کد خبر: 882131
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷
سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان ویزای گروه اول اعضای کاروان وزنه‌برداری کشورمان برای حضور در مسابقات جهانی آمریکا صادر شد.ایوب موسوی در دسته ۹۴ کیلوگرم، علیرضا سلیمانی، علی هاشمی در دسته ۱۰۵ کیلوگرم، سعید علی‌حسینی و بهداد سلیمی در دسته ۱۰۵+ کیلوگرم، محسن بیرانوند و اصغر ابراهیمی، سرمربی و مربی تیم ملی صادر شده است.
اما آنچه هنوز مشخص نیست و از ابتدا هم برای آن شایعاتی زیادی بوجود آمد حضور کیانوش رستمی در این دوره از مسابقات است که بازهم بعد از گذشت ۵۰ روز بازهم اسم او در لیست اول اعزام نیست.
شنیده ها حاکی از آن است که ویزای  کیانوش رستمی و برادرش (به عنوان مربی)، سهراب مرادی در دسته ۹۴ کیلوگرم، علی میری در دسته ۸۵ کیلوگرم، مجید عسگری و همایون تیموری (نفرات ذخیره)، علی مرادی (رئیس فدراسیون) و کاظمی‌نژاد (عضو شورای فنی) در ۴۸ ساعته اعلام می شود و این گروه هم تا هفتم آذر ماه عازم این رقابت‌ها می‌شوند.
پیش از این کارشکنی آمریکایی برای عدم صودر ویزا کار را به جایی رساند که فدراسیون وزنه برداری از وزرات امور خارجه برای حل این موضوع کمک گرفت.حال سئوال مهم این جاست مگر کشوری که میزبانی مسابقات را بر عهده می گیرد طبق قوانین بین‌المللی، موظف نیست ویزای تیم‌های شرکت‌کننده را در اولین فرصت صادر کند پس چرا با وجود محرومیت ۱۰ کشور در این دوره بازهم برای وزنه برداران ما این قدر حاشیه درست کردند و الان که کمتر از ۶ روز تا مسابقات باقی مانده فقط برای نصفی از ملی پوشان ویزا صادر شده است.
شاید هم در نهایت آمریکایی‌ها بقیه وزنه برداران را هم ویزا صادر کند ، اما موضوع استرسی که دراین مدت به تیم ملی وارد شده را چه کسی می خواهد پاسخگو باشد موضوعی که امریکایی ها با کارشکنی هایشان انجام دادند تا ملی پوشان ما نتوانند با برنامه‌ریزی مناسب مهیای حضوری قدرتمند در این مسابقات داشته باشند. شاید هم با صدور ویزای نصف و نیمه می خواهند به تیم ملی لطمه بزنند تا تیم با ترکیب کامل نتواند با قدرت کامل روی تخته برود.مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی بزرگسالان جهان طی روزهای ۷ تا ۱۴ آذرماه در شهر آناهیم آمریکا برگزار می‌شود.

مرادی: مشکلی برای صدور ویزای سایر اعضای تیم نیست
رئیس فدراسیون وزنه‌برداری از هموار شدن مسیر برای صدور ویزای سایر اعضای تیم ملی وزنه‌برداری به منظور حضور در مسابقات جهانی آمریکا خبر داد. علی مرادی درباره صدور ویزای تیم ملی وزنه‌برداری برای حضور در مسابقات جهانی آمریکا گفت: خوشبختانه با تلاش‌های وزارت ورزش و جوانان و رایزنی مستقیم شخص وزیر با وزارت امور خارجه همراه با همکاری سفارت سوئیس و کمیته برگزارکننده رقابت‌ها، ویزای گروه اول تیم وزنه‌برداری صادر شد.امیدواریم طی امروز و فردا نیز ویزای گروه دوم صادر شود تا با کاروانی کامل و بدون استرس عازم مسابقات جهانی شویم. خوشبختانه مسئولان وزارت ورزش و وزارت امور خارجه همکاری خوبی داشتند و به این موضوع با دید ملی نگاه کردند. خوشبختانه مشکل خاصی هم برای صدور ویزای سایر اعضاء نیست و به‌زودی ویزای آنها نیز صادر خواهد شد. تمام کارهای لازم برای رزرو پرواز و اعزام ملی‌پوشان به آمریکا انجام شده است. محسن بیرانوند، سرمربی تیم ملی و یکی از اعضای کمیته مربیان و تحقیقات  فدراسیون جهانی وزنه‌برداری نیز بامداد پنجشنبه برای حضور در کنگره کمیته مربیان عازم آمریکا خواهد شد. گروه اول تیم ملی یکشنبه و گروه دوم نیز روز سه‌شنبه هفته آینده به آمریکا اعزام خواهند شد.



وحید صابری
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار