کد خبر: 881986
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴
رئیس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف اصفهان :
متاسفانه فروش فرش دستباف در اصفهان بی رمق شده است و انقدر که خریداران فرش دستباف برای فروش فرش‌ به بازار مراجعه می‌کنند برای خرید نمی‌آیند.

به گزارش خبرنگار جوان از اصفهان، رئیس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف اصفهان در گفت وگویی پیرامون بازار فرش دستباف اصفهان ، اظهار داشت: اصفهان قطب فرش دستباف ایران است ولی به علت رکود بازاروعدم خریدار بیشتر مغازه‌ها و حجره‌های فرش دستباف اصفهان تعطیل شده‌اند، و اکنون بسیاری از فروشندگان فرش دستباف دچار مشکلات اقتصادی شده و به مرورتغییر شغل می دهند.

محمود دایی با بیان اینکه 80 درصد فرش اصفهان، فرش صادراتی است،گفت: در حال حاضر خریدار برای فرش دستباف اصفهان بسیار کاهش پیدا کرده و بازار در کما بسر می برد.

وی با اشاره به راهکار خروج از رکود در بازار فرش دستباف گفت: راهکار آن تبلیغ فرش ایرانی توسط دولت در خارج از کشور و جذب گردشگران از کشورهای قوی است چراکه اکنون گردشگرانی که به ما مراجعه می‌کنند از کشورهای ضعیفی هستند که قادر به خرید فرش دستباف ایرانی و اصفهانی نیستند.

رئیس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف اصفهان با بیان اینکه اکنون قیمت فرش دستباف پایین‌ترازسال‌های گذشته است و برخی حجره‌ داران به‌صورت قراردادی اقدام به فروش می‌کنند.

در این راستا یکی از اعضای اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستباف اصفهان با اشاره به وضعیت خرید و فروش فرش دستباف اصفهان اظهار داشت: متاسفانه وضعیت بازار فروش فرش دستباف دروضعیت خوبی نیست و انقدر که خریداران فرش دستباف برای فروش فرش‌های از قبل خریده شده به بازار مراجعه می‌کنند برای خرید نمی‌آیند.

سعید عصاچییان گفت : صادرات فرش بسیار کاهش پیدا کرده و مصرف داخلی فرش دستباف  نیزظرفیت و بازار محدودی دارد و از طرف دیگر دستمزد پائین باعث بی انگیزه‌گی بافندگان برای تولید شده است.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی حاکم بر جامعه  بیان کرد : فرش دستباف اصفهان خواهان دارد ولی یکی از دلایل بی‌انگیزگی بافندگان فرش دستباف و عدم رغبت جوانان برای ورود به این حوزه، قیمت پایین دستمزدهای بافندگان فرش است ، به صورتی که دستمزدی که بافندگان برای فرش می‌گیرند نسبت به کار و هنری که خرج می‌کنند بسیار کم است.

 عضو اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستباف اصفهان درباره بیمه بافندگان فرش دستباف نیز ابراز نمود : قرار بود بیمه بافندگان فرش دستباف در مجلس به صورت مصوبه، تصویب شود اما هنوز این رویداد رخ نداد و ابلاغی برای بیمه بافندگان اعلام نشده است.

عصاچی با بیان اینکه فرش دستباف رنگ باخته و اولویت خود را از دست داده است،تصریح کرد: فرش دستباف یک کالای لوکس و ارزشمند است که متأسفانه به دلیل رکود اقتصادی هم در داخل کشور و هم درخارج خریداران کاهش پیدا کرده اند که برای بازگشت و رونق این بازارنیازمند تبلیغ و فرهنگ‌سازی بین‌المللی هستیم.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
یاسمن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۳۰
0
0
سلام
خبرهای تاریخ گذشته میرید صاحبان رسانه

سلب اعتبار میکنید از خودتون اینجوری
این خبر نال دی ماه 94 هست . یه سرچ کنید بعد خبر بزارید
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار