کد خبر: 882059
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶
با حضور استاندار اردبیل و مسوولان استانی در خلخال 15 طرح اقتصاد مقاومتی با اشتغال زایی47 نفر به بهره برداری رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در آئین افتتاح این طرح ها گفت: 11 مورد از این تعداد در حوزه مشاغل خانگی به بانک ملی معرفی شده و در این میان طرح های روستایی از اولویت های مهم می باشد.

عدیل سروی در خصوص طرح های حوزه کشاورزی شامل دامداری ، زنبورداری ، گیاهان دارویی و باغ ، صنایع تبدیلی و تکمیلی شهرستان خلخال افزود: در این حوزه ها در شهرستان خلخال 42 شغل تعریف شده که با تفاهم مجری طرح و اداره کار و امور اجتماعی به شهرستان ابلاغ شده است.

وي در خصوص سرمایه گذاری در حوزه خلخال بیان کرد: با 45 میلیارد ریال سیلوی خلخال در حال اجراست و 26 میلیارد ریال تسهیلات برای این منظور معرفی شده است.

سروی در زمینه بحث بسته بندی کمپوت ، مربا ، کنسرو ، سبزیجات و فرآورده های لبنی در شهرستان خلخال نیز گفت: در این مهم مجوز 36 هزار تن با اعتبار 33.7 میلیارد ریال در حال پیگیری است.

وی در زمینه بسته بندی و فرآوری عسل100 تنی و سرگل و گل زعفران اظهار کرد: بحث الحاق پنج هکتار زمین حاشیه شهرک صنعتی خلخال در حال پیگیری است ، در زمینه بسته بندی و فرآوری زعفران نیز در حوزه اصلاح الگو برای کشت در خلحال بستر اجتماعی و آموزش کشاورزان برای تولید زعفران ، بادام زمینی ، گل محمدی و گیاهان دارویی اقدام ها در حال انجام است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ادامه داد: صنایع تبدیلی و بسته بندی و فرآوری گیاهان دارویی برای شرکت گل ماهور در منطقه هشجین انجام شده و مجوز لازم برای این مهم صادر شده است.

سروی افزود: در حوزه تسهیلات اعتبار مکانیزاسیون کشاورزی نیز هیچ محدودیتی وجود ندارد و در خلخال برای خرید 18دستگاه ادوات تراکتور افراد به بانک معرفی شده اند.

وی همچنین در زمینه تسهیلات صندوق توسعه ملی در استان نیز گفت: در این استان 339 طرح با یک هزار و 130 میلیارد ریال به بانک ها معرفی شده است .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار