کد خبر: 882004
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷
معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا:
معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: آژانس انرژی اتمی ۹ بار گزارش داده که ایران به تعهدات خود عمل کرده و بنده از طرف موگرینی می‌گویم که جایی برای مذاکره مجدد درباره برجام وجود ندارد.
جوان آنلاین: هلگا اشمید صبح امروز در دور جدید گفت‌وگو‌های سطح بالای همکاری‌های ایران و اتحادیه اروپا با موضوع «همکاری‌های هسته‌ای؛ پیشرفت‌ها و چشم‌اندازها» در هتل عباسی اصفهان اظهار داشت: برای دومین بار است که به اصفهان می‌آیم و بسیار دوست دارم که اصفهان را بیشتر بشناسم، از آقایان صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و عراقچی و کمالوندی برای برگزاری چنین سمیناری تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه این مذاکرات یک گفت‌وگوی سطح بالا میان اتحادیه اروپا و ایران است، گفت: این مذاکرات مسیر اتحادیه اروپا و ایران را تحت پوشش قرار می‌دهد و این نشست برای هر دو طرف بسیار مهم است و ما بسیار متعهد هستیم روابط را روز به روز گسترش دهیم.

معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا  تصریح کرد: این نشست به این معناست که روند سمینار بروکسل را ادامه داده‌ایم و می‌خواهم تاکید کنم که آژانس انرژی اتمی 9 بار گزارش داده که ایران به تعهدات خود عمل کرده و بنده از طرف موگرینی می‌گویم که جایی برای مذاکره مجدد در برجام وجود ندارد. سران اتحادیه اروپا نیز در آخرین نشست خود حرف‌های بسیار زیادی بیان کردند مبنی براینکه همه طرف‌ها ملزم به اجرای برجام هستند.

اشمید با بیان اینکه همه کشورهای دنیا از برجام حمایت می‌کنند و این نشان دهنده یک فرهنگ بین المللی است، گفت: پیوست سوم بسیار مهم است و ایران نیز پس از برجام ملزم به اجرای آن است، اتحادیه اروپا سالیان بسیار است که سعی کرده سایت‌های هسته‌ای از نظر ایمنی ایجاد کند.

وی افزود: بیانیه‌ای پس از سفر موگرینی به ایران صادر شده است، توسعه انرژی صلح آمیز هسته‌ای به دلیل برجام بوده و سبب شفافیت برای فعالیت‌های هسته‌ای است و سبب می‌شود فعالیت هسته‌ای ایران گسترش پیدا کند تا دانشمندان ایرانی بتوانند با دانشمندان بین المللی تبادل نظر کنند.

معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهار داشت: این برای افزایش ایمنی هسته‌ای و پژوهش‌های هسته ای دیگر است، هر گام در پیوست سوم سبب افزایش شفافیت می‌شود و همه باید تعهدات را رعایت کنند، امروز در این سمینار این پیام را می‌دهیم که صلح آمیز بودن انرژی هسته‌ای با همکاری یکدیگر امکان‌پذیر است.

وی بیان کرد: پس از شصت و یکمین نشست بین آژانس و سازمان انرژی اتمی ایران، دکتر صالحی گفت در ارتباط با ایمنی و مدیریت پسماند راکتور پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی داده و این یک گام رو به جلو است که اجازه می‌دهد ایران به کنوانسیون‌های دیگر هسته‌ای بپیوندد، این‌ها همه سبب گسترش فعالیت هسته‌ای می‌شود، داشتن حمایت قانونی در ایران به عنوان عامل تصفیه‌کننده عمل می‌کند که سبب گسترش روابط می‌شود.

اشمید با بیان اینکه اتحادیه اروپا متعهد به اجرای پرژه‌های متعددی است، گفت: در زمینه تست استرس در نیروگاه بوشهر و مطالعه برای ایجاد یک مرکز ایمنی که در برجام دیده شده پروژه‌هایی در حال بررسی است و پروژه‌هایی نیز برای گسترش بیشتر کار تعریف می‌شود.

وی افزود: تبادل‌نظر مختلفی میان ایران و اتحادیه اروپا و پژوهش‌هایی در زمینه گداخت وجود دارد تا دانشمندان ایرانی بتوانند از مراکز هسته‌ای اروپا دیدن کنند که هفته پیش نیز این مسئله رخ داد. پیوست 3 بسیار مهم است و کشورهای اتحادیه اروپا ملزم به اجرای آن هستند.

معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: از همکاری دوستان ایران در پروژه اراک تشکر می‌کنم چون این همکاری گام رو به جلویی در برجام است، همچنین تبدیل فردو به مراکز تحقیقاتی گام دیگری است و از همکاری روسیه در این زمینه تشکر می‌کنم، ما باید بر دیگر پروژه‌ها نیز نظارت کنیم و اتحادیه اروپا در این زمینه‌ها به ایران کمک می‌کند.

وی ادامه داد: این کمک‌ها درباره مواردی است که درباره آن‌ها چراغ سبز به ایران داده شده‌ و این‌ها بخشی از ان.پی‌.تی است و برای تسهیل این فرآیند قسمتی را به ایران تخصیص داده‌ایم.

اشمید بیان کرد: برجام توافق بین المللی است که همه ملزم به اجرای آن هستند و همه طرفین باید برجام را اجرا کنند، در برجام نشان دادیم دیپلماسی می‌تواند چه دستاوردهایی داشته باشد، اتحادیه اروپا متعهد به اجرای برجام است و برجام استفاده صلح آمیز هسته‌ای برای ایران را مهیا کرده است.


منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار