کد خبر: 881887
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی خبر داد:
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: طرح بازآفرینی پایدار شهری در 9 محله اراک، ساوه و نراق این استان کلید خورد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: طرح بازآفرینی پایدار شهری در 9 محله اراک، ساوه و نراق این استان کلید خورد.

عزیز فیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی در نشست اعضای ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان مرکزی افزود: این طرح در بافت های فرسوده، سکونتگاه های غیر رسمی و بافت تاریخی چهار محله در شهر اراک، چهار محله شهر ساوه و یک محله بافت تاریخی در شهر نراق تا پایان امسال اجرایی می شود.
وی با بیان اینکه طرح بازآفرینی پایدار شهری در سه بخش احیای بافت تاریخی، ساماندهی بافت فرسوده و سکونتگاه های غیر رسمی اجرایی می شود، بیان کرد: شهرستان های اراک، ساوه، خمین و دلیجان بیشترین بافت های فرسوده، تاریخی و سکونتگاه های غیر رسمی استان را به خود اختصاص داده اند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی ادامه داد: بیش از 2 هزار پلاک مسکونی در سکونتگاه های غیر رسمی نقاط مختلف استان مرکزی شناسایی شده اند که بیشتر آن ها در 2 شهرستان اراک و ساوه مستقر هستند.
وی اظهار کرد: سکونتگاه های غیر رسمی استان که بعد از اوایل دهه 60 و به دلیل مهاجرت روستائیان به شهرها ایجاد شده بزرگترین چالش ها را در ساوه و اراک دارند چرا که در صورت بروز حوادث غیر مترقبه از قبیل زلزله بیشترین آسیب در این پلاک ها وارد می شود.
فیلی، احیا و بهسازی بخشی از بازار تاریخی اراک با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال، ایجاد پایگاه خدمات اجتماعی در شهرک علی ابن ابیطالب(ع) اراک با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و 210 میلیون ریال، ساخت مرکز چند عملکردی در شهرک علی ابن ابیطالب(ع) اراک با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 80 میلیون ریال را از مهمترین طرح های بازآفرینی امسال در اراک عنوان کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری استان مرکزی بیان کرد: این طرح با همکاری شهرداری ها، دستگاه های خدمات رسان(شرکت توزیع برق، آبفا و گاز) و ادارات کل راه و شهرسازی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان انجام می شود.
وی تاکید کرد: پنج کمیته کالبدی، حقوقی، بهداشتی، اجتماعی و اقتصادی با حضور نمایندگان دستگاه های مختلف برای تسریع در روند عملیات اجرایی این طرح تشکیل شده است.
در طرح بازآفرینی کشور 270 محله شناسایی شده اند که از این تعداد 9 محله مربوط به استان مرکزی است.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار