کشور، مستنداتی تولید می شود.

وی اظهار داشت: در بخش برونمرزی بنا به ضرورت و نیاز به بومی سازی برنامه های کانال اردو و با توجه به ظرفیت بالای کشور هند ، از چند سال پیش دفتر مجهز به سیستم پخش زنده شده و تولیداتمان نیز گسترش پیدا کرده است. از طرفی برای تامین فیلم و سریال ،گروههای دوبله حرفه ای نیز تشکیل شد و در حال حاضر بخشی از کنداکتور کانال اردو توسط دفتر دهلی نو تامین می شود.

وی همچنین درباره توجه به نیاز مخاطبان هندی در رسانه های برونمرزی گفت : حضور نماینده مستقیم برونمرزی در دفتر نشان اهمیت دادن به مخاطبان هندی است و بیشتر مخاطبان کانال اردوی شبکه جهانی سحر در کشور هند و پاکستان حضور دارند که با در نظرگرفتن سلیقه مخاطبان هر دو کشور، برنامه ها بومی سازی می شود .

مدیر دفتر نمایندگی صداوسیما در دهلی نو درباره میزان استقبال جامعه هدف و علاقه مندی مردم هند به برنامه های رسانه ملی به ویژه شبکه های برون مرزی و کانال رادیو و تلویزیون اردوی سحر گفت : بدون اقرار ، تمام رسانه های ایران چه شبکه های داخلی فارسی و چه برونمرزی با استقبال بسیار خوب مخاطبان همراه است.

وی اهم فعالیت هایی را که برای بهره برداری کانال اردوی شبکه جهانی سحر ارسال می شود مواردی همچون ارسال روزانه برنامه مطبوعات هند ، ارتباط مستقیم با برنامه چشم انداز جهان سه روز در هفته ، ارتباط مستقیم با برنامه نسیم زندگی دو روز در هفته ، تهیه گزارشهای خبری توسط شش خبرنگار ثابت در شهرهای مختلف ، تهیه حداقل چهار برنامه دوربین سحردر ماه ، تهیه هفتگی برنامه نماز جمعه از دو شهر ، دوبله فیلم و سریال های سازمان به زبان اردو ، در بخش تولید نیز برنامه های چون : مسابقه دانش آموزی ، نسخه های نفیس خطی ، سخنرانی های مذهبی ، صدای کربلا ، شاعران ایرانی در هند و ..ذکر کرد.

مدیر دفتر نمایندگی صداوسیما در دهلی نو با اشاره به فراگیر شدن فضای مجازی و در دسترس بودن و استفاده فوق العاده از این امکان در بین مردم گفت : معاونت برونمرزی نیز فعالیت های زیادی در این زمینه داشته و تقریبا با تیم های کاملا حرفه ای حضوری بسیار فعال در تمام شبکه های اجتماعی دارد و فضای مجازی کمک بزرگی به دریافت برنامه ها در این کشور کرده است. یوتیوپ ، فیس بوک ، تیوتر و واتس آپ در هند بسیار فراگیر هستند و ما مخاطبان ثابتی از این طریق داریم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار