کد خبر: 881966
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵
فرهنگی:
عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه نتیجه نهایی مقامات قضایی برای حادثه قطار تبریز- مشهد مشخص نشده است، گفت: برخی حادثه دیدگان شرط رضایت برای دریافت بیمه را قبول نکرده‌اند.

محمدحسین فرهنگی  اظهار داشت: با توجه به اینکه ۲۸ صفر را سپری کردیم، داغ دوباره حادثه قطار نیز برای مردم استان تازه‌ شد.

وی با بیان اینکه بعد از حادثه قطار تبریز - مشهد، نمایندگان استان تلاش زیادی برای استیضاح وزیر راه و شهرسازی داشتند، افزود: با وجود مقاومت‌های زیاد برای عدم استیضاح وزیر، توانستیم او را به مجلس بکشانیم و در زمان اختصاص داده شده، سوال‌های خودمان را در جلسه استیضاح مطرح کنیم و در نهایت نیز مابقی موضوع به مقامات قضایی جهت بررسی حقوقی سپرده شد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس تاکید داشت: استدلال ما از حادثه قطار این بود که مسؤولیت‌ها تقسیم شود و صرفاً تمام تقصیرها بر گردن چند نفر خاطی دستگیر شده، نباشد بلکه باید از عالی‌ترین مقام تا پایین‌ترین مسؤولیت‌ها در این رابطه پاسخگو باشند.

وی افزود: نمایندگان استدلال‌های خود را به دستگاه قضایی منتقل کردند و این موضوعی دلیلی شد تا دادگاه سمنان اعلام عدم صلاحیت کند و پرونده به تهران منتقل شود.

نتیجه نهایی مقامات قضایی در رابطه با حادثه قطار مشخص نشده است

عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به اینکه نمایندگان استان نظرات خود را به صورت مستند و مکتوب به مقامات قضایی ارسال کرده‌اند، ادامه داد: نتیجه نهایی مقامات قضایی در رابطه با حادثه قطار تبریز به مشهد مشخص نشده است.

برخی حادثه‌دیدگان شرط رضایت برای دریافت بیمه را قبول نکرده‌اند

وی در رابطه با موضوع بیمه حادثه‌دیدگان ابراز کرد: بیمه از اولین روز شامل حادثه‌دیدگان بود و خودشان نیز در یک جلسه حاضر بودند ولی این بیمه مشروط به رضایت بود که برخی از آنها با رضایت دادن مخالفت کرده‌اند و در حال حاضر بنده از آخرین وضعیت اطلاعی ندارم و خود حادثه‌دیدگان باید در این خصوص پاسخ دهند.

خواستار ارائه گزارش نهایی کمیسیون عمران هستیم 

فرهنگی، گزارش کمیسیون عمران مجلس در خصوص حادثه قطار را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: کمیسیون عمران با تشکیل جلسه‌ای در این رابطه یک مرحله را گزارش داده‌اند و اعلام کردند که یک جلسه دیگر نیز خواهند داشت تا گزارش نهایی را ارائه دهند و در حال حاضر خواستار ارائه گزارش نهایی این کمیسیون در سریع‌ترین زمان هستیم.

وی اذعان داشت: تمام فیلم‌های جلسات و مستندات نمایندگان در رسانه‌ها منتشر شده و از وقوع حادثه تا به امروز پیگیر موضوع بوده و خواهیم بود و بنده معتقدم باید پاسخ قانع‌کننده در این رابطه به نمایندگان و مردم داده شود و قطعاً تا دریافت آن پاسخ نیز پیگیر خواهیم بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر