کد خبر: 882052
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵
برای استقبال مناسب از بحث تبریز 2018 در ستاد استانی، کمیته فرهنگی و اجتماعی تشکیل دادیم که روی بحث‎های نرم‌افزاری فعالیت می‌کنند که یکی از مباحث مورد تاکید آن نقش آموزش و پرورش در تبریز 2018 است.

محمدصادق پورمهدی معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با عنوان کردن مطلب فوق و با بیان اینکه حدود 700 هزار دانش آموز و 50 هزار معلم در استان فعالیت می‌کنند که می توانند در این جهت بسیار تاثیرگذار باشند، ادامه داد: علاوه بر آن 14 هزار دانش آموز در خارج از کشور داریم که میتوانند سفیر تبریز 2018 و مشوق ورود گردشگران خارجی به تبریز باشند.

وي ابراز داشت: حدود 200 هزار گردشگر را در تابستان گذشته و 350 هزار نفر را نیز در تابستان امسال در مدارس اسکان دادیم که ظرفیت بسیار مناسبی است چرا که ما در اسکان مشکل داریم و تعداد تخت‌های هتل کم است.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: موضوع تبریز 2018 باید به خوبی در میان دانش آموزان و معلمان جا بیفتد و برنامه‌های مختلفی را برای فعالیت آنها در این مقوله تدارک دیده‌ایم.

این مسوول بر لزوم اعلام آمادگی مدارس ثبت شده استان برای بازدید و حتی تبدیل آنها به هتل تاکید کرد و گفت: استفاده از نیروهای فرهنگی بازنشسته برای راهنمای گردشگران و ارائه برنامه مناسب به این افراد لازم به نظر می‌رسد.

پورمهدی به اجرای بازی‌های محلی و سنتی با زمانبندی مشخص، عملیاتی کردن تفاهم‌نامه تربیت همیار گردشگر بین آموزش و پرورش و میراث فرهنگی و تقویت رشته گردشگری در دانشگاه‌ها تاکید کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار